Hur är vädret där du befinner dig nu??

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Här på västkusten är det 7 grader varmt, mulet och regnigt, vinden ligger på 6.7m/s och är sydostlig, inte direkt kallt men väldigt grått, blött och trist, själv håller jag mig inne idag, håller på och renoverar pojkens rum, han kände sig för stor för att ha barntapeter o.s.v, så nu blir det pärlspont på väggarna, ett nytt fönster och han har själv valt vilken färg han ville ha, det blev grafitgrått och vitt, jag hade aldrig kommit på tanken själv att välja just grått men det ser helt ok ut.

6B17BD86-9F12-465C-998E-26F35F6BC7B0.jpeg

Mvh isan lover

6B17BD86-9F12-465C-998E-26F35F6BC7B0.jpeg

kurant

Forumveteran
Väder är rätt tråkigt i paradiset.
Årstiderna från Sverige har sin charm men här är det nästan samma året om.
Lite för mycket Lagom.
+30 på dagen och +24 på natten.
Varje vecka året om....

20191124_124217.jpg

tongmat

Aktiv medlem
Här i Issan har vi ju årstider, just nu vinter bara 15 på morgonen 30 på Dan, sen när de blir runt 40 då är de lite för varmt. Men konstigt man vänjer sej, fösta året när de blev varmt var de nästa o lidligt. Nu är de varmt men inte hemskt, däremot vintern då är de kallt. Måste ha flisjaka på sej på morgonen

phuket

Aktiv medlem
Här i Issan har vi ju årstider, just nu vinter bara 15 på morgonen 30 på Dan, sen när de blir runt 40 då är de lite för varmt. Men konstigt man vänjer sej, fösta året när de blev varmt var de nästa o lidligt. Nu är de varmt men inte hemskt, däremot vintern då är de kallt. Måste ha flisjaka på sej på morgonen
Vart i Isan? Ska till Udon om en vecka så man vet vad för kläder man ska ha med sig

PanPan

Forumveteran
Kommer ihåg första gången jag åkte norr över och var i December.
Visste ju inte då att det kunde bli så kallt i Thailand så hade inga kläder för det med mig upp.
Skaka som ett asplöv på morgonen, var kallt som 17.

PanPan

Forumveteran
Ok Åker ju i mysbyxor och långärmat så kanske klarar sig Ska ju bara vara där i 4 dagar sedan ner till värmen i Phuket
Skall du bo på hotell eller i en by?
Under Dec-Feb fick vi oftast sova i mysbyxor och långärmad nattetid, för kan bli riktigt kallt, ner mot 5 grader på natten är inte omöjligt, iallafall där jag bodde.

phuket

Aktiv medlem
Skall du bo på hotell eller i en by?
Under Dec-Feb fick vi oftast sova i mysbyxor och långärmad nattetid, för kan bli riktigt kallt, ner mot 5 grader på natten är inte omöjligt, iallafall där jag bodde.
Kommer att bo på hotel i stan Har varit i udon förut en december men kommer inte ihåg hur kallt det var då Vet bara att man inte behövd någon Ac eller fläkt på nattn

PanPan

Forumveteran
Kommer att bo på hotel i stan Har varit i udon förut en december men kommer inte ihåg hur kallt det var då Vet bara att man inte behövd någon Ac eller fläkt på nattn
Har med bott på hotell i Udon i December och upplevde samma som du.
Där jag bodde i byn var ju mellan 2 stora bergskedjor så kanske var kallare där nattetid?
I Isaan har jag inte upplevt samma kyla.

phuket

Aktiv medlem
Och regnandet tyvarr
När du tittar på väderkartan ja Men som jag sa så har jag vänner bor där nere och dt var bra väder hela tiden då som du sa att det regnad Som PanPan säger så kan det komma en skur då och då men aldrig så det regnar en hel dag Har ju varit där nere varje vinter sedan 09 och aldig någonsin att dt har regnat en hel dag I regel brukar det i stället vara utan regn i flera månader

Liknande trådar

Topp