hur fixar du din nästa resa???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
köper med jämna mellanrum en trisslott o hoppas på att få en fin vinst som kan ge mig en lång härlig resa till bla annat thailand. ett annat land jag oxå skulle vilja åka till är filippinerna.. tänk vad härligt att få stanna borta i ett par månader o ta livet som det kommer...

hur gör du för att få ihop till din nästa resa??

själv har jag försökt få extrajobb i norge, på sjukhuset där jag arbetar o på ett sjukhus i skåne där jag tidigare jobbat extra men det ser tufft ut...verkar vara svårt med ekonomin vart än man försöker...

Jag motionerar och blir utskälld mot betalning, som jag sparar till resan.
Fast för det mesta är det trevligt och utvecklande.
Det blir en 20 -30 tusen om året så det räcker till både biljett o hotell.

För den som undrar så dömer jag fotboll på distriktsnivå. ;D

/Swensen 8)

Aha,, så nu blir ditt formella namn här Domarn.. och det med allt vad det innebär att vara domare. :D

Det ar bara att spara och gneta som galler. Hustrun vill lara sig thaimassage, och sen hon val borjar jobba med detta sa blir allt mycket lattare. Men vi skall ner till sommaren igen och hamta hem ungarna,

Berralund :wai:

För min del så reser jag till Thailand var tredje månad för att göra en omvänd visa-run. Brukar stanna i landet 2 till 3 veckor. Åker hem till byn under den tiden.

tidigare var allt självklart. jag reste minst 2 ggr per år till thailand men sen kom skilsmässan o förra året blev det irland i stället o det var oxå helt underbart. i år tog jag med mina ungdomar o reste runt i tre veckor o det var den klart bästa resan någonsin...skulle hemskt gärna göra om den..

den var fantastisk

men det kostade pengar o nu är det inte lika lätt att få jobba extra.. men förhoppningsvis vänder det

men så länge drömmarna finns så...

Det är väl bara att försöka gneta. Brukar jobba 7 dagar i veckan ett par månader. Så kan man åka ner till Thailand och gotta sig. Oftast får man ju betala resan för damen till Sverige med :nod:

Jobbar på fabrik mån-fre. Lever ett normalt lugnt liv här hemma, köper med mej en massa kläder i LOS så jag klarar mej här så slipper jag dom utgifterna.
Storhandlar, lagar övervägande mat själv, är sällan ute och äter.
bakar periodvis, är allmänt ekonomisk, men inte snål.
Är det övertid på jobbet så är det väldigt sällan jag inte ställer upp.

Men unnar mej det jag behöver ändå.

Börjar resandet med att köpa biljetten tidigt så jag vet att jag måste hålla igen "lite grann" på det så kallade goda livet. Sen att jag oftast reser under jul och nyår betyder ju att det skulle var ungefär lika dyrt att vara hemma som att vara i Thailand. Nästa resa ska bli lite speciell då jag även har tänkt mig en längre resa med 2-3 veckor i Laos också.

Vi brukar försöka att komma iväg en gång om året. Hur jag gör, jag vänder mej till finansministern och säger att nu åker vi. :D Hur hon beter sej det vet i fan men jag tänker hålla fast vid det styret ;)
Det är bara att jobba och vänta med med att köpa en Aston martin.
Rolf

Vet faktiskt inte hur jag lyckas spara ihop till resorna.
Frugan har haft 0:- i inkomst förutom mamma pengen som låg på....det lägsta, kanske 183:-/dag.
Nu får hon studiebidrag så det kanske hjälper till lite denna gång.

Mitt största problem är väl att jag gillar dyra saker så som högtalare, datorer, telefoner och bilar. Prrylar kanske man kan benämna det.
Bilar har det inte blivit någonting av på ett bra tag, men känner att det är dags för frugan att skaffa körkort och då blir det nog en ny bil.

Eftersom jag då gillar dyra saker och bra kvalitet så blir det inte så mkt shopping i Thailand. Frugan däremot gillar billigt och mycket.

Har räknat på våra resor och då kostar dom ca 25k/vecka i snitt, inklusive biljetter och det är bara under den tiden jag är i Thailand (frugan stannar längre).

Senaste resan har jag inte räknat på, men då var det möbler, "måtåbajj" och färdigställning av huset, vilket inte ingår i "resebudgeten".

Detta år så finansierar jag novembertur med eurobonus poäng och den "vanliga" med vanligt hederligt slit.
Sedan ska jag försöka hålla i stålarna bättre, både hemma och i Thailand.

Nu är det snart dags att boka sommarens resa. Bara pengarna från försäljningen av vår förra lägenhet kommer in så.... Sen skall ju ungarna bokas in med samma flyg från Thailand så det måste bli Thai denna gången också.

Sen beror det på hur mycket frugan kommer att jobba, förhoppningsvis kommer det in tillräckligt med pengar så att vi kan åka igen med ungarna nästa sommar igen. Men det kan mycket väl bli så att vi låter svärföräldrarna flyga hit på 3-månadresvisa istället. Det blir inte dyrare i alla fall. Dom har aldrig varit i Bangkok ens, så det blir ett jätteäventyr för dom i så fall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
16 K
A
A
Svar
142