Hur är vädret där du befinner dig nu??

Holmen

Forumveteran
Nej, det finns de som har, men de flesta nöjer sig med fläkt.
Möjligen vi skaffar med tiden, men trots allt är det bara en kort tid på året när det är som varmast det behövs.
Min ac går hela tiden, kalla årstiden tio timmar nu tjugu timmar, kostar mer att värma upp rummet än att det går mest hela tiden.
Måste vara brist på penga flödet att inte ha AC.
Van att sova i sexton grader i Sverige

PeterSfa

Forumveteran
Min ac går hela tiden, kalla årstiden tio timmar nu tjugu timmar, kostar mer att värma upp rummet än att det går mest hela tiden.
Måste vara brist på penga flödet att inte ha AC.
Van att sova i sexton grader i Sverige
Nejdå, pengarna räcker till en eller flera sådana, jag jobbar ju.
Det är snarare så att jag vant mig och är som en thai på den punkten. Inte helt, svettas fortfarande lite mer.
Dessutom är vårt hus ovanligt svalt. Våra grannar anmärker på det hela tiden. En del säger till och med att de fryser hos oss.
Nåja, vi får se.
Den AC jag tittat på och eventuellt installerar är en Mitsubishi om jag minns rätt. En rätt stor uteenhet och sedan är det 60x60cm kasetter som fälls in i taket varje rum.
Men som sagt inte så bråttom, det är inte mer än några månader som är så varma man verkligen känner det skulle behövas.
Just nu är det t.ex. för kallt använda även enbart fläkten på natten.

Hegen

Medlem
Nu har det varit åska och regn idag så vi kör bara med fläkt. Men vi kör AC på nätterna året om.
Har en AC igång nästan hela tiden när vi är inomhus. Inför träning så sänker jag 2 grader.
Nu är det sköna 30˚ men beroende på luftfuktigheten kan det va för varmt ibland.
Vi ligger mellan 1200 o 2200B/ månad i elkostnad.

flimmer

Medlem
Önskar ibland vi kunde. Vi kör med bara fläkt här. Funkar, men ibland känns fläkten som en bastufläkt.
Ja det funkar ju utmärkt dagtid men när man har gått och lagt sig så vill man nog begränsa temperaturen till 27-28 på ett eller annat sätt. Det finns ju flera alternativ att välja på. Själv har jag installerat mig i det svalaste rummet, ingen ac dock.

Norrlandsboy

Aktiv medlem
Inget vidare hos oss i Norrland. Ingen värme bara snö.

20210410_103451.jpg

PanPan

Forumveteran
Mullrar rejält inåt landet och knallarna blir högre och högre, får nog strax ett rejält oväder över oss.
Som tur är bor vi inte i någon del som blir översvämmad.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Här är det strålande sol men kyligt, vi hade en minusgrad i morse. Dock har dom lovat uppemot 12 grader i eftermiddag så det kan nog kännas ganska skönt i solen eftersom den envisa vinden har mojnat.

Norrpilen

Aktiv medlem
Uppe tidigt & dricker kaffe. Här är det snart ljust dygnet runt så det piggar verkligen upp,men inte mycket till vår ännu.
En titt på termometern visade -8 nu,kalla nätter och några plusgrader på dagarna så det är verkligen rejäl skare nu.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
A Hur är vädret är i Thailand i augusti månad? Allmänt thailandforum 7
Isan Lover Nu är det billigare än någonsin tidigare att flyga inrikes i Thailand. Thailändskt reseforum 8
Pream Hur är din relation till buddismen? Funderingar och betraktelser 67
stef@n Nu är jag lite imponerad. Ordet är fritt 0
L Vad är detta? Ordet är fritt 16
L Min fästmö är gravid.. lite panik nu: Ordet är fritt 12
Isan Lover Bojar som ska varna för tsunamis är ur funktion. Thailändska Nyheter 8
Pigface Vardagsekonomi. Nu är goda råd...gratis! Ordet är fritt 82
stef@n Någon som vet vem Backlund är? Allmänt thailandforum 7
finnen Vad är detta för pryl Ordet är fritt 38
Kycklingen Vad är detta? Allmänt thailandforum 7
PanPan Läkarintyg att man är frisk och inte smittad av corona. Ordet är fritt 60
Isan Lover Thai Hälsominister säger att utlänningar är smutsiga och inte duschar. Thailändska Nyheter 63
Isan Lover På Koh Larn passar man på att köra bort alla sopor nu när Kineserna är borta. Pattaya forum 8
Isan Lover Dom glömda turisterna trivs i Pattaya när Kineserna är borta. Pattaya forum 9
Berralund Åldersskillnad - Är det något att bry sig om? Funderingar och betraktelser 436
A Är det så Funderingar och betraktelser 71
Matt82 En del turister är värre än andra :p Ordet är fritt 5
Isan Lover 80% av alla mc-taxi i Pattaya är olagliga, men polisen hittar ingen av dom. Pattaya forum 12
Isan Lover 1 339 fabriker har stängt eller är till salu hittills i år. Thailändska Nyheter 31
Isan Lover Vintern är på väg i norra och nordöstra Thailand. Allmänt thailandforum 8
Isan Lover Polisen i Pattaya är chockade. Pattaya forum 1
JanneMan61 "Alternativ" energi är billigare än Kol, Olja, kärnkraft... Hur tjäna/spara pengar.. Ordet är fritt 72
A Undrar hur fattigt och korrupt detta land är Funderingar och betraktelser 182
Berralund Svenska kronan är rekordlåg 2 Ordet är fritt 404
Pepsi Vår thaipojke är svårt skadad i olycka. Allmänt thailandforum 168
H Obligatorisk försäkring. Nu är det taget Expat i Thailand 268
Isan Lover Därför är Kinesiska turister viktigare än västerländska turister. Allmänt thailandforum 304
A Vad är bättre i Phillipinerna Allmänt thailandforum 147
S Tips på hur vägen är väster om Chao Praya River i Bok Thailändskt reseforum 51
Ubon Snygg och nykammad, snart är Du på bild... Allmänt thailandforum 1
Isan Lover Lösa hundar som biter folk är ett problem i Pattaya. Pattaya forum 0
Acke Asbestskandal - hur är det med pudret i Thailand Allmänt thailandforum 0
Isan Lover Är marijuana den framtida grödan? Thailändska Nyheter 179
Ubon Är detta Thailands start på en "mee too" rörelse? Thailändska Nyheter 0
Isan Lover 1 av 10 som dör i trafiken är utlänning i Chiang Mai. Chiang Mai forum 4
A Är de så effektiva ???? Allmänt thailandforum 0
A Tur man inte är Göteborgare då Allmänt thailandforum 2
Isan Lover Fackföreningar, är dessa förlegade? Ordet är fritt 296
nmax Är det nya regler på g Allmänt thailandforum 70
Isan Lover Kim Larsen är död. Ordet är fritt 22
B UT-ansökan, Sverige. Webbansökan. Vad är er erfarenhet? =) Uppehållstillstånd och visum mm 13
L Vilken vädersajt är bäst för den Thailändska väderprognosen? Thailändskt reseforum 10
Matt82 Vem är det som fintankar moppen? ;) Thailändska Nyheter 28
Audirs2 Australien, är det en del av Asien? Övriga världen 5
andrejsdenruskige Är man på väg att gå ifrån drickssystemet Allmänt thailandforum 44
Berralund Bilbyte i Sverige, vad är bäst och enklast? Ordet är fritt 326
Isan Lover Är det ett priskrig på gång? Thailändskt reseforum 1
Pepsi Varför är inte Thailand med i Eurovision Song Contest? Ordet är fritt 28
U Det är ju inte direkt raketforskning...... Ordet är fritt 10

Liknande trådar

Topp