Husbygge i Muang sam sip nära Ubon Ratchathani.

:xmas_smiley:

1405949282530.jpg

Ja lycka till men flickvän och hus och ert framtida liv. Ser fint ut och billigt!

Tack alla ni :)

Jag flyger ner 25 jan och stannar 2 månader. Ska fixa A/C i huset. Kommer även befinna mig i Hua hin. Har någon lust att dela erfarenheter över en öl så träffas jag gärna. Thai nr:094 8157921 :nod:

"pirajan " sa:
Tack alla ni :)

Jag flyger ner 25 jan och stannar 2 månader. Ska fixa A/C i huset. Kommer även befinna mig i Hua hin. Har någon lust att dela erfarenheter över en öl så träffas jag gärna. Thai nr:094 8157921 :nod:
Tar gärna en pilsner å tjötar lite så hojta när du är i Hua Hin :)

"bson " sa:
Tar gärna en pilsner å tjötar lite så hojta när du är i Hua Hin :)

Säger som Bson, när Du är i Hua Hin, skicka en låda på posten, glöm inte att köpa en till dig själv, skicka ingen is, den ordnar jag själv, när lådan kommer så ringer jag... :xmas_smiley:

ps: ölen heter Archa, andra sorter vattnar vi blommor med.

Fina bilder! och huset såg prisvärt ut, jag antar att markpriset inte var med i din summa.

Du verkar gilla Hua Hin Pirajan.
Hur kommer det sig att du bygger hus och bosätter dig i Isaan?

Får man fråga hur lång tid det tog att bygga och vad slutnotan blev? ser jättefint ut!
Själva husbygget tog nog ca 4 månader. Sen har vi nu cementerat runt om hela huset en gång som är 1.5 m bred för regnsäsongens skull. Totalkostnad ligger runt 150. 000. Marken ägs av min fru så den är inte inräknad. Vidare har vi köpt husgeråd som spis kyl mm mm. Ca 150. 000.

Trevligt att bygget har gått bra. Jag hoppas att du har några bilder att lägga upp, det är alltid intressant att jämföra andras byggen med vårt eget som ju blev färdigt i fjol.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
439
Anonyma
A
Svar
74
Visningar
16 K