Hur är vädret där du befinner dig nu??

 

Långeman

Forumveteran
Tänkte att det med dom, senaste dagarnas oväder i Thailand,skulle vara intressant hur det är där var o en befinner sig.

Straxt norr om Sattahipp, var det för 4 dagar sedan, sol och 35 gr. Nu har det nästan, regnat oavbrutet dom sista 2 dygnen, massor av regn har det kommit, en temp nu på 24 gr.
Väg 331 söder om väg 36 är överspolad i dag. En bil som skulle över en bro nära Silverlake, körde ner i ett stort hål, som vattnet hade orsakat, vid brofästet. Några som försökte hjälpa till, hade en lina i bilen och skull dra upp den.Plötsligt gjorde bilen en "dykning" och försvann med vattnet ner i hålet.
Hur är det hos er??
 
Snackade med gumman min i går och i där vi bor så har det regnat i flera dagar, men inga översvämningar annat än i risfälten
 
20150917_222655.jpg
20150917_223137.jpg
20150917_220251.jpg
var duggregn, lite kyligt och blåsigt nu när ja kom hem.
 
Enligt svägerskan i Pattaya har det regnat mycket, men där dem bor har dem klarat sig bra. De bor ju lite högre upp norrut i Pattaya. Svågern som bor en mil innan (mot BKK) Rayong stad och jobbar inne i Rayong sa att det var massor av vatten på vägarna till jobbet.
 
20150918_124918.jpg
20150918_124908.jpg
Torrt och solen börjar komma fram, kanske passa bra att åka till sverige några regndagar ;)
 
Påväg söderut på Sukhumvith till Nissan och ser tunga svarta regnmoln påväg så risken för regn är nog övrrhängande.
Men men har hunnit med det viktigaste jag skulle få gjort idag.
 
Jag tittar i Thai Tidningar om vädret i Chonburi , och i dag den 16 september .

Sattahip har 10 fisk fartyg förlist i hamnen , med vågor på 2 till 3 meter höga .
Här ber myndigheterna lokalbefolkningen uppmanas att hjälpa omedelbart .

Källa : www.bangsaennews.com

1444764678.jpg
 
Nu har det småregnat söder om Pattis i 2 dagar, i morse sol och sedan en lätt skur,nu bara moln.Ser ut att bli så den närmaste tiden framöver.
 
Bottenhavet bjuder på växlande solighet och sydvästlig bris. Ca 10 grader så här på förmiddagen.
 
Nu har det småregnat söder om Pattis i 2 dagar, i morse sol och sedan en lätt skur,nu bara moln.Ser ut att bli så den närmaste tiden framöver.
Haft lite regn till och från i 5 dagar, morgonen startade med en rejäl skur men nu kom solen, jag som hade sett ifram imot en mysig regnig Söndag med en bok i min fåtölj, nu får man sådär dåligt Svensk samvete för man inte är ute när solen skiner ;)
 
Haft lite regn till och från i 5 dagar, morgonen startade med en rejäl skur men nu kom solen, jag som hade sett ifram imot en mysig regnig Söndag med en bok i min fåtölj, nu får man sådär dåligt Svensk samvete för man inte är ute när solen skiner ;)
Bara att ta med ungen ner till stranden och sedan slappa med en paraplydrink i näven. :D
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp