Hur är vädret där du befinner dig nu??

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Långeman, 17 september 2015.

1. Långeman

Långeman Forumveteran

Tänkte att det med dom, senaste dagarnas oväder i Thailand,skulle vara intressant hur det är där var o en befinner sig.

Straxt norr om Sattahipp, var det för 4 dagar sedan, sol och 35 gr. Nu har det nästan, regnat oavbrutet dom sista 2 dygnen, massor av regn har det kommit, en temp nu på 24 gr.
    Väg 331 söder om väg 36 är överspolad i dag. En bil som skulle över en bro nära Silverlake, körde ner i ett stort hål, som vattnet hade orsakat, vid brofästet. Några som försökte hjälpa till, hade en lina i bilen och skull dra upp den.Plötsligt gjorde bilen en "dykning" och försvann med vattnet ner i hålet.
    Hur är det hos er??

2. Glimten

Glimten Forumveteran

Snackade med gumman min i går och i där vi bor så har det regnat i flera dagar, men inga översvämningar annat än i risfälten

3. Jonas

Jonas Forumveteran

20150917_222655.jpg 20150917_223137.jpg 20150917_220251.jpg var duggregn, lite kyligt och blåsigt nu när ja kom hem.

Jo-Be gillar detta.
  4. Långeman

Långeman Forumveteran

Berralund gillar detta.
  5. Jo-Be

Jo-Be Forumveteran

Och vädret har eskalerat enl. tidningarna sen du kom hem @Jonas

6. Jonas

Jonas Forumveteran

Inte eskalerat här iallafall, jag kom precis in efter en tur med moppen lite lätt duggregn bara nu.
    Inte vart i centrum men var inget översvämmat på Sukhumvith, theprasit eller Pratumnak.

Jo-Be gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Janne

Janne Gäst

Enligt svägerskan i Pattaya har det regnat mycket, men där dem bor har dem klarat sig bra. De bor ju lite högre upp norrut i Pattaya. Svågern som bor en mil innan (mot BKK) Rayong stad och jobbar inne i Rayong sa att det var massor av vatten på vägarna till jobbet.

9. nillo

nillo Medlem

Duggregn igår men idag bara mulet och 27gr.

10. Jonas

Jonas Forumveteran

20150918_124918.jpg 20150918_124908.jpg Torrt och solen börjar komma fram, kanske passa bra att åka till sverige några regndagar ;)

NilsG gillar detta.
  11. magunnar

magunnar Forumräv

Regn och sol men vet ej vem som vinner, bara 28c Si Bun Rueang.

Last edited: 18 september 2015
  12. Phonta

Phonta Forumveteran Guldmedlem

Idag sol i Pattis:)

13. Jonas

Jonas Forumveteran

Påväg söderut på Sukhumvith till Nissan och ser tunga svarta regnmoln påväg så risken för regn är nog övrrhängande.
    Men men har hunnit med det viktigaste jag skulle få gjort idag.

14. EV

EV Forumveteran

Jag tittar i Thai Tidningar om vädret i Chonburi , och i dag den 16 september .

Sattahip har 10 fisk fartyg förlist i hamnen , med vågor på 2 till 3 meter höga .
    Här ber myndigheterna lokalbefolkningen uppmanas att hjälpa omedelbart .

Källa : www.bangsaennews.com

1444764678.jpg

15. nillo

nillo Medlem

Iofs 18 sept idag men kanske inte om man är norrman, lite efter.. :rolleyes:

16. Långeman

Långeman Forumveteran

Nu har det småregnat söder om Pattis i 2 dagar, i morse sol och sedan en lätt skur,nu bara moln.Ser ut att bli så den närmaste tiden framöver.

17. Berralund

Berralund Forumveteran

Bottenhavet bjuder på växlande solighet och sydvästlig bris. Ca 10 grader så här på förmiddagen.

18. Jonas

Jonas Forumveteran

Usch, ja man flyger vilken dag som helst norr ut.

19. Jonas

Jonas Forumveteran

Haft lite regn till och från i 5 dagar, morgonen startade med en rejäl skur men nu kom solen, jag som hade sett ifram imot en mysig regnig Söndag med en bok i min fåtölj, nu får man sådär dåligt Svensk samvete för man inte är ute när solen skiner ;)

20. Berralund

Berralund Forumveteran

Bara att ta med ungen ner till stranden och sedan slappa med en paraplydrink i näven. :D

21. Jonas

Jonas Forumveteran

Thai går helst till stranden när det är molnigt eller precis vid solnedgång då brukar den bytas ut mot farang till Thai dom är lite mer solskygga ;)

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?