Hur många gör sin tandvård i Thaialnd ??

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Phonta, 23 maj 2018.

Taggar:
  1. Phonta

Phonta Forumveteran Guldmedlem

Själv gör jag min tandvård i Thailand , då till spottstyver om man jämför med den svenska tandvården . Vad som förvånar mig är den seriositet de har , all patienter tar tillex blodtryck och tillfrågas om medicinering innan behandling ... Beställde nu tid akut hos "Smile " i Norrköping , först 600 sek för en undersökning , sen ytterligare 800 sek för en utdragning av en trasig framtand ,, billigt , knappast att man kan påstå detta , 1400sek för samma som i Thailand kostade 350 thbt , då ingick blodtryck , samt undersökning , och även antibiotika efter utdragningen .
    I Pattis gick jag till en clinic , inte alls seriöst ,, rena bondfångeriet , däremot hos vad vi skulle kalla folktandvården som ligger i vårt lilla sjukhus i Napho ,där är de seriösa , de konstaterade snabbt att i den tanden kan vi inte fästa en brygga , dvs samma tand som de i Pattis ville sätta en brygga för 20,000 thbt ;)
    Vad tycker ni som går i Thailand ?

Isan Lover gillar detta.
  2. Audirs2

Audirs2 Medlem

Äh, tänder e överskattat! Har 2 st svenska tänder som är limmade, 4500.- per tand, men det e det värt, min Iranska tandis e bäst! Ligger i Sickla thani!:rolleyes:
    Var ligger föresten
    Thaialnd?

3. Phonta

OJOJOJ,, :rolleyes: Och var ligger Sickla Thani

Audirs2 gillar detta.
  4. Audirs2

Audirs2 Medlem

Nära Hammarby eller nära Nacka!:p

5. Phonta

Då är det på rätt ställe i Sverige , mitt hjärta tillhör Värmdö /Djurö :)

Audirs2 gillar detta.
  6. Audirs2

Audirs2 Medlem

Bor själv nära Stavsnäs!:thumbsup: Kom in på köffe då!:thumbsup:

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Phonta

Bodde förut i Djurö By .. nu i utanför Norrköping , men har ibland vägarna förbi för att hälsa på gamla kompisar :):)

Audirs2 gillar detta.
  9. Audirs2

Audirs2 Medlem

Där har några bekanta, en stockholm,s åkare, nä 2 men en är död nu, han hette Tom Åman, bra kille,,,snyfft!
    En Ivar Berg känner jag + några till!

Phonta gillar detta.
  10. Isan Lover

Isan Lover Forumveteran Guldmedlem

Hej

Jag har nästan aldrig något att laga, min sista lagning gjorde jag när jag var 14-15 år.

Men jag rengör och kollar tänderna gratis i byns närmaste vårdcentral varje år.

Mvh isan lover

Phonta gillar detta.
  11. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Är utomordentligt nöjd med den tandvård jag fått i Phimai, och detta till en bråkdel av kostnaden i Sverige:)

Phonta och Isan Lover gillar detta.
  12. Tulpan

Tulpan Medlem

När jag besökte tandläkaren i Thailand fick jag höra att jag måste göra lagningar i mina tänder om jag inte ville ha flera hål. När jag sedan besökte folktandvården hemma i Sverige fick jag höra att mina tänder var i perfekt skick.:rolleyes:

13. Micke.T

Drabbar väl ingen fattig;)
    Du krängde väl bara en kvarts Bitcoin för skinande leende:D;):)

gunnarg och Phonta gillar detta.
  14. Tulpan

Tulpan Medlem

Ja ungefär, men tycker det är oärligt och lura faranger.

SatanG och Micke.T gillar detta.
  15. Micke.T

Håller med, men bättre att bli lurad på några korvöre i Thailand, än en förmögenhet varje 25e i Sverige:)

Mr atm gillar detta.
  16. Phonta

Går till kommunala tandvården , de lurar ingen , och är djäkligt kompetenta :)

Isan Lover gillar detta.
  17. Swethai

Swethai Nykomling

En vanlig tandvard ar inte sa fasligt dyr i Thailand. Men det kostar betydligt mera, om man behover fa implantat.

18. Ubon

Ubon Forumveteran

Jag gjorde en tandkontroll på det statliga sjukhuset, kostade 50 Bath i serviceavgift...kaffekassan? :)

19. Phonta

Ungefär samma i Napho';)

20. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Jag fixar så mycket jag kan i Thailand när jag får chansen. Sist var det några trasiga fyllningar som lagades för en bråkdel av priset i Sverige. En utmärkt klinik hemma i Si Bun Rueang.

pontiac-51 och Phonta gillar detta.
  21. Yngern

Yngern Medlem

Putsa tandsten 600 baht på liten privatklinik i Khon Kaen. Bara att knalla in kl 8 när dom öppnat, få en tid kl till 10 när fru tandläkarn är på plats, sen ute på gatan klar och fin kl 10.30. Släng er i väggen, tandläkare i sverige!
    Om det var thaipris el farangpris vet jag ej, mkt bristfällig om alls någon engelska, men jag hade tränat behövlig thaivokabulär i några dar innan så det gick galant:wai:
    Motsvarande jobb i sverige brukar för mig kosta runt 600kr, inte baht.

Last edited: 26 maj 2018
Laddar...
Liknande ämnen - många gör tandvård
  1. Pepsi
    Svar:
    39
    Visningar:
    1.352
  2. Gottland
    Svar:
    55
    Visningar:
    3.430
  3. Lara Croft
    Svar:
    14
    Visningar:
    777
  4. teddy
    Svar:
    34
    Visningar:
    887
  5. Isan Lover
    Svar:
    25
    Visningar:
    1.440
  6. Bchrisny
    Svar:
    22
    Visningar:
    1.925
  7. Isan Lover
    Svar:
    28
    Visningar:
    1.607
  8. Anna Pettersson
    Svar:
    17
    Visningar:
    1.175
  9. Petson
    Svar:
    12
    Visningar:
    1.439
  10. Glimten
    Svar:
    32
    Visningar:
    2.169

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
  1. Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
    Stäng notis