Hur är vädret där du befinner dig nu??

 
De vindar som du redovisar regelbundet slår Filippinernas Tyfoner med hästlängder.
Fast nederbörden är nog mindre?

Hej

Ja nu får vi sota för att havet är uppvärmt, lågtryck med blåst har stått på kö här ett bra tag nu, nu blir det dock lite stabilt väder, vinden ska slå om till mer till nordlig och då kommer solen tillbaka, men då sjunker temperaturen till 6-8 grader, men det ska bli skönt med några dagars sol och behagligare vinsstyrkor.

Mvh isan lover
 
Regn och +1
20201123_112755.jpg
 
Inte här nere. Småblåsigt och 7 grader, dock uppehåll. Det skall bli liknande imorgon dock bra för uppvärmningskostnaderna i huset.

Hej

Samma här just nu, vi har 7 grader också nu på kvällen, det har varit grått och blåsigt under dagen.
Eldar lite i köket och värmepumpen går inte alls för tillfället, billig vinter eller kanske mer lång höst så här långt.

Mvh isan lover
 
Hej

Samma här just nu, vi har 7 grader också nu på kvällen, det har varit grått och blåsigt under dagen.
Eldar lite i köket och värmepumpen går inte alls för tillfället, billig vinter eller kanske mer lång höst så här långt.

Mvh isan lover
Vår jordvärmepanna går bara sporadiskt och då mest för varmvatten. Så bra ekonomi hittills.
 
Nätterna här börjar bli rätt jobbiga nu. Man måste vira in sig rejält i täcke för att inte huttra sig genom natten.
Med tiden börjar jag mer och mer få svårt inse att jag i Sverige sov bra med 18 grader och klarade mig med 20-21 dagtid.
Och jag börjar förstå varför min frus mamman och syster satt med täckjackor och luva inomhus när de besökte oss i Sverige och i princip vägrade gå utomhus mer än mycket kort. De besökte oss sex månader med start i April. Inte många av de dagarna jag fick ut dem.

1607586090880.png
 
Hej

Fortsatt blött och grått, igår släktes inte ens utebelysningen på dagen, temperaturen är ca 4-5 grader och i havet är det 7 grader varmt, förstår mer och mer varför jag inte har tillbringat en vinter i Sverige på 35 år.

Som tur är har jag ju mitt byggprojekt i ladugården att ägna mig åt, så dagarna rullar på, sen ikväll är det ju fotbollsträning med grabbarna utomhus i 1.5 timma.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp