Hej!
Jag åkte över vid gränsstationen vid Aranyaprathet.
När vi kom dit fick jag först min utresestämpeln i passet, sen gick jag ut på baksidan av byggnaden där träffade jag en kille som tog med mig på moped till Cambodjasidan där jag fick betala (naturligtvis) 1200 bath för att en man fyllde i alla handlingar åt mig (dvs Cambodjavisumhandlingar) moppekillen tog sen passet o åkte iväg till visa-chefen som stämplade det åt mig att jag varit i Cambodja, sen hämtade han mig och vi åkte tillbaka till Thailand igen, jag klev av moppen betalade honom 200 bath, han tog med mig till ankomsthallen och sen fick jag vederbörliga stämplar i mitt pass och allt var klart. Alltsomallt c:a 30 minuter tog det.
Men var försiktig det finns många "fula fiskar" där som dels försöker ta hutlöst betalt och jag har hört om folk som blivit av med passet.
Ett alternativt sätt är att kontakta någon som anordnar ett "paket" med bussresa över gränsen in till Kambodja, hotellövernattning och resa tillbaka dan efter. Men jag har inte testat det och vet tyvärr inte om det fungerar bra eller ej.
Mvh
BBJ