HUR GÅ TILL VÄGA VID FÖRLÄNGNING AV VISA

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
HADE TÄNKT ATT VARA BORTA 4 MÅNADER DEC-APRIL OCK SÖKA DUBBEL ENTRY VISA HUR GÅR JAG TILL VÄGA NÄR JAG SKALL FÖRLÄNGA DET RESA UR LANDET ENKLAST BEHÖVS VISA? TILL NYA RESEMÅLET HUR GÖR MAN ?

Hej Silver!

Själv åkte jag en dagstur till Kambodja. Samma visum som du (double-entry). Vet ej om de förändrat något sen i vintras, har hört att det har eller ska ändras något i double-entry visumen. Men hör med ambassaden om det ändrats något.

Mvh
BBJ

Hej bbj behöver man söka visum ?
flyga ? åka bil /buss över gränsen var?
har hört medammbasaden att man måste vara ute ur landet24 timmar

Hej!

Jag åkte över vid gränsstationen vid Aranyaprathet.

När vi kom dit fick jag först min utresestämpeln i passet, sen gick jag ut på baksidan av byggnaden där träffade jag en kille som tog med mig på moped till Cambodjasidan där jag fick betala (naturligtvis) 1200 bath för att en man fyllde i alla handlingar åt mig (dvs Cambodjavisumhandlingar) moppekillen tog sen passet o åkte iväg till visa-chefen som stämplade det åt mig att jag varit i Cambodja, sen hämtade han mig och vi åkte tillbaka till Thailand igen, jag klev av moppen betalade honom 200 bath, han tog med mig till ankomsthallen och sen fick jag vederbörliga stämplar i mitt pass och allt var klart. Alltsomallt c:a 30 minuter tog det.

Men var försiktig det finns många "fula fiskar" där som dels försöker ta hutlöst betalt och jag har hört om folk som blivit av med passet.

Ett alternativt sätt är att kontakta någon som anordnar ett "paket" med bussresa över gränsen in till Kambodja, hotellövernattning och resa tillbaka dan efter. Men jag har inte testat det och vet tyvärr inte om det fungerar bra eller ej.

Mvh
BBJ

Hej ,du får bara 15 nya dagar om du äker landvägen över gränsen, för att få 30 nya dagar måste du anlända via internationell flygplats,
hälsningar sven

Ja Sven det är sant om man har vanligt sk 30-dagars visa (visa on entry). Men Mikael har sk double entry visa, dvs man har 60 + 60 dagars visum. Man får 60 dagar vid inresan, sen ska man ut ur landet (egentligen minst 24 timmar) sen får man 60 nya dagar vid inresa, oavsett vart du reser in (land eller flyg). Läs mer på http://www.thaiembassy.se/documents/TR08.pdf .

Mvh
BBJ

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
2
Visningar
2 K
เพ็ญ

Tillbaka
Topp