Hur firar ni jul i år?

Tänkte hoppa över helt hade ju bakat pepparkakor redan men min sambo sa, klart vi skall fira jul....ha ha.
Nu vet hon inte hur man firar jul så det blir intressant hur det blir.
Jag skall göra min del och det innebär att jag går o handlar julblommor :oops: hmmm men i alla fall dessa skall till närmaste vänner. Det innebär fyra familjer, får inte glömma sambon förstås. Åker runt och överraskar, menar på riktig
Sedan får Noi ta över, skall bli intressant.
Vi stannar i Nan och träffar släkten först när det brakar loss på riktigt, menar nyår.
Om det är något thai är bra på så är det att fira. Men mera om det sedan...höll på o bli OT :wai:

Här blir det fullt julfirande med bägge barnen, motvillig fru och en kompis till äldsta dottern. Julgran, tomteluva, lussekatter, dopp, sill, skinka och dopp i grytan, köttbullar och prinskorv icke att förglömma. Anledningen är just att bägge ungarna är här och att det är första julen i Thailand. Jag har som vanligt ruinerat mig på julklappar och julmat och jag har också deklarerat att detta är sista gången! Nästa år får det räcka med julmiddag med kompisar på Bar n:o 1 i Chaiapum.

Inget av de händelser av ovan nämnda skribenterna kommer att hända i Ban Beung i alla fall, men det blir en resa till Si Sa Ket/Prang Ku i Issan runt årsskiftet, den nödvändiga påhälsningen av släktingar och uppvisandet av dottern för släkt å vänner och tempel besök för att visa vörnad till bortgångna gammelmormor (3år sen) till keyla

Jul, vad är det? Vi har inte ens en enda dekoration ombord, fick aldrig det i Kina. Men jag har allt bett vår svenska skeppshandlare skicka ner en väldesignad gran med ljus och dekorationer samt ett gäng elljusstakar till Rotterdam, det får bli en överraskning till besättningen. Dessutom skall det komma lite julgodis och pepparkakor. :xmas_smiley:

Vi kommer ju fram till Rotterdam på julaftons eftermiddag, bara att hoppas att vi får komma in till kaj då. Lossa, lasta och sen iväg till Göteborg och avmönstring. Kul med nyårsfirande hemma i alla fall.

Mina tjejer kommer för första gången få uppleva en traditionell småländsk jul, dock utan snö.
Julgranen ska kläs ikväll, skinkan ska kokas, glöggen skall värmas, jansons frestelse, köttbullar gjorda med älgfärs, prinskorvar,sylta, kokt rimmad älgtunga, sill, rökt och gravad lax. Har säkert glömt nåt,,,,.
Min bror samt syster med respektive kommer, det är alltid trevligt för vi träffas inte så ofta:)
God Jul.:wai:

Lunch = Inlagd sill + matjesfile på kavring med Linieakvavit. Middag = Köttbullar, Janssons, Ankstek med grönpepparsås och Aalborgs Jubileumsakvavit. Kanske en öl slank ner också.

:xmas_smiley::xmas_smiley:

IMG_2615.JPG
IMG_2616.JPG
IMG_2617.JPG
Årets julbord i khao lak + lite mer godsaker som jag inte tog bilder på.
Bla min favoritdryck glögg.

Liknande trådar

H
Svar
42
Visningar
4 K
A
D
Svar
10
Visningar