Hur kändes det (kommer att kännas) att gå i pension?

Yngern

Medlem
5555 där kom den med, får nog tro Legos berättelser om dig en liten skitstövel ;)
Även Nmax verkar ju va några som har åsikt om dig.
Man ska faaan inte tro allt man hör bara för att det kommer ur flera munnar.
Själv är jag ju lite halvoffentlig inom mitt gebit, och under årens lopp har jag ibland stött på osanna och vrickade kommentarer om mig. Det är helt klart att en del har en förmåga att missuppfatta och blanda ihop saker och ting, kanske påhejad av någon som känt sig jättekränkt av att någon gång blivit ”avvisad” av mig.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Så är det nog och inte bara i Sverige. Frågan är varför, om det inte handlar att imponera på grannarna? En 3-4-5 år 'gammal' bil fungerar ju lika bra som en ny. Eftersom de flesta använder ju bilen mest till att trasportera sig til jobbet, bla. för för att betala avbetalningarna på den.

Ja, bilaffärer är sällan bra. Att plocka ut en helt ny bil är ju inte någon större ekonomisk vinst.
Köper man en 3år gammal bil så kan man spara många kr.

soysanwan

Forumveteran
Ja, bilaffärer är sällan bra. Att plocka ut en helt ny bil är ju inte någon större ekonomisk vinst.
Köper man en 3år gammal bil så kan man spara många kr.
Dessutom får man fundera på risken för att åka längre sträcka för att tanka, om 10 år.
Det är svårt att spå, men jag gissar på att hälften av mackarna är stängda då.

soysanwan

Forumveteran
När fler tvingas gå över till elbil så kommer skatteintäkterna att krympa. Då skall ni se att elpriset skjuter upp ännu mer, och vi som inte kör el blir drabbade av högre elpris för hushållet.
Kilometerskatt är på ritbordet. Ett förslag var visst något om olika tariffer beroende på vilken zon man kör.
elpriset kommer att höjas eftersom all Norrlandselen kommer att behövas till stålverket. Kanske elpriset blir så högt att det blir intressant att bygga nya kärnkraftverk. Det talas om minst 60 öre per KWH för lönsamhet. Så det finns fler skäl till att pensionärer får högre elräkningar

soysanwan

Forumveteran
Kilometerskatt är på ritbordet. Ett förslag var visst något om olika tariffer beroende på vilken zon man kör.
elpriset kommer att höjas eftersom all Norrlandselen kommer att behövas till stålverket. Kanske elpriset blir så högt att det blir intressant att bygga nya kärnkraftverk. Det talas om minst 60 öre per KWH för lönsamhet.
Det blir dyrt för pensionärer som vill behålla sina klenoder

Chevrolet-48

Forumräv
elpriset kommer att höjas eftersom all Norrlandselen kommer att behövas till stålverket. Kanske elpriset blir så högt att det blir intressant att bygga nya kärnkraftverk. Det talas om minst 60 öre per KWH för lönsamhet. Så det finns fler skäl till att pensionärer får högre elräkningar
Tänk vad kostar nätavgiften nu. de är dyrt de mot Kwh.

Liknande trådar

Topp