Hur kändes det (kommer att kännas) att gå i pension?

 
5555 där kom den med, får nog tro Legos berättelser om dig en liten skitstövel ;)
Även Nmax verkar ju va några som har åsikt om dig.
Man ska faaan inte tro allt man hör bara för att det kommer ur flera munnar.
Själv är jag ju lite halvoffentlig inom mitt gebit, och under årens lopp har jag ibland stött på osanna och vrickade kommentarer om mig. Det är helt klart att en del har en förmåga att missuppfatta och blanda ihop saker och ting, kanske påhejad av någon som känt sig jättekränkt av att någon gång blivit ”avvisad” av mig.
 
Så är det nog och inte bara i Sverige. Frågan är varför, om det inte handlar att imponera på grannarna? En 3-4-5 år 'gammal' bil fungerar ju lika bra som en ny. Eftersom de flesta använder ju bilen mest till att trasportera sig til jobbet, bla. för för att betala avbetalningarna på den.

Ja, bilaffärer är sällan bra. Att plocka ut en helt ny bil är ju inte någon större ekonomisk vinst.
Köper man en 3år gammal bil så kan man spara många kr.
 
Ja, bilaffärer är sällan bra. Att plocka ut en helt ny bil är ju inte någon större ekonomisk vinst.
Köper man en 3år gammal bil så kan man spara många kr.
Dessutom får man fundera på risken för att åka längre sträcka för att tanka, om 10 år.
Det är svårt att spå, men jag gissar på att hälften av mackarna är stängda då.
 
Ja, historiskt stora steg i miljösatsningen gör att det bara finns en massa E85…..eller hur var det nu med den vitamininjektionen för miljön?
Jag tänkte mera på att marknaden för att sälja soppa överhuvudtaget minskat betydligt om 10 år . med minskad marknad så blir det färre mackar som är lönsamma att hålla öppna.
 
Vi gick aldrig i pension, jag sade upp mig när jag var 53 år. Trots att vi hade inspirerande, välbetalda jobb kändes det helt OK.
Visst är det kul att jobba, men ännu roligare att själv kunna bestämma hur man vill gestalta dagen - att vara ekonomiskt oberoende.
 
När fler tvingas gå över till elbil så kommer skatteintäkterna att krympa. Då skall ni se att elpriset skjuter upp ännu mer, och vi som inte kör el blir drabbade av högre elpris för hushållet.
Kilometerskatt är på ritbordet. Ett förslag var visst något om olika tariffer beroende på vilken zon man kör.
elpriset kommer att höjas eftersom all Norrlandselen kommer att behövas till stålverket. Kanske elpriset blir så högt att det blir intressant att bygga nya kärnkraftverk. Det talas om minst 60 öre per KWH för lönsamhet. Så det finns fler skäl till att pensionärer får högre elräkningar
 
Kilometerskatt är på ritbordet. Ett förslag var visst något om olika tariffer beroende på vilken zon man kör.
elpriset kommer att höjas eftersom all Norrlandselen kommer att behövas till stålverket. Kanske elpriset blir så högt att det blir intressant att bygga nya kärnkraftverk. Det talas om minst 60 öre per KWH för lönsamhet.
Det blir dyrt för pensionärer som vill behålla sina klenoder
 
Kilometerskatt är på ritbordet. Ett förslag var visst något om olika tariffer beroende på vilken zon man kör.
elpriset kommer att höjas eftersom all Norrlandselen kommer att behövas till stålverket. Kanske elpriset blir så högt att det blir intressant att bygga nya kärnkraftverk. Det talas om minst 60 öre per KWH för lönsamhet. Så det finns fler skäl till att pensionärer får högre elräkningar
Tänk vad kostar nätavgiften nu. de är dyrt de mot Kwh.
 
Jag konstaterar att 95 oktan i Sverige kostar 50% mer än på Teneriffa. Vad får Svenskarna för det? Skatt.
1960 infördes i Sverige "tillfälligt" en allmän varuskatt kallad oms. Skattesatsen var 4,2 %.
När vi flyttade till Teneriffa 1999 var momsen här 4,5%, den är nu 7%. Hur mycket kostar 95 oktan i Thailand idag?
 
Jag konstaterar att 95 oktan i Sverige kostar 50% mer än på Teneriffa. Vad får Svenskarna för det? Skatt.
1960 infördes i Sverige "tillfälligt" en allmän varuskatt kallad oms. Skattesatsen var 4,2 %.
När vi flyttade till Teneriffa 1999 var momsen här 4,5%, den är nu 7%. Hur mycket kostar 95 oktan i Thailand idag?
Hos PTT 27,80 TB.
 
 

Liknande trådar

B
Svar
24
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp