Husköp i Thailand

 
Hej

Det finns risker med allt och hela livet består ju av risker och riskbedömningar man gör, detta enda ifrån vaggan till graven, sen är vi alla nog lite olika när det gäller att hantera dessa, en del vill ha kontroll och blir oroliga om dom inte har det, andra har kanske inte något behov av kontroll och sover lugnt ändå.

Mvh isan lover

Finns gott om folk som inte gjort en riskbedömning i hela deras liv. En del sitter och skrattar åt sig själva i rum som låses utifrån, vissa snubblar igenom livet på ren tur och träff och andra hamnar i regeringen ;)
 
Är inte intresserad själv men reflekterade idag över hur mycket priserna har gått ner.
En bekant köpte precis ett hus med 3 sovrum, 2 bad och europeiskt kök för 1 milj baht, fin village med gemensam pool och låg underhållsavgift.
Huset behöver målas och tomten fixas till men annars i bra skick.
Ca 5 km norr om Hua Hin citykärna och 2km till stranden.
Begärt pris för 2 år sen 3.5 milj.
Nu börjar det likna något, kanske snart dags att satsa en slant av frugans stålar i ett hus
 
Nu börjar det likna något, kanske snart dags att satsa en slant av frugans stålar i ett hus
HH tror jag hon kan tänka sig, nu iofs kanske inte läge att hon säljer av mark uppe i norr, HH är riktigt fint, finns allt, gillar det skarpt
 
Nej när jag köper hus räknar jag inte så.
Inte heller när ja äter på restaurang. Att jag hade kunnat göra en besparing om jag hade lagat detta själv. Eller köper kläder, då kommer fåfängan fram, du vet cykelkläder.
Samma när jag köper bil, jag köper den jag just för tillfället behöver och har andvändning till, eller bara vill ha.
Samma med hus eller lägenhet. Jag köper den jag gillar, där jag vill bo o s v. Sedan tittar jag på min egen hushållsbörs, har jag pengar? ok köp.
Däremot när jag handlar valutor, eller olja med just nu, så är det en kassa bredvid. Pengar jag har över när jag har köpt allt oväsentligt som hus.
Dom pengar kan jag spekulera med.
Om jag tänkte på ditt vis med boendet så skulle jag bo på någon riskoja ute i periferin inte slösa på livets lyx. :reta:
Jag bor på samma sätt oavsett köp eller hyra, det är så jag tänker, jag vill ha det jag vill ha, är det bäst att hyra eller köpa.
 
Om du berättar först din historia hur du blev blåst så berättar jag min och sen kanske även någon annan här vill berätta om sin.
Jag har aldrig blivit blåst, det går liksom inte att blåsa mig men berätta gärna din historia. Sved det mycke?
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag har aldrig blivit blåst, det går liksom inte att blåsa mig men berätta gärna din historia. Sved det mycke?
Ja, det sved. Är du nöjd nu?
Så som du beter dej har du garanterat blivit blåst eller är det så att du blåste ditt ex?
Varför ska jag berätta min historia? Varför ska jag blotta mej för att du ska kunna roa dej på min bekostnad i karantän? Du får allt hitta på egna nöjen för att tillfredsställa dej själv, utan min hjälp.
 
Gud min skapare, du måste blivit rejält blåst av någon thaidam.
Bitterheten går inte att ta miste om när man läser vad du skriver.
Tror inte att du läste korrekt om vad nmax skrev. Jag kunde inte spåra någon bitterhet.
Jag tolkade det som så att det inte var nödvändigt att bli blåst för att man liter på damen, men när man blir blåst så har man litat på damen.
Jag ser det som en liten skillnad.
 
Tror inte att du läste korrekt om vad nmax skrev. Jag kunde inte spåra någon bitterhet.
Jag tolkade det som så att det inte var nödvändigt att bli blåst för att man liter på damen, men när man blir blåst så har man litat på damen.
Jag ser det som en liten skillnad.
Några här som har svårt med läsförståelsen och finnen bara letar bråk.
 
Ja, det sved. Är du nöjd nu?
Så som du beter dej har du garanterat blivit blåst eller är det så att du blåste ditt ex?
Varför ska jag berätta min historia? Varför ska jag blotta mej för att du ska kunna roa dej på min bekostnad i karantän? Du får allt hitta på egna nöjen för att tillfredsställa dej själv, utan min hjälp.
Det va ju Du som ville att ha min historia att gotta dig åt.
Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig där men tack för att du iaf delade rubriken till din story "Ja det sved".
Tack för den 55555
 
Senast redigerad av en moderator:
Ja, det sved. Är du nöjd nu?
Så som du beter dej har du garanterat blivit blåst eller är det så att du blåste ditt ex?
Varför ska jag berätta min historia? Varför ska jag blotta mej för att du ska kunna roa dej på min bekostnad i karantän? Du får allt hitta på egna nöjen för att tillfredsställa dej själv, utan min hjälp.
Finsk sandlåda tydligen ha det gött
 
Undra vad man får i pension om man livnärt sig på försäkringskassan större delen av livet, nån som vet?
 
Det kan väl du, har ju redovisat din prognos här så det borde väl du veta.
Nä jag som inte har en enda sjukdag dom senaste 25 åren har dålig koll på det, men är lite nyfiken på vad en del parasiter som myglat på samhället kan tänkas få?
Kan det va så lite att det svider tror du?
Eller du kanske tom vet?..
 
 

Liknande trådar

W
Svar
2
Visningar
2 K
W
 
Tillbaka
Topp