Hur många gör sin tandvård i Thaialnd ??

 
A

Anonym

Gäst
Själv gör jag min tandvård i Thailand , då till spottstyver om man jämför med den svenska tandvården . Vad som förvånar mig är den seriositet de har , all patienter tar tillex blodtryck och tillfrågas om medicinering innan behandling ... Beställde nu tid akut hos "Smile " i Norrköping , först 600 sek för en undersökning , sen ytterligare 800 sek för en utdragning av en trasig framtand ,, billigt , knappast att man kan påstå detta , 1400sek för samma som i Thailand kostade 350 thbt , då ingick blodtryck , samt undersökning , och även antibiotika efter utdragningen .
I Pattis gick jag till en clinic , inte alls seriöst ,, rena bondfångeriet , däremot hos vad vi skulle kalla folktandvården som ligger i vårt lilla sjukhus i Napho ,där är de seriösa , de konstaterade snabbt att i den tanden kan vi inte fästa en brygga , dvs samma tand som de i Pattis ville sätta en brygga för 20,000 thbt ;)
Vad tycker ni som går i Thailand ?
 
Äh, tänder e överskattat! Har 2 st svenska tänder som är limmade, 4500.- per tand, men det e det värt, min Iranska tandis e bäst! Ligger i Sickla thani!:rolleyes:
Var ligger föresten
Thaialnd?
 
Bodde förut i Djurö By .. nu i utanför Norrköping , men har ibland vägarna förbi för att hälsa på gamla kompisar :):)
Där har några bekanta, en stockholm,s åkare, nä 2 men en är död nu, han hette Tom Åman, bra kille,,,snyfft!
En Ivar Berg känner jag + några till!
 
Hej

Jag har nästan aldrig något att laga, min sista lagning gjorde jag när jag var 14-15 år.

Men jag rengör och kollar tänderna gratis i byns närmaste vårdcentral varje år.

Mvh isan lover
 
När jag besökte tandläkaren i Thailand fick jag höra att jag måste göra lagningar i mina tänder om jag inte ville ha flera hål. När jag sedan besökte folktandvården hemma i Sverige fick jag höra att mina tänder var i perfekt skick.:rolleyes:
 
När jag besökte tandläkaren i Thailand fick jag höra att jag måste göra lagningar i mina tänder om jag inte ville ha flera hål. När jag sedan besökte folktandvården hemma i Sverige fick jag höra att mina tänder var i perfekt skick.:rolleyes:
Drabbar väl ingen fattig;)
Du krängde väl bara en kvarts Bitcoin för skinande leende:D;):)
 
En vanlig tandvard ar inte sa fasligt dyr i Thailand. Men det kostar betydligt mera, om man behover fa implantat.
 
Jag gjorde en tandkontroll på det statliga sjukhuset, kostade 50 Bath i serviceavgift...kaffekassan? :)
 
Jag fixar så mycket jag kan i Thailand när jag får chansen. Sist var det några trasiga fyllningar som lagades för en bråkdel av priset i Sverige. En utmärkt klinik hemma i Si Bun Rueang.
 
Putsa tandsten 600 baht på liten privatklinik i Khon Kaen. Bara att knalla in kl 8 när dom öppnat, få en tid kl till 10 när fru tandläkarn är på plats, sen ute på gatan klar och fin kl 10.30. Släng er i väggen, tandläkare i sverige!
Om det var thaipris el farangpris vet jag ej, mkt bristfällig om alls någon engelska, men jag hade tränat behövlig thaivokabulär i några dar innan så det gick galant:wai:
Motsvarande jobb i sverige brukar för mig kosta runt 600kr, inte baht.
 
Senast ändrad:
 
 
Tillbaka
Topp