Hur är vädret där du befinner dig nu??

 
Liiidiiingööö!
Med ett visst läspande. :laugh:

IMG_20240521_072621.jpg


@JBK.Ltd.
 
Jag befinner mig långt från Rayong nämnligen i Smålandsskogarna.

Här har de bägge kvicksilverna klättrat upp till straxt under 30 grader enligt Anders Celsius skala. Naturligtvis placerar vi termometrarna i solen för där känns det varmare. Och som grädde på moset så slår då det äkta vädret internet vädret med råge.

IMG_20240521_101636_102.jpg
 
Tydligen väldigt hårda vindar nere mot Malaysia pga El Nino
2 döda och 30 skadade efter turbulens på ett Singapore airlineplan idag
 
Tydligen väldigt hårda vindar nere mot Malaysia pga El Nino
2 döda och 30 skadade efter turbulens på ett Singapore airlineplan idag
Nu befinner jag mig inte nere mot Malaysia och känner på Turbulensen som vissa andra på forumet.

Jag får hålla till godo med en Falcon och 25 på grader på kvicksilvret enligt Anders Celsius skala. Äkta temp ej internet.

17162987599244971763944985213210.jpg
 
Här har vi haft så gott som helt soliga dagar nästan en vecka. Lägsta nattemperatur var 11 grader och idag maxade vi 23. Våren blev väldigt kortvarig.
 
Ja inte fasen kollade han på internet för vädret.

Det var bättre förr.
Jag var på jobb på en av Kap Verde-öarna (för långe sedan) och skulle hålla en kurs på starköls-fabriken.
De hade problem med att de elektroniska temperaturomvandlarna behövde justeras. Tack vare Celcius fixade jag det, med is som var 0 grader Celcius och med kokande vatten som var 100 grader Celcius).
Fabriken låg i höjd med havet! Tack Anders!
 
Jag var på jobb på en av Kap Verde-öarna (för långe sedan) och skulle hålla en kurs på starköls-fabriken.
De hade problem med att de elektroniska temperaturomvandlarna behövde justeras. Tack vare Celcius fixade jag det, med is som var 0 grader Celcius och med kokande vatten som var 100 grader Celcius).
Fabriken låg i höjd med havet! Tack Anders!
På tal om temperaturer har jag undrar varför vädrkartorna plötsligt blivit röda.
HIttade svaret

 
Hej

Efter en dag med 28-30 grader varmt och en klarblå himmel har det just nu börjat regna och åska rejält här på kusten, klockan är bara 18.22 men det är så mörkt att gatubelysningen redan har tänt sig och även inomhus har vi nu belysningen på.


C1BCD34F-49E7-4DD4-B042-F6083B68F7E2.jpeg


Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp