Hur är vädret där du befinner dig nu??

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Långeman, 17 september 2015.

1. Jonas

Jonas Forumveteran

Här är klarblå himmel och fläktar lagom, fast jag får erkänna att jag har mest varit inomhus idag förutom när jag gått ut och hängt tvätt ;)
    31 grader nu ute.

20171030_161105.jpg

Thaitho och magunnar gillar detta.
  2. magunnar

magunnar Forumräv

Här i min by är det 29c och mulet har varit nästan som sjöbris här idag fast ingen sjö här, men inget vidare, hundarna gillar det iaf. Nu är dom spridda över allt snart dags för mat dom vet vad klockan är

20171030_163121.jpg

Kycklingen, JKON och Thaitho gillar detta.
  3. Nam Falang

Nam Falang Admin

Nedrans klibbväder här i BangSaray idag. Endast ca 28 grader så inte så varmt. Regnade igår. Idag tittar solen fram men luftfuktigheten är hög och svetten rinner.

På lördag morgon landar man i Svedala, då blir det annat väder. Tror faktiskt jag föredrar vädret här i Bang Saray :)

Isan Lover, eirkar, Mackfaktorn och 1 annan gillar detta.
  4. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

här är det nära blida -8 å lätt snöfall , har iaf hunnit falla dryga 5cm till sen sista gången jag skotta igår kväll bättre än dom 50cm dom hotade med å jag befarade men finns ju tid än för det iofs , vi borde iaf med råge ha en bit över 1 meter nu jmk hade iaf 1,35 uppmätt innan sista snön så borde hunnit passerat 1,5m där.

Isan Lover, Kycklingen och eirkar gillar detta.
  5. gunnarg

gunnarg Forumveteran

Åk till Phuket nästa gång om du vill ha bra väder.:laugh:,men skippa rövhålet Patong.

6. Nam Falang

Nam Falang Admin

Har varit i Patong en gång och det ”rövhålet” besöker jag aldrig igen.

Nä jag trivs bra här på ostkusten.

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. tongmat

tongmat Medlem

här uppe i Loei har vi haft 34 i dag, har varit bra hela veckan. fast på morgonen bara runt 19 till 24

Isan Lover och magunnar gillar detta.
  9. Isan Lover

Isan Lover Aktiv medlem

Hej

Klarblå himmel och sol, vi har haft 26 grader nu på natten och väntar oss ca 35 grader fram på dagen.
    Man har pratat om regn på lördag, men det tror jag inte mycket på.

Mvh isan lover

pontiac-51 gillar detta.
  10. Bossej

Bossej Aktiv medlem

Just nu har vi den kallaste vintern jag upplevt här i södra Isaan. Idag på morgonen +7

Hur kallt har ni det uppe i thai Norrland MaGunnar och Isaan Lover?

Cold 2018-02-06.jpg

11. Isan Lover

Isan Lover Aktiv medlem

Hej

Här uppe i norra Isaan är det den kallaste och längsta vintern som folk kan komma ihåg, bara 8-10 grader på morgonen och 20-23 på dagen, näst intill outhärdligt.

Mvh isan lover

Bossej gillar detta.
  12. magunnar

magunnar Forumräv

+9 grader hos mig.

Mr.Jo och Bossej gillar detta.
  13. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Nån har hunnit slita sönder utesensorn här men hade 18,7 inne vid 06:30

14. Berralund

Berralund Forumveteran

Skagerrak bjuder på riktigt finväder idag, mulet med en lätt nordvästlig bris. Det var värre förra resan när det rullade 50 grader åt varje håll, den gången blåste det sydväst 18 - 23 m/s. Platt-TV apparaterna höll på att lossna från skotten (väggarna för oinvigda). Dessa norgesäkrades tydligen inte i Kina.

Isan Lover gillar detta.
  15. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Vad i sjutton gubbar har ni flyttat till Svedala? Här i norr har det varit rätt kyligt men knappt under tjugo grader och trettio till lite mera på dan. Vad fan är det som händer? Ser ju att La Nina har dykt till källaren men ändå. Brukar innebära att våren blir sen i Sverige. Bifogar grafen.
    nino3.png
    Alltså det blir inte vår förra i maj i Sverige , nästan garanterat.
    Vem var det som sa att det blir en riktig vinter i Sverige iår? :p

Isan Lover och eirkar gillar detta.
  16. MickeNor

MickeNor Medlem

För tre timmar sen visade den på 28 grader. Köpte tre täcken idag så vi borde klara av kylan inatt .

Screenshot_20180207-210547.png

Kycklingen och eirkar gillar detta.
  17. MickeNor

MickeNor Medlem

Behövs ingen ac när man sover , kallt innan solen går upp och börjar värma .

Screenshot_20180208-074420.png

Kycklingen gillar detta.
  18. Sölve

Sölve Medlem

Tjenna kallt som attan här i Jukkasjärvi inne på ishotellet

19. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Ja där behöver du ingen is i ölen:D;)

NilsG, Kycklingen och JKON gillar detta.
  20. JKON

JKON Aktiv medlem

Där får man ju glas av is ...

Micke.T gillar detta.
  21. kurant

kurant Forumräv

Nu andra veckan med temperaturer mellan +24- +28c. Lite växlande stackmoln med lätt bris på dagarna.
    Helt perfekt med andra ord.

pontiac-51 gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?