Hur funkar Thaisnack mm

 

Pepsi

Forumveteran
Hej !
Jag har läst innan någon stans hur medlemskap och inlägg funkar. Men kan inte hitta det p TS.
Varför finns det inte i söklisten? Vad är poäng? Vad ändrar din status som medlem? Vad innebär det?
Jag har själv varit medlem ett par år, men fattar inte.. Lång tid var man aktiv medlem sedan enbart medlem.
Vore trevligt om någon på kunde förklara lite.. Läste någon stans att man ändrat innebörden av medlemskap?
Man behöver väl inte leta efter infon i en under rubrik i ett ämne? Kycklingen kan kanske göra det lite lättare för användare att hitta och förstå?
PEPSI
 
Jag kommer hem till påsken och kan titta på detta då.
Låter bra! Lite lätt sökväg till all info gällande medlemmar.
Tex: Vad skiljer en nykomling , medlem, aktiv medlem, forumräv, forumvärd, forumveteran mm ?
Vad ger poäng? Och varför?
Men framför allt en plats i menyn som alla kan hitta lätt info på. Sidan är lite rörig nu när man söker på tex en tråd. Snabbt få upp enbart senaste inlägg funkar inte.. Inte bara olästa.. Men det går väl att förklara enkelt hur man gör..
 
Status som medlem styrs av antal inlägg, tid och antalet gillande. Dessa kriterier sattes upp av förre admin, exakta värden känner jag inte till. Forumvärdar är ju vi som är moderatorer. Jag och admin kan moderera i samtliga tavlor, övriga forumvärdar har sina egna "skötebarn".

I @Kycklingen s frånvaro kan jag försöka få kontakt med vår tidigare admin och kolla om han minns vilka värden det är som gäller. Återkommer om jag lyckas.
 
Nu finns en förklaring i Systemmedelande.
Vad bra!! Men för att återkomma till användares lätt till gänglighet... Var hittar jag Systemmeddelanden??
Det är inte bara TS som har detta "problem".. Jag har ständigt samma frågeställningar inom industrin.
De som kan programmet ser inte människan som skall använda det. Vanligaste svaret är " Meeen det är ju bara" att gå in i den och den menyn... Kanske är det så att moderatorerna/ admin inte ser det? Eftersom man sitter dagligen med sidan och kan den utan till. Men för personer som inte kan TS utan och innan till program mässigt blir det många frågor. Som ingenjör tjatar jag ofta på mina killar och tjejer som skapar operatörs gränssnitt mellan maskin och människa att gör det lätt fattat !!! Ett barn skall förstå.. (nästan).. Det är inte programmeraren som kör maskinen.

Jag skulle kunna förklara el här så ingen djäkel på TS skulle fatta det.. Men då hjälper det ju ingen.. :)
 
Hej, om du trycker på "forum" knappen som sitter näst längst upp till vänster så kommer du att se alla dom olika forumdelarna som vi har här.
 
Hej, om du trycker på "forum" knappen som sitter näst längst upp till vänster så kommer du att se alla dom olika forumdelarna som vi har här.
Tack Kycklingen! Det var en massa kriterier för olika "poäng".. Nu bryr jag mig inte om jag har poäng eller inte.. Jag är bara intresserad av hur det fungerar.. Jag gillar TS för innehållet.. Men när jag läser den där listan om poäng fattar jag inte hur man räknar ihop de..? Hur summerar man det? Mina 63 fattar jag inte hur man räknat ihop? För mig lite roligt att veta hur man tänker.. Kanske tror jag andra har samma frågeställning.. Det känns lite som man inte tänkt färdigt när man skrev informationen.. :) Jag är väl teknik skadad... :confused:
 
Tack Kycklingen! Det var en massa kriterier för olika "poäng".. Nu bryr jag mig inte om jag har poäng eller inte.. Jag är bara intresserad av hur det fungerar.. Jag gillar TS för innehållet.. Men när jag läser den där listan om poäng fattar jag inte hur man räknar ihop de..? Hur summerar man det? Mina 63 fattar jag inte hur man räknat ihop? För mig lite roligt att veta hur man tänker.. Kanske tror jag andra har samma frågeställning.. Det känns lite som man inte tänkt färdigt när man skrev informationen.. :) Jag är väl teknik skadad... :confused:
Kycklingen! Och jag tror det är ett litet sakfel i poänglistan... Ett kriterium är " Postat 3 inlägg senaste veckan" = 20 poäng!! Då borde många på TS ha miljoner poäng... :D
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp