Känner inte till regler för NOR.
Vill minnas att blev man sjukskriven i Broström så fortsatte månadslönen komma men vederlagsdagarna stoppade tills sjukskrivningen gick ut.
Fanns vissa som verkade sätta i system att vara sjuk på ledigheten och senare casha ut vederlagsdagar.
I Maersk gällde danskt kontrakt och därmed danska regler, funkade ungefär som hos Broström.
Finns nog få utskrivna svenskar som aldrig tänkt tanken att skriva tillbaka sig i Sverige för ev. fördelar igen. Personligen föredrar jag att familjen är skrivna på samma adress. Annat skulle kännas lite som att man distanserar sig från sin familj men kanske ingen stor grej.
Självklart bör man väga in fördelar och nackdelar, ser ingen direkt fördel i ditt läge att skriva in dig igen. Ja förutom att kunna maxa ev. garantipension i så fall. Möjligen kunna tillbringa semestrar i Thailand på den svenska hemförsäkringen
Hade nog hellre valt att alla isf flyttade, då har du ju maxat välfärden samt garanterat kidsen evigt svenskt medborgarskap. Alternativt köpa en året runt-stuga med dem som ägare som du kan ha som avmönstringsadress samt för sommarsemestrar.
Känner mig inte heller straffad utan har helt enkelt uppgett till myndigheterna var jag/vi bor men det kan ju ändra sig.
/ SatanG