Hur är vädret där du befinner dig nu??

 
Hej

Avslutade dagen med lite hummerfiske trots allt, kom iland nu kl 19.00, strax därefter var det mörkt, det var fortfarande ca 12 m/s ifrån väst och höga vågor ifrån nattens vindtoppar på 25-28 m/s, jag och grannen drog en del av våra tinor p.g.a att vi har många beställningar till helgen, det lönade sig, men vi blev rejält omruskade i vår lilla båt, men med några öl innanför västen och ett gott humör gick det bra ändå, men dom riktigt stora vågorna var nog minst 3-4 meter höga och det räcker gott med en mindre båt, vi var rejält blöta men glada ändå när vi kom iland, men att få av sig dom blöta kläderna och värma sig med lite blossa glögg gjorde gott, några Minttu ifrån frysen satt också gott.

Mvh isan lover
 
Här blev det finväder nu på sommarens sista kväll.
Våra träd på bryggan fick lite kvällssol.

20191025_174207.jpg


20191025_174236.jpg

Sommarens sista kväll är i år 191026.
 
Här blåser det ordentligt med regnskurar. Ingen underbar lördagsmorgon precis. Dock 13 grader, inte illa för årstiden.
 
Usch regnar idag med, 2 dagar i rad, inte vart utomhus sen i Torsd och detta skulle vara solkusten.
Hemma är det lite mysigt med regn ibland men här vill jag ha sol, det här regnet bryter mina rutiner och regndagarna ombord går långsammare när man får tillbringa dom inomhus.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp