Hur registrera sig i Th som gift o att äga mark o fastigh..Vad göra o vad gäller

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
E

erik.vanska

Gäst
Hej

Thailand Bangkok o Phitsanulok 4/4 nice. Har ni några ideer om hur jag ska gå till väga att registrera mig o min fru som gifta i Thailand samt namnbytet. Jag förstår ju inte att jag måste ha två oberoende personer från Sverige som ska intyga att jag inte var gift (hindersprövning) när jag har hindersprövningspapper o giftermålspapper från skattemyndigheterna. Vad blir det för skillnad för mig att vara registrerad i Thailand som gift med en Thai. Jag har så många uppgifter om detta. Ta er tid o betänk men detta är väldigt aktuellt för oss alla likväl som att äga mark o fastigheter.Ingen panik o ta er tid .Tack i förskott

Carpe diem

Erik o Am

tjena
Kolla denna länken det är nog det minst besvärligaste sättet
http://www.swedenabroad.com/Page____58762.aspx
Har själv provat med att åka till amphurkontoret efter vi gift oss i templet
Jag och hustru gav upp efter hon pratat med en tjänstekvinna i ca.1 timme där.Så nu gifter vi oss borgerligt i Sverige och åker till ambassaden nästa gång vi kommer till Bangkok.Äga mark kan bara Thailändska medborgare göra,om du inte har någon typ av aktiebolag i Thai med allt vad det innebär
Vet ej om du fick någon hjälp av dessa rader
M.V.H
Thailamai ;)

SV: Hur registrera sig i Th som gift o att äga mark o fastigh..Vad göra o vad gäller

"thailamai " sa:
tjena
Kolla denna länken det är nog det minst besvärligaste sättet
http://www.swedenabroad.com/Page____58762.aspx
Har själv provat med att åka till amphurkontoret efter vi gift oss i templet
Jag och hustru gav upp efter hon pratat med en tjänstekvinna i ca.1 timme där.Så nu gifter vi oss borgerligt i Sverige och åker till ambassaden nästa gång vi kommer till Bangkok.Äga mark kan bara Thailändska medborgare göra,om du inte har någon typ av aktiebolag i Thai med allt vad det innebär
Vet ej om du fick någon hjälp av dessa rader
M.V.H
Thailamai ;)

Tack
Nu är det gjord. Alltså giftermålet i Thailand
Här har du länken o tack ännu en gång:

https://thaisnack.se/threads/att-registrera-sig-som-gift-i-thailand.3460/

Erik

Det ända du kan göra e att leasa marken på 30 år eller ett jusifrukt avtal
eller så får du hoppas att inte gumman trötnar på di :nod:
skämt o sido....

glimten66 :wai:

"glimten66 " sa:
Det ända du kan göra e att leasa marken på 30 år eller ett jusifrukt avtal
eller så får du hoppas att inte gumman trötnar på di :nod:
skämt o sido....

De säger ju att man ska inte satsa mer än man har råd att förlora vilket man bör hålla sig till

Erik

"erik.vanska " sa:
De säger ju att man ska inte satsa mer än man har råd att förlora vilket man bör hålla sig till

Erik
Så sant så sant nej som du säger satsa inte mer än va man har råd att förlora ..

Men hallå vi ska väl se de positiva :thumbsup:

"glimten66 " sa:
Så sant så sant nej som du säger satsa inte mer än va man har råd att förlora ..

Men hallå vi ska väl se de positiva :thumbsup:

Sorry. Det bara slank ur mig men du har rätt.Oftast går man ju in i sina projekt o engagemang utan betänkligheter o hoppas på det bästa.
MVH
erik

"erik.vanska " sa:
Sorry. Det bara slank ur mig men du har rätt.Oftast går man ju in i sina projekt o engagemang utan betänkligheter o hoppas på det bästa.
MVH
erik

Ja så e de men detta ska man nog ha i tankarna ändå
detta gäller ju överallt inte bara i thailand

"glimten66 " sa:
Ja så e de men detta ska man nog ha i tankarna ändå
detta gäller ju överallt inte bara i thailand

Så är det ju. Världen o människorna är inte så mycket annorlunda utanför Thailand

erik

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
4 K
G

Tillbaka
Topp