Hus för oss dödliga

mal02

Nykomling
Jag undrar om någon vet vad det kan kosta att bygga ett hus
utanför buriram.Jag och tjejen funderar på att bygga där.
mal02

De beror på hur stort hus, 3 rum och kök, med stor
uteplats, ingen pool, ca 900,000 bath

Hur stort ungefär (80kvm) är det komplett med tomt
och allt. Blir det billigare om hennes föräldrar bygger?
och hur börjar man.

Hej Phirawan
Inte än, men kollar lite på hus, har lite
olika förslag :nod:

:wai:

Tanten har tomt, så de behöver jag inte betala för,
husen vi tittar på är ca 80-110 kvm,
enplans

Har byggt hus i Lamnarai /Lopburi ca 130 kv tegel og riktiga takpannor.600,000 bth

Hej Kenth
Har du några bildr på dit slott (?), vilken hemsida eller
har du byggt efter egna ritningar

Hej Phirawan
inte klart än, men hoppas om ett tag, oj oj oj
hoppas snarat
:wai:

Hej Wampen!
Har byggt efer egen ritning vi bor i Lamnara/Chabadan ca 18 mil från BKK mot Petchabun.Detta är ett hus inget slott byggt när kr stog högt i kurs så jag skulle nog vänta med att bygga kronan kommer att stiga.

Hej skulle va kul o se lite bilder från dom olika medlemmarnas hus eller hus byggen o va dom har kostat typ kommer snart lägga in lite bilder på vårat pågående hus bygge finns redan några bilder på detta i ett annat ämne

glimten66 :wai:

mms 041.jpg

DSC02666a.jpg

DSC02665a.jpg

Hej :wai:

Mycket fint hus du har byggt!
Hur mycket har allt det kostat ungefär?

"glimten66 " sa:
Hej skulle va kul o se lite bilder från dom olika medlemmarnas hus eller hus byggen o va dom har kostat typ kommer snart lägga in lite bilder på vårat pågående hus bygge finns redan några bilder på detta i ett annat ämne

Hej Felipe nu har vi precis paserat 500.000thb då åter står köket klinkers till stora rummet där nere.
Det som varit dyrast e trä materialt som vi använt hade vi använt stål reglar o de till tacket mm mm så hade de varit billigare.. men vi har använt några dyra trä slag din fru känner troligen igen dom

Hej!
Hur stor INOMHUS bostadsyta är/blir det?
Var är det?

Har ni inte mygg där, eller tänker du bara vara där då solen ligger på?
(Jag funderar på att bygga typ "Norrlänsk" balkong d v s med myggnät runt hela :)

Hej de kommer att bli riktigt gott me ett par kalla Chang där me lite som tam till....
lägger in mer bilder sen .
tycker själv att de är relativt billigt me tanke på trä o andra special saker som dom gjort alla trä ytor är gjorda direkt från stock o inte köpt i affären..allt e special bestält av mig o min fru..

huset har en botten våning på 80 kvm o en över våning på ca. 50 kvm uppifrån kan vi titta ner på vardags rummet snickarna hade svårt för den lösningen men när dom blev klara förstog dom o gilla de udda....huset e bara på 3 rum o kök....som ja skrivit förut så ligger huset utan för Wapi Pathum som ligger 3 .5 mil från Roi et & 3 mil från Mahasarakam

3 rum på 130 m2! Det är stora rum.

(((Mitt gamla svenska hus har på 135 m2 sex rum :)

Vad har du för takmatrial (=mycket ljud)?

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K