Hur är vädret där du befinner dig nu??

 
Nu har det varit åska och regn idag så vi kör bara med fläkt. Men vi kör AC på nätterna året om.
Har en AC igång nästan hela tiden när vi är inomhus. Inför träning så sänker jag 2 grader.
Nu är det sköna 30˚ men beroende på luftfuktigheten kan det va för varmt ibland.
Vi ligger mellan 1200 o 2200B/ månad i elkostnad.
 
Önskar ibland vi kunde. Vi kör med bara fläkt här. Funkar, men ibland känns fläkten som en bastufläkt.
Ja det funkar ju utmärkt dagtid men när man har gått och lagt sig så vill man nog begränsa temperaturen till 27-28 på ett eller annat sätt. Det finns ju flera alternativ att välja på. Själv har jag installerat mig i det svalaste rummet, ingen ac dock.
 
Inget vidare hos oss i Norrland. Ingen värme bara snö.

20210410_103451.jpg
 
Mullrar rejält inåt landet och knallarna blir högre och högre, får nog strax ett rejält oväder över oss.
Som tur är bor vi inte i någon del som blir översvämmad.
 
Här är det strålande sol men kyligt, vi hade en minusgrad i morse. Dock har dom lovat uppemot 12 grader i eftermiddag så det kan nog kännas ganska skönt i solen eftersom den envisa vinden har mojnat.
 
Uppe tidigt & dricker kaffe. Här är det snart ljust dygnet runt så det piggar verkligen upp,men inte mycket till vår ännu.
En titt på termometern visade -8 nu,kalla nätter och några plusgrader på dagarna så det är verkligen rejäl skare nu.
 
Hej

Idag har vi ett efterlängtat regn och ca 8 grader, det har ju varit väldigt torrt ett tag nu och det regn som nu pågår var det nog många som längtade efter, igår planterade vi mer potatis så regnet kom väldigt lägligt.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp