Hur är vädret där du befinner dig nu??

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Långeman, 17 september 2015.

1. pontiac-51

pontiac-51 Aktiv medlem

Växlande sol,mulet +16 ca Marby Eckerö Åland härligt med frisk luft

2. Anonym

Anonym Gäst

18 grader i Tallinn och sol, lagom för att turista.

Blåste knappt inget på havet men nog kände jag obehag vi varje gir.

3. Glimten

Glimten Forumveteran

Nu är solen framme efter att det har regnat här

4. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Betydligt lugnare nu här på norska västkusten och solen har t o m tittat fram, dock inte midnattssol än så länge. Men det har vi på tisdag, får hoppas på finväder däruppe då. Tromsö ligger ju nästan på N 70 grader latitud. Nu har vi 13 grader på termometern.

Kycklingen, magunnar och pontiac-51 gillar detta.
  5. Anonym

Anonym Gäst

Vi hade lite sjögång på Ösersjön i natt, skulle vara upp till 12 m/s men tillräckligt mycket för det skulle vara obekvämt ...

magunnar gillar detta.
  6. Berralund

Då skulle du ha varit med här ute... ;) Nu blåser det kanske 10 m/s men det ligger en dyning som är irriterande och sätter ner farten. Det blir ingen lots förrän tidigast lunch på onsdag, sen blir det lugnt ett par dagar. :)

Redigerades senast av en forumvärd: 19 april 2018
    magunnar gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Anonym

Anonym Gäst

Jag är ju en sån som blir sjösjuk och vill nästan dö i dem stunderna ... så nej Hurtigrutten är nog inte för mig!

Kycklingen gillar detta.
  9. NilsG

NilsG Forumveteran

Sol och klarblå himmel, hoppas det blåser mindre idag så blir det riktigt skönt väder att jobba i.

Kycklingen gillar detta.
  10. Berralund

Idag ser Norska havet betydligt bättre ut. Svag bris från nordväst och avtagande dyning. Växlande solighet med 12 grader i morgontemperatur. Den unge mannen mår bra igen nu, sjösjukan är avklarad, åtminstone för denna gången.

Krille och magunnar gillar detta.
  11. Krille

Krille Forumräv

Sitter här på jobbet och tänker på en arbetskamrat som förmodligen avlidit i älven Orcla söder om Trondheim efter en fisketur dit i Söndags.. Fan så tragiskt.

12. Berralund

:( :'( Beklagar, jobbigt sådant.

13. magunnar

magunnar Forumveteran

Beklagar.:'(:'(:'(

14. Anonym

Anonym Gäst

Usch så trist. Läste om det i tidningen.

15. Krille

Krille Forumräv

Ja. så tråkigt. Mina tankar just nu till hans fru och dotter samt mamma.. RIP. (R)

Redigerades senast av en forumvärd: 19 april 2018
  16. anonymous

anonymous Gäst

I Bangkok så kom det ett rejält regn.
    20170809_182938.jpg 20170809_183121.jpg 20170809_183154.jpg 20170809_183335.jpg 20170809_183550.jpg

Berralund gillar detta.
  17. anonymous

anonymous Gäst

Märkbart väderomslag idag, var kyligt med lite vindar nu på morgonen, 24 grader.
    20171030_082109.jpg

Kycklingen och magunnar gillar detta.
  18. magunnar

magunnar Forumveteran

Kl: 8.25 och jag har skiten 20c ute har en lätt tröja på mig:eek:

Berralund och anonymous gillar detta.
  19. kurant

kurant Forumveteran

Klart svalare i bergen idag, kanske drygt +20c mot +28c vid havet.

22140655_389409584809966_1729017773_o.jpg 22163943_389409598143298_1737974795_o.jpg

Kycklingen, magunnar och Berralund gillar detta.
  20. Berralund

Klaga inte, vi har bara 2 plusgrader nu på morgonen. Dock inte så blåsigt och solen går strax upp.

21. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

-9 här brr snön håller sig i praktiken borta än så länge iaf, mest is å frost [​IMG]

Kycklingen och anonymous gillar detta.
Laddar...

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?