Hur översätts NÖTALLERGI till thailändska?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Reser till Thailand tillsammans med en grupp där några av resenärerna har allvarlig nötallergi som i värsta fall kan leda till döden vid en akut allergischock. Vi komer att vresa runt till mindre orter där befolkningen kanske inte kan engelska. Finns det någon vänlig själ som kan översätta denna fras till thailändska i text:
Jag har allvarlig nötallergi alternativ jag tål inte nötter
Vore mycket tacksam för svar
 
""kawi" " sa:
Reser till Thailand tillsammans med en grupp där några av resenärerna har allvarlig nötallergi som i värsta fall kan leda till döden vid en akut allergischock. Vi komer att vresa runt till mindre orter där befolkningen kanske inte kan engelska. Finns det någon vänlig själ som kan översätta denna fras till thailändska i text:
Jag har allvarlig nötallergi
alternativ jag tål inte nötter

Vore mycket tacksam för svar
Jag har allvarlig nötallergi= ฉันแพ้ถั่ว
tjahn pää tå-a

Shaowpanyaa
 
""Shaowpanyaa" " sa:
""kawi" " sa:
Reser till Thailand tillsammans med en grupp där några av resenärerna har allvarlig nötallergi som i värsta fall kan leda till döden vid en akut allergischock. Vi komer att vresa runt till mindre orter där befolkningen kanske inte kan engelska. Finns det någon vänlig själ som kan översätta denna fras till thailändska i text:
Jag har allvarlig nötallergi
alternativ jag tål inte nötter

Vore mycket tacksam för svar
Jag har allvarlig nötallergi= ฉันแพ้ถั่ว
tjahn pää tå-a

Shaowpanyaa

En fråga om nötallergi. ถั่ว kan ju både vara nötter och bönor. Hur förklarar man om man endast är allergisk mot nötter men inte mot bönor? :question:
:D
 
SuperRookieBoy skrev...ถั่ว kan ju både vara nötter och bönor
Varsågod och provsmaka några nöt,ärt och bönkombinationer... :D
ถั่วลิสง jordnöt

ถั่วลันเตา ärta

ถั่วเขียว böna

เต้าเจี้ยว saltad soja böna

Shaowpanyaa
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

B
Svar
4
Visningar
3 K
B
 
Tillbaka
Topp