Hur mycket tips ger du på hotell

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Golden

Gäst
Tänkte fråga om du lägger några pengar på sängen till städerskan.
Om hur mycket per dag.

Inte varje dag men brukar lämna några hundra när jag checkar ut

Mitt svar bli detsamma som glimten66, om jag stannar flera dagar och är nöjd. Stannar jag bara 1-2 nätter så blir mitt svar nej.

"gunnarg " sa:
Fråga din fru hon är ju hotellstäderska. ;D
Ja men anledningen att jag frågar är att det är olika en del betalar inget en del lite grann en del mycket.

Men jag vet vad hon får, och vad som slår mig är att det är stor skillnad på från vilket land du kommer från.Ni kan ju gissa vilka. Finns tre länder som utmärker sig.

Därför min fråga, för att se om en del stämmer vad hon säger.
Men det är ju upp till dig att inte svara.

Sen finns det ju mer aspekter, får man mer på lyxhotell eller är man mer återhålls sam där.

Tror själv att man för mer tips på ett medelklass hotell.

Minns själv den första resan då gav jag ca 50 bht dygnet.

Däremot är jag väldigt noga med att plocka undan, se till att allt skräp ligger i papperskorgen, ställa tomflaskor i en egen påse, torka bordet, skölja ur glas, jag bäddar inte sängen 100% men ser till att det ser ok ut innan någon kommer in för att städa.

Skall haka på där det finns ett samband mellan att inte ge tips och oredan i rummet. Och var ifrån gästen kommer.

Ni kan ju gissa.

"Golden " sa:
Skall haka på där det finns ett samband mellan att inte ge tips och oredan i rummet. Och var ifrån gästen kommer.

Ni kan ju gissa.
Jag gissar på Rohinya. Men vad var frågan?

"Golden " sa:
Ja men anledningen att jag frågar är att det är olika en del betalar inget en del lite grann en del mycket.

Men jag vet vad hon får, och vad som slår mig är att det är stor skillnad på från vilket land du kommer från.Ni kan ju gissa vilka. Finns tre länder som utmärker sig.

Därför min fråga, för att se om en del stämmer vad hon säger.
Men det är ju upp till dig att inte svara.

Sen finns det ju mer aspekter, får man mer på lyxhotell eller är man mer återhålls sam där.

Tror själv att man för mer tips på ett medelklass hotell.

Minns själv den första resan då gav jag ca 50 bht dygnet.
Litar du inte på vad din fru säger om sina inkomster? :afro:

Kanske dåligt formulerat, men jag är väl på rätt forum, det här är väl inte hästens forum. Har ju haft en del strul med datorn, får kolla upp så det är rätt :-\

Jag "gissar" att Italien, Sverige och japaner ger sämst dricks.
Jag "gissar" att ryssar, arabländer och kineser ger bäst dricks.
Thailändarna själva tror jag ligger bland dom 10 sämsta som ger dricks.
Norge och Danmark tror jag ligger bland dom 10 bästa.

Vet ju bara hur det e på two lions ett svensk ställe där genomsnitts driksen ligger på 10=15 bath .o nej det e inget skämt svenskar e snåla

Jag brukar ge dricks första dagen om jag skall stannar några nätter, då kanske servicen blir bättre. Inga stora summor, kanske en hundrabahting eller så. Sen en dusör ytterligare vid avresa om allt har varit OK.

Dom som är snålast med att lämna pengar är Kineser, Japaner, Ryssar, Svenskar. Jag tror att Norrmännen och Finnarna är dom givmildaste av turisterna.

Aldrig ens tänkt tanken på att ge dricks trodde dom fick lön för sitt jobb.

Hur mycket dricks ger ni i Sverige till hotelstäderskan, restaurangbesöket, taxichauffören?
Tror ni thailändarna ger mycket i dricks när dom är i Sverige på besök?

"Berralund " sa:
Jag brukar ge dricks första dagen om jag skall stannar några nätter, då kanske servicen blir bättre. Inga stora summor, kanske en hundrabahting eller så. Sen en dusör ytterligare vid avresa om allt har varit OK.
Där har du nog mycket rätt ge första dan ock du får en garanterad bättre servis.

Nu kör väl inte frugan den modellen utan behandlar alla lika, men så klart hon kan bli besviken om hon inte får tips.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp