Hur stor resväska för 2 månader?

 

Bahten

Aktiv medlem
Det blir Thailand 3 december till 31 januari
Resväska eller ryggsäck behöver jag köpa men hur många liter väska behöver man?
Jag hyr en lägenhet i norra chonburi
Hur mycket kläder behöver man egentligen ta med sig?
Jag reser själv tjejen i Thailand tyckte 10 byxor och 10 skjortor aldrig i livet sa jag
En hel del utflykter tänker jag göra
Jag flyger med thai airway

Hur mycket kläder brukar ni ta med er?
Resväska eller Ryggsäck?
Hård eller mjuk väska?
Hur många liter eller storlek på väskan?
Brukar ni köpa hem något i så fall vad?
 
Det blir Thailand 3 december till 31 januari
Resväska eller ryggsäck behöver jag köpa men hur många liter väska behöver man?
Jag hyr en lägenhet i norra chonburi
Hur mycket kläder behöver man egentligen ta med sig?
Jag reser själv tjejen i Thailand tyckte 10 byxor och 10 skjortor aldrig i livet sa jag
En hel del utflykter tänker jag göra
Jag flyger med thai airway

Hur mycket kläder brukar ni ta med er?
Resväska eller Ryggsäck?
Hård eller mjuk väska?
Hur många liter eller storlek på väskan?
Brukar ni köpa hem något i så fall vad?
Jag tar med ett ombyte, sen köper jag ny uppsättning på plats. Sjortor och byxor går bort för mig, pike och sjorts gäller för mig. Underkläder tar jag med hemifrån för en vecka så man slipper lämna för tvätt för ofta om man inte är "hemma".

Jag gillar resväska modell hård. men ryggsäck funkar om man inte har bil och ska resa runt. Dock svettigt att bära på.

Tar med nya uppsättningen kläder hem, frugan köper med sig alla kryddor, frukter mm hem.

Storlek, vi kör med normalstora resväskor. Ryggsäcken jag har rymmer upp till 80 liter men blir oftast för tung att bära med sig då. 45 liter är mer rimligt om du ska resa runt utan bil. Med bil är resväska bäst.
 
Det blir Thailand 3 december till 31 januari
Resväska eller ryggsäck behöver jag köpa men hur många liter väska behöver man?
Jag hyr en lägenhet i norra chonburi
Hur mycket kläder behöver man egentligen ta med sig?
Jag reser själv tjejen i Thailand tyckte 10 byxor och 10 skjortor aldrig i livet sa jag
En hel del utflykter tänker jag göra
Jag flyger med thai airway

Hur mycket kläder brukar ni ta med er?
Resväska eller Ryggsäck?
Hård eller mjuk väska?
Hur många liter eller storlek på väskan?
Brukar ni köpa hem något i så fall vad?
Inga skjortor här, t-skirt, 1 par jeans, shorts, underkläder, strumpor, och nya kläder köper jag där om jag behöver ta med mig hem, annars så har jag tillräckligt i huset med kläder, jag brukar ta en stor resväska som är hård, brukar fylla den med merparten mat, såsom ärtor, potatis, julskinka om det är vinter och så får man inte glömma en flaska Skåne, hem blir det då chilli, och mama nudlar och lite kläder och egenodlad stickyrice, plus en rycksäck som denna gång kommer att innehålla en ny mchjälm som jag kommer att lämna där
 
Tack för era svar
jag tror det blir en hård resväska 84 liters Mått : 71x52x30 cm
Handbagage kör jag med ryggsäck på 25 liter
Jag har nog tänkt packa som ni säger fattar inte varför hon vill att jag ska ta med mig så mycket kläder
måste vara bättre att köpa på plats jag kör på det
 
Samma här, i princip bara kläderna på kroppen på nervägen. Köper nya kläder på plats (samt ta med hem).

Har lite olika resväskor både mjuka och hårda, stor är bra ;) plus kabinväska såklart.
 
Finns ingen anledning att släpa på för mycket kläder härifrån när man kan få tag på allt för en billig peng
 
En hård normalstor väska per person plus kabinväska är standard. En fördel med Thai är att dom tillåter 30 kg per person, då måste man ju ha tillräckligt med plats på hemvägen. .
 
En hård normalstor väska per person plus kabinväska är standard. En fördel med Thai är att dom tillåter 30 kg per person, då måste man ju ha tillräckligt med plats på hemvägen. .
Och har man deras royal orchid kort så får man ha 40 kg om man reser hyfsat ofta, plus ryggsäck, då får man ner mycket smått och gott åt båda håll ;)
 
Jag hade tatt handbagaget med mig, køpt klæder på plats finns ingen anledning att slæpa med sig massa brøte, bara jobbigt att bæra runt på ;) . Sen vill du ha med det hem køp en billig væska på plats.
 
Jag säger som killarna säger här på forumet. Ta med så lite som möjligt.
Men du kan ju resa i ett par snygga byxor och en fin skjorta sen tvättar du upp det där och möjligtvis kan du packa ner en snygg skjorta till. Passa på att packa ner lite sämre t-shirt som du kan använda den första veckan innan du ev slänger dom och hinner köpa nytt.
 
Håller med dom andra men du, ta med en tjock tröja, kan bli kallt på kvällarna :rolleyes:


I Chonburi och Bangkok är det inte kallt om natten , om natten är det cirka 26 grader och 30 om dagen
så här behöver man ingen tjock tröja ,det blir för varmt .
 
Uppe hos är det 12-16 grader i december på natten, så jag brukar ha med mig en långärmad tröja i packningen
 
Natt och dag är det bara cirka 5 grader skillnad här i Chonburi , se foto

2015-08-28 07.11.29.jpg


2015-08-28 07.08.50.jpg
 
Uppe hos är det 12-16 grader i december på natten, så jag brukar ha med mig en långärmad tröja i packningen

Min temperatur 21 grader står det och det stämmer bra med natt temp i Pattaya iallafall i Dec-Jan, vi har runt 20 grader nattetid men kan ju bli kallare som ner till 17 några nätter.
 
Är det 21 grader om natten så fryser Thailändarna , då har dom på sig vinterkläder
med mössa ,halsduk och vante
 
 
 
Tillbaka
Topp