Hundätande Kambodjaner i Pattaya

 
A

Anonym

Gäst
Jag och min fru har ju under flera år skött om ett större pack med hundar bakom Pattaya indoor Stadium , Jag har vid ett flertal tillfällen sett konstiga märken som av snaror på hundarna , flera av "våra älskade soihundar" har ibland bara försvunnit , då de mest sociala av dem,, Nu vet vi varför ,det där djävla Kambodja packet som bygger stadium har snarat hundar samt ätit upp dem, nu inleds en rättegång av Pattayapolisen , de skall lagföras då bevis har hittats i form av benrester mm ,, Det var igår ett TV program på TV8 om detta , den fina lilla hunden med de "roliga öronen" som jag känner så starkt för hade en skada runt ena foten , en Thaikvinna såg den komma ut från Stadiumbygget i dålig kondition ,, de vänligaste hundarna har åkt med först då de varit lättast att stjäla ,,, Djäkla invandrande kambodjaner som inte följer Thailands lagar utan kör på i sina invanda seder , tycker jag känner igen mönstret ,, Som min bäste vän i Sverige säger "Djäkla SKITKORVAR " han är ganska pryd av sig när det gäller kraftuttryck :)
 
Djurplågeri i alla dess former skall beivras å det bestämdaste. Fy f*n säger jag bara, bra att någon inklusive polisen reagerar.
 
HUA!!! (finns ingen emoj som visar när man kräks)
Trodde i min enfald att det bara var vietnameser som sysslade med detta ofog:oops:

Men för att inte hänga ut alla Khmerer så vill jag lägga en motvikt. "Hängde" lite med ett gäng kambodjaner för ett par år sedan. Skulle kunna berätta många kul historier men ska bespara er från detta;).
Vi hade en öl/whisky drickar kväll på deras "camp" vid bygget. Jag sa lite skämtsamt - Titta en hund, ska ni inte göra en BBQ? Oj oj oj... Där fick jag minsann höra att det var bara de "vidriga" vietnameserna som sysslar med det, inga khmerer äter hundar. Vi är i SO Asien så det är inte som hemma där "alla är lika";).

Å andra sidan så kan jag förstå (även om det naturligtvis känns fel) att hundarna som du skrev om blev uppätna. Det tar emot, ja, men om man sätter sig i deras situation så kan jag på ngt sätt förstå det.
Har ni sett Killing Fields? Studerat Kambodjas historia (inte den propaganda vi fick lära oss i skolan)? Är man hungrig så äter man det som finns att tillgå, hur illa det än är moraliskt.

Min åsikt är att skjuta ett rådjur (eller en hare) för jaktens skull, är värre än att äta en hund för sin egna överlevnad. Men för att förstå detta så måste man ha utsatts för hunger.

Om ngn är intresserad av vad som faktiskt hände i Kambodja så sök på Youtube "John Pilger Cambodia". Det är många timmars tittande. Annars se hur (jag biter ihop och försöker vara diplomatisk) hur de "röda" beskriver situationen i Kambodja.

Sorry att jag tonar ner ditt uttalande och att det blev lite politiskt men vi kan inte dra alla över en kam, hur mycket jag än älskar hundar.
 
Djurplågeri i alla dess former skall beivras å det bestämdaste. Fy f*n säger jag bara, bra att någon inklusive polisen reagerar.

Ja håller med dig, men fattar inte vad det har med saken att göra. Det är lika illa om inte värre det phonta gör, och gärna berättar om, att skjuta hare, fasan, rådjur, älg, och fan och hans moster...

För mig är allt OK bara man visar respekt för djuren, och det gör med garanti Phonta.... Kambodjanernas vana att äta hund är deras grej, och inte vår grej, Cowboysarna dog hellre av svält, än käkade häst, som för övrigt har ett kanonkött att äta, som uppskatta sav många kulturer. Muslimerna är för grisar som vi är med hundar, man får bara inte käka dom.

Men vi vet ju inte om det är djurplågeri eller om det bara handlar om kokkonst, och kultur för deras del... Jag fattar dock Phonta till 100%, han har fattat tycke för hundarna, och om då någon annan käkar upp dom så blir man ju helt klart förbannad...

Menar inget illa Phonta, ville bara vädra min åsikt lite grand i detta,,
 
Min åsikt är att skjuta ett rådjur (eller en hare) för jaktens skull, är värre än att äta en hund för sin egna överlevnad.
Kan förstå din syn på detta , tänker inte starta nån jakthatartråd här, det finns så många , lika många som det finns folk som inget vet om jakt och hur humant jakt äri förhållande till annan "slakt" tillex närKambodjanerna slår ihjäl hundarna eller stryper dem till döds .Halalslakt tillex ,, det är ok i sverige:mad: , men inte jakt enligt många ,märkligt :rolleyes:
 
Min åsikt är att skjuta ett rådjur (eller en hare) för jaktens skull, är värre än att äta en hund för sin egna överlevnad.
Kan förstå din syn på detta , tänker inte starta nån jakthatartråd här, det finns så många , lika många som det finns folk som inget vet om jakt och hur humant jakt äri förhållande till annan "slakt" tillex närKambodjanerna slår ihjäl hundarna eller stryper dem till döds .Halalslakt tillex ,, det är ok i sverige:mad: , men inte jakt enligt många ,märkligt :rolleyes:

Missförstå mig rätt Phonta. Jägarna i Sverige har jag full respekt för, jag tänkte i internationella banor där turist jakten kan vara lite osmaklig. Ja jag var otydlig.
De få jägare jag känner i Sverige är mer djurvänner än hycklande vegetarianer i vänkretsen;)

Halal, ja låt oss inte gå in på den biten för då blir jag bannad på livstid...
 
Halalslakt är inte tillåtet i Sverige, djuret skall bedövas innan så är det sagt. @Pjodd skriver att det bara är Vietnameser som äter människans bästa vän,,, (eller tror). Tyvärr så finns det även ett område I thailand som gör detta, nu ska jag, och vill inte säga namnet på området, men det är allmänt känt att så sker. Fyyyy faaaa.n för dom.
 
Cowboysarna dog hellre av svält, än käkade häst, som för övrigt har ett kanonkött att äta, som uppskatta sav många kulturer.

Jag måste börja med att hästkött är riktigt gott! Men att Cowbojsarna hellre dog av svält än att äta en häst har jag svårt att tro på. När vi sitter här och skriver och vet att middagen snart är serverad så kan vi tycka si och så.
Det finns 2 otroligt starka drifter som ligger genetiskt. Mat och förökning (sex).
Hur länge behöver ni vara hungriga för att till slut äta från en människokropp? Hur tror ni att överlevarna från Anderna olyckan -72 klarade sig? Så nog käkades det hästar när ingen såg på;)
 
Instämmer!

Kan däremot inte uppröras över att någon äter hund. Ingen direkt utrotningshotad art, dessutom är det många andra djur som slaktas för att vi skall kunna köpa hund- och kattmat till våra "familjemedlemmar".
Anade att detta skulle komma från dig då du uttalat dig tidigare om hundar. Du har väl aldrig ägt eller haft en hund som "kompis"i ditt liv. Och tror du verkligen att man slaktar djur för djurfodrets skull?
Nej du Acke. Skärpning i Hjärnkontoret..
 
Mer ätande av hund skulle ju lösa ett av de största olägenheterna i Thailand, nämligen alla jävla hundar överallt. Alternativet är ju att skjuta av dem.

Sen är det fånigt att uttala sig negativt om personer som tycker att äta hund inte är värre än att äta gris. Båda åsikterna borde kunna respekteras utan skuldbeläggande och okvädesord.
 
Anade att detta skulle komma från dig då du uttalat dig tidigare om hundar. Du har väl aldrig ägt eller haft en hund som "kompis"i ditt liv. Och tror du verkligen att man slaktar djur för djurfodrets skull?
Nej du Acke. Skärpning i Hjärnkontoret..

Djurfoder? Ja där håller jag med dig att det är vidrigt. Men som jag sa tidigare... Prova att vara utan mat ett par dagar/veckor/månader och se vad som händer med dina instinkter. Jag hoppas verkligen att du slipper detta men till slut hade du även ätit din älskade hund (med tårar i ögonen).
 
... Och tror du verkligen att man slaktar djur för djurfodrets skull?

Ja, det tror jag!
-------------------------------
BOZITA NATURALS BEEF (PATÉ) 410G
För hundar från 1 år | 10,5% protein, 6% fett
Artikelnummer:0121088158

Lagerstatus:I lager
19SEK

Den läckra smaken hos nöt passar bra i paté. Den gör att maten både smakar och känns som en riktig festmåltid.

Alla vår patéer är fyllda med färsktillagade naturliga ingredienser utan onödiga tillsatser. Dessutom är de tillagade utan vete, socker, soja eller färgämnen.

Sammansättning: Nöt* (58%), kyckling*, gris*, mineraler, torkad betmassa*, jäst*. *Naturlig råvara.

Tillsatser (per kg): Näringstillsatser: Vitamin A 4000 IE, vitamin D3 400 IE, vitamin E (all-rac-α-tokoferylacetat) 12mg, koppar(II)sulfat, pentahydrat 8mg; mangan (II)oxid /mangan(III)oxid 3mg; zinksulfat, monohydrat 33mg; kalciumjodat, monohydrat 6mg.

Analytiska beståndsdelar: Sverige Protein 10,5%, fettinnehåll 6%, kolhydrater (NFE) 0,6%, växttråd 0,7%, råaska (mineraler) 2,2% (därav kalcium 0,26% och fosfor 0,25%), vatten 80%. Omsättbar energi 376 kJ/100g.
 
Nej men det förklarar en del andra frågeställningar jag haft om Berra ,, lol5555

DVS det går djäkligt bra att folk slaktar kossor kycklingar får ,, sen hur det görs ser man ju inte ,, så då allt bra ,,ren idiotförklaring mao att tänka som så om man inte är vegan dvs och är emot allt dödande pga att man anser att det inte kan göras smärtfritt ,, detta kan jag acceptera som en bra förklaring ,, men i Berras fall så bör han söka kunskap .. inte döma utan ett skit på fötterna ...låta andra utföra dödandet och sen äta köttet ,,sen ha åsikter om jakt nä..... rent vänsternonsens.
Men alla fårju tro och tänka vad de vill,och i mitt fall så anser jag det tänkandet vara mycket ,mycket märkligt ...


:):):)
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag måste börja med att hästkött är riktigt gott! Men att Cowbojsarna hellre dog av svält än att äta en häst har jag svårt att tro på. När vi sitter här och skriver och vet att middagen snart är serverad så kan vi tycka si och så.
Det finns 2 otroligt starka drifter som ligger genetiskt. Mat och förökning (sex).
Hur länge behöver ni vara hungriga för att till slut äta från en människokropp? Hur tror ni att överlevarna från Anderna olyckan -72 klarade sig? Så nog käkades det hästar när ingen såg på;)


55555;) Och hur många viltolyckor tror ni det skulle finnas om inte jägarna gjorde sitt , samt även att jagarna jobbar massaor av timmar med sina hundar för att hjälpa skadade djur ni kört på,,eftersöksjakt går bra , då behövs vi jägare VA???
 
Du har faktist en bra poäng där. Den är stötande, ja, men när det handlar om överlevnad och att behålla den biologiska mångfalden så vad ska man äta? Insekter och hundar är inte fridlysta trots allt...


Det är ju det de är , du får enligt lagen i Thailand inte döda hund ,,, Dessa Kambodjaner är förutom djurplågare av stora mått även kriminella samt gå emot en av gamle Kungens främsta önskan /lag ..

OM man från statens sida smärtfritt avlivar hundar i detta land , ja ; då har jag inget att invända
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp