Hur är vädret där du befinner dig nu??

 
Livsfarligt med 2000rpm vid förskolor vid sådana hastigheter. Gissar att du i alla fall hade legat på 2500-2600rpm i 180.
Då fångar barnen upp att du är påväg mycket tidigare. Sådant kan rädda liv.

Mer OT.
Förra bilen hade väldigt låga varv vid typ 110km/h. Nuvarande bil ligger nog runt 2000rpm, vilket är ganska högt.
Det skulle inte göra ont med en till växel då det är en sjuväxlad låda.
Jag gillar inte höga varv...förutom vid förskolor
Hä ska va 8 växlar annars får dä va! Ja på Volvon Fl7 e det till och med 12 st, fast den har ju split låda! :beer:
 
Jag hyr ut mig själv plus bil som privatchaufför till folk som har mer pengar än förstånd.
Måste ha en stor och bekväm bil för att kunna erbjuda den tjänsten.
Därav min tråkdiesel.

Testade en Mercedes A 45 AMG 4MATIC förra veckan.
285 hk i den lilla karossen.
0-100 på ca 4 sekunder.
Jag lovar dig att där hade du älskat höga varv!
Typ så här?
 
Min Benz smyger fram, men när ja kör på sport läget å händer de, fast aldrig i byn eller nära skolor. Men ute på higway kan de hända
 
Hä ska va 8 växlar annars får dä va! Ja på Volvon Fl7 e det till och med 12 st, fast den har ju split låda! :beer:

Jag gick från 8 växlar till 7.
Nåja, du vet att om man ska ha någonting riktigt bra så ska det vara en Powerglide och dom har ju bara två växlar.

För att inte gå OT så växlas det här.
Växlande molnighet, ca 15 grader och konstant motvind.
 
Jag antar att du inte refererade till min tråkdiesel.
Det skulle vara dumt att hyra ut sig som chaufför om man inte får plats med betalande kund i bilen.
Biden nedan beskriver mer mitt arbete.
Obs. Den snygge gossen på bild är inte jag.

Helt ok väder i Lund.
I morgon kommer nog hösten...

215E830B-8005-4C95-A046-7057F15DB5A2.jpeg
 
Det sista dygnet har det blåst rejält,löven flyger iväg från björkarna. Men det är ju så här på hösten,stormar kommer och går. Annars soligt & klart. 0 grader vid kl 04.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp