Hur mycket kontanter (svenska kronor) får man föra in i Thailand?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om jag är rätt informerad så får man föra ut max 10,000 Euro i kontanter per person ur EU och föra max 100,000 US Dollar i kontanter till Thailand.
 
"legolas " sa:
jag är inte 100% säker men har hört att det är obegränsat när det gäller att föra in pengar hit till Thailand. Dock så finns det begränsningar vad det gäller utförsel av thaibaht ifrån Thailand och det lär ligga på 50.000 baht.

Begränsningarna kanske finns däremot vid UTFÖRSEL ifrån ditt hemland Sverige, Norge eller Danmark, vilket du borde kolla med någon bank hemmavid...

legolas
Takk for svaret , jag skal kolla med Norske myndigheter , da mine 2 svärbrödre skal reise fra Gardermoen (Oslo) tilbake til Thailand , har plokket svamp och önskar å ta men intekten i cash
 
"Kentbra " sa:
Om jag är rätt informerad så får man föra ut max 10,000 Euro i kontanter per person ur EU och föra max 100,000 US Dollar i kontanter till Thailand.
Det höres ut som de er innenfor max-grensen , men skal kolle med myndighetene i Nirge (Tack...)
"Herleif " sa:
Takk for svaret , jag skal kolla med Norske myndigheter , da mine 2 svärbrödre skal reise fra Gardermoen (Oslo) tilbake til Thailand , har plokket svamp och önskar å ta men intekten i cash
 
"legolas " sa:
Vill göra följande korrigering, så allt blir korrekt det jag skriver:

Obegränsad införsel av pengar till Thailand, likaledes obegränsad utförsel av pengar dock med följande tillägg:

quote
Foreign Currency Declaration at the Suvarnabhumi Airport
The travelers who bring in or out of Thailand of foreign currency, both a bank note and a coin, with the total aggregate value exceeding USD 20,000 or its equivalent has to report the Customs Department by submitting the following document to Customs officer :

A completed Foreign Currency Declaration Form;
A passport; and
A boarding Pass.

Inbound travelers who want to file the Foreign Currency Declaration Form can contact a Customs officer at Red Channel “Goods to Declare”.

Outbound travelers can report the foreign currency at the Customs Office, the 4th Floor, Passenger Terminal, Suvarnabhumi Airport.

There is no fee for such a report. The declaration will be processed within 15 minutes after the Customs officer receives all required documents.
Unquote

Hoppas nu att allt är solklart!!

legolas
Har kollat med Norske Tullen : Max 25.000 ,uten deklarasjon . Nå är det "solklart"
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp