Hur löser ni problemet med thaimat som luktar illa?

 
Gamla svärfar älskade surströmming, man fick ta med ett par burkar varje gång man kom från Sverige.
Här har han dukat fram ris o surströmming åt sig själv :D

sur.JPG
Herregud, stackars jäkel! Och du var så godhjärtad att du tog med eländet på flyget. Tänk om någon burk hade exploderat, liktydigt med omedelbar nödlandning. :confused: :confused: :D
 
Herregud, stackars jäkel! Och du var så godhjärtad att du tog med eländet på flyget. Tänk om någon burk hade exploderat, liktydigt med omedelbar nödlandning. :confused: :confused: :D
Jag knöt 2st plastpåsar om dom varje gång, men de exploderade aldrig, däremot svällde de lite varje gång
 
Hej

Thailändare tycker definitivt inte om lukten på en del ostar vi äter, själv gillar jag ju en del Danska ostar som kanske kan jämföras lite med plara och durian när det gäller lukt, som vanligt tycker den som gillar att äta detta att det luktar gott medans dom som inte äter det ogillar lukten.

Min morbror som var sjöman hela livet fick förvara sin Danska ost på balkongen, hans Svenska fru hatade lukten och tyckte allt i kylskåpet blev förstört om han hade osten där, så visst har även vi falanger saker som luktar och väcker ogillande hos andra också.

Mvh isan lover
Ja det finns ju en å annan knepig falang
 
Finns något som heter jonisering inom industrin! Jag som jobbar med tex sop comprimatorer ser denna lilla joniserings maskin ganska ofta! Den sitter inne i inkastet på compen och går på 220v. Stor som en dammsugare e den och tar bort lukt väldigt bra! När det e 30 + ute så kan mat som slängs i jäsa på bra och då är detta en lösning, man kan även ha en luftcond maskin som kyler ner inne i compen och detta funkar åxå bra!
 
Testade surströmming en gång:eek:
Va direkt in å prata med ullrik i den stora vita luren:confused:blev ingen mat den dagen, så va ordentligt hungrig dagen efter.

Smet upp tidigt och bredde mig ett par mackor, efter första tuggan va det raka vägen till den stora vita luren igen:confused:

Visade sig att smörpaketet va framdukat kvällen före, där alla doppat kniven dom använt till surströmmingen:eek:
Allt smakade surströmming, och som min dåvarande tjej luktade i 2 dagar efter att ha ätit eländet går inte att beskriva:eek:;)
 
Testade surströmming en gång:eek:
Va direkt in å prata med ullrik i den stora vita luren:confused:blev ingen mat den dagen, så va ordentligt hungrig dagen efter.

Smet upp tidigt och bredde mig ett par mackor, efter första tuggan va det raka vägen till den stora vita luren igen:confused:

Visade sig att smörpaketet va framdukat kvällen före, där alla doppat kniven dom använt till surströmmingen:eek:
Allt smakade surströmming, och som min dåvarande tjej luktade i 2 dagar efter att ha ätit eländet går inte att beskriva:eek:;)
I den stora vita luren får man bara svar som gör en spyfärdig. Därför vågar jag inte prova den vedervärdiga fisken igen. Gjorde misstaget en gång på ett fartyg för 40 år sedan och då matade jag fiskarna direkt.

Dessutom placerade en lustigkurre en öppnad burk vid ett insug till inredningens aircondition, stanken var obeskrivlig. Så jag håller mig långt ifrån denna matperversion. :confused::confused::confused:
 
Testade surströmming en gång:eek:
Va direkt in å prata med ullrik i den stora vita luren:confused:blev ingen mat den dagen, så va ordentligt hungrig dagen efter.

Smet upp tidigt och bredde mig ett par mackor, efter första tuggan va det raka vägen till den stora vita luren igen:confused:

Visade sig att smörpaketet va framdukat kvällen före, där alla doppat kniven dom använt till surströmmingen:eek:
Allt smakade surströmming, och som min dåvarande tjej luktade i 2 dagar efter att ha ätit eländet går inte att beskriva:eek:;)
Detta var dagens bästa inlägg hahaha
 
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
4
Visningar
4 K
A
 
Tillbaka
Topp