Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En tråd där man kan skriva om husrenovering i både Sverige och Thailand.
Funderar på om jag skall måla teglet grått på huset för just nu är färgen inte så fin.
Funderar på om jag skall måla teglet grått på huset för just nu är färgen inte så fin.
Ingen erfarenhet av att måla tegel men känns som om man skapar sig extra underhåll i framtiden. Det bästa med tegelfasad är ju just att underhållet är minimalt.
Ingen erfarenhet av att måla tegel men känns som om man skapar sig extra underhåll i framtiden. Det bästa med tegelfasad är ju just att underhållet är minimalt.
Absolut! Jag är alldeles för lat så vår röda tegelfasad kommer inte att målas så länge vi bor här. Ingen i grannskapet har gjort det heller. Kan det möjligen krävas bygglov för en sådan förändring förresten, det krävs om man vill ändra färg på takpannorna. Ett sådant krav låter logiskt.
Kollade lite nu och verkar som även kan krävas bygglov för det.
Ja vi får se det är inte prio 1 nu.
Första blir det här rummet, det jag tänkt bo i medans jag gör klart resten av huset.
Tänkt måla det i ljusgrå färg, vita lister och fönsterkarmar.
Sen möblerar jag bara det tills det är dags för fru och barn att komma på semester.
Kanske blir hela deras sommarlov Mars-Maj, nästan 3 månader.
En tråd där man kan skriva om husrenovering i både Sverige och Thailand. Funderar på om jag skall måla teglet grått på huset för just nu är färgen inte så fin.
Han skall måla alla fönsterkarmar efter klar med trädgården, skulle hyra in en lift för övervåningen och sätta upp en vindskiva med.
Men han är trots allt 74 år så vaskning av teglet får nog jag ta mig an men blir nog först nästa sommar.
Dom skall ju göra klart sitt rum i källaren också, ut med heltäckningsmattan och in med klickgolv och måla där.
Nope det har jag inte farsan bor i huset och jag betalar inget, han och styvmor skall bo i rummet i källaren.
Tror nog IL använder sig av och säljer mer svart.
Nope det har jag inte farsan bor i huset och jag betalar inget, han och styvmor skall bo i rummet i källaren.
Tror nog IL använder sig av och säljer mer svart.
Att putsa ett helt hus är ett projekt som tar en massa tid + arbetsinsats, byggande av ställning osv och det blir dyrt. Om teglet är fult, missfärgat eller vad det nu kan vara, rengör det bara. Att byta ut enstaka stenar är lätt. Ska man få färg att fästa på gammalt tegel krävs en omfattande insats med rengöring osv. Nyttan med det är ju obefintlig. Färg på tegel, då skapar man ju problem som man slipper med en tegelfasad.
MVH Lilla Fridolf
Att putsa ett helt hus är ett projekt som tar en massa tid + arbetsinsats, byggande av ställning osv och det blir dyrt. Om teglet är fult, missfärgat eller vad det nu kan vara, rengör det bara. Att byta ut enstaka stenar är lätt. Ska man få färg att fästa på gammalt tegel krävs en omfattande insats med rengöring osv. Nyttan med det är ju obefintlig. Färg på tegel, då skapar man ju problem som man slipper med en tegelfasad.
MVH Lilla Fridolf
Jag har en liknande på bilden i Thailand den är väldigt effektiv på betong mot svartmögel och annat skit.
Går bra att köra på vägg med, gör det på huset i Thailand ibland.
Kanske funkar ok på teglet.
Jag har en liknande på bilden i Thailand den är väldigt effektiv på betong mot svartmögel och annat skit.
Går bra att köra på vägg med, gör det på huset i Thailand ibland.
Kanske funkar ok på teglet.
Nej, det är ju ett jävla tryck i en högtryckstvätt. Det är därför man ska undvika att använda en sån på fasader. Man trycker in fukt. Jag har aldrig arbetat med rengöring av tegelfasad, men typ målartvätt, skurning med borste och sedan skölja av med vanlig vattenslang borde fungera bra. Är det någon sten som är skadad är det lätt att hugga bort den med en huggmejsel och mura dit en ny.
MVH Lilla Fridolf
Nej, det är ju ett jävla tryck i en högtryckstvätt. Det är därför man ska undvika att använda en sån på fasader. Man trycker in fukt. Jag har aldrig arbetat med rengöring av tegelfasad, men typ målartvätt, skurning med borste och sedan skölja av med vanlig vattenslang borde fungera bra. Är det någon sten som är skadad är det lätt att hugga bort den med en huggmejsel och mura dit en ny.
MVH Lilla Fridolf
Det lät jäkligt tråkigt, kanske borde leta upp några svartarbetande ungdomar till det.
Svart och barnarbete på en gång, det funka när en annan var ung.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.