Hur kändes det (kommer att kännas) att gå i pension?

Kan du inte läsa.
100% går till gemensamma utgifter.
Hon har ingen enskild lön.
Där 50% går till henne och 50% till gemensamma kostnader.
Skall skriva det igen 100% går till vardagsutgifter vill hon gå och äta så går hon och äter.
Jag behöver inte ge henne lön för det.

Sen har jag inte betalat nåt direkt för det, är ju saker hon startat själv hemma i köket i huset.
Var väl plan att det skulle ge henne en inkomst.
Och ja nu går hon en frisörutbildning.
Så du ger hon alla pengar du har, också får du använda lite av dom när du frågar om lov.
:laugh2:

Så du ger hon alla pengar du har, också får du använda lite av dom när du frågar om lov.
:laugh2:
Det är ju så det verkar vara för er.
Först betalas alla utgifter och det som blir över får kärringen.
Om du läser Rowa utgifter som han räknade upp var det precis 23.315kr med dagens växelkurs varav 50% gick till gemensamma månadsutgifterna och 50% till frugan.
Kanske han har mycket högre pension än 23.315 kr netto, jag bara utgick från pensionstalen som skrivits här innan.

Men dock kollar jag med frugan när jag skall göra inköp och viceversa men pengarna sitter i Sverige.

Senast ändrad:
Kan du inte läsa.
100% går till gemensamma utgifter.
Hon har ingen enskild lön.
Där 50% går till henne och 50% till gemensamma kostnader.
Skall skriva det igen 100% går till vardagsutgifter vill hon gå och äta så går hon och äter.
Jag behöver inte ge henne lön för det.

Sen har jag inte betalat nåt direkt för det, är ju saker hon startat själv hemma i köket i huset.
Var väl plan att det skulle ge henne en inkomst.
Och ja nu går hon en frisörutbildning.
Jaha det är så ni lagt upp er strategi.

Hans största enskilda utgift verkar vara lön till frugan men kanske så pensionister har det uppgjort här nere.
Först alla utgifter sen resterande till frugan och är man snäll kanske man får en öl på kvällen framför tv:n.
Jag betalar alla större utgifter ger frugan 8000 Baht i månaden som hon klarar sig bra på. Jag är snäll men dricker inte öl när jag tittar på tv.

Jag betalar alla större utgifter ger frugan 8000 Baht i månaden som hon klarar sig bra på. Jag är snäll men dricker inte öl när jag tittar på tv.
Ja men du verkar ju inte ge bort resterande efter utgifterna är betalda, får iaf över så du kan åka till Udon när du känner för det.
Den budgeten han skrev var alla gemensamma utgifter 40.000 baht sen 40.000 baht till hans fru i månaden.

555555 ja du att man betalar för en kvinna är ju utjämningsbidrag ett snyggare ord.
Jag ser hellre att vi har en gemensam ekonomi än att folk skall se henne som en löntagare i hemmet där hon jobbar för sin vita make.
Jag hoppas och tror du är väldigt ensam om att på ett nedlåtande sätt kalla min hustru för en löntagare i hemmet och liknar henne med en mia noi. Men no problems, inget jag vare sig blir kränkt eller förvånad över när det kommer från dig.

Ja men du verkar ju inte ge bort resterande efter utgifterna är betalda, får iaf över så du kan åka till Udon när du känner för det.
Den budgeten han skrev var alla gemensamma utgifter 40.000 baht sen 40.000 baht till hans fru i månaden.
8000 är vad hon får, sen pytsar jag in en runt 15000 varje månad på banken, resor till Udon är det ingen som kan ta ifrån mig och det är dags för en tur i början av nästa månad, kanske skulle lura @Snegångaren för en träff över några bärs.

Nä du kallar ju henne bidragstagare och det låter väl lite bättre för er kommunister.
Jag har för mig att du brukar ondgöra dig över att det dras in politik i de öppna trådarna så du snart inte har någonstans att skriva.
Men på senare tid har du själv gått i fällan emellanåt.

Få nu inte krupp bara när du ser vem som citerar dig.:)
Men mig kan du iallafall inte beskylla för att vara kommunist.

Vad ljuger jag om?
Du skrev ju att du gav henne ett utjämningsBIDRAG.
Men jag kallar därför inte henne för en bidragstagare i nedlåtande tonfall som du gör, en viss skillnad. Jag är ej hellre kommunist som du inte bara hävdar nu utan gjort ett flertal gånger tidigare. Du har även påstått att jag och andra bridgespelare är kriminella typer som man ska passa sig för, så till den milda grad att du varnat folk för att uppsöka den pizzeria som vi bridgespelare använder övervåningen till vårt spel i. Säkert fler saker men dom har jag väl förträngt eller bara helt enkelt glömt bort och lika bra är väl det !!!

8000 är vad hon får, sen pytsar jag in en runt 15000 varje månad på banken, resor till Udon är det ingen som kan ta ifrån mig och det är dags för en tur i början av nästa månad, kanske skulle lura @Snegångaren för en träff över några bärs.
Tack ja vi kan ju träffas i Udon :) Sitter just nu på Öresundståget på väg från Kalmar till Kastrup och flyger med Qatar Airways via Doha till Bangkok. Tog ett tidigare tåg då det är varning för snöoväder för att ha mera marginaler i det fall det skulle bli strul med tåget. Är ju bara enkelspår mellan Kalmar tilt Alvesta så stannar ett tåg så är det stopp på båda hållen.

Men jag kallar därför inte henne för en bidragstagare i nedlåtande tonfall som du gör, en viss skillnad. Jag är ej hellre kommunist som du inte bara hävdar nu utan gjort ett flertal gånger tidigare. Du har påstått att jag och andra bridgespelare är kriminella typer som man ska passa sig för, så till den milda grad att du varnat folk för att uppsöka den pizzeria som vi bridgespelare använder övervåningen till vårt spel i. Säkert fler saker men dom har jag väl förträngt eller bara helt enkelt glömt bort.
Jag har aldrig varnat någon för att besöka den pizzerian, nu ljuger du.
Jag har skrivit att det är min favoritpizzeria som jag gått på dom senaste 7 åren iaf.
Att du sen tar bridgeinläggen på allvar säger mer om dig 55555.

Hej

Just det faktum att vi människor är individer och väldigt olika gör det nästan omöjligt att applicera sina egen livsstil, behov och budget på andra,, önskemål, krav och behov varierar ju oändligt. Det som en individ tycker är viktigt och prioriterar kan ju en annan tycka är både onödigt och oväsentligt.

Så vad man kan leva på per månad varierar nog ifrån 10 000 kr till oändligt.

Mvh isan lover.

Hej

Just det faktum att vi människor är individer och väldigt olika gör det nästan omöjligt att applicera sina egen livsstil, behov och budget på andra,, önskemål, krav och behov varierar ju oändligt. Det som en individ tycker är viktigt och prioriterar kan ju en annan tycka är både onödigt och oväsentligt.

Så vad man kan leva på per månad varierar nog ifrån 10 000 kr till oändligt.

Mvh isan lover.

Det kommer säkert någon och halverar dina 10.000kr och tycker att det är rent skryt och dryghet.

Liknande trådar

B
Svar
24
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar