Hvem har storst silsmisse : Svensk-Svensk eller Svensk - Thai ?

Einar

Forumveteran
Jeg fann ikke noen statestikk på Svensk . Men jag fann ett . Myten om Thai -Norske skilsmissar .

Jeg fann ikke noen statestikk på Svensk . Men jag fann ett . Myten om Thai -Norske skilsmissar .

Har du funderingar på skilsmässa,är det inte onödigt i din ålder?

Intressanta slutsatser.

»Overordnet set kan man inddele de thailandske kvinder, der kommer til Danmark og bliver gift, i to grupper: Den største gruppe kommer fra det nordøstlige Thailand, og det er typisk kvinder, der har arbejdet i landbruget som daglejere og nogle i turisme- og sexindustrien. Det er den fattigste del af Thailand. De kommer i kontakt med danske mænd på nettet, via venner eller når danske mænd er på ferie i Thailand. Den anden gruppe er mere veluddannede og kommer fra de større thailandske byer. De gifter sig med danske mænd, der er udsendte eller på anden vis er i Thailand med arbejdet,« siger Sine Plambech.

Hun har særligt besøgt thailandske kvinder i den nordøstlige Isan-provins, der er et af Thailands fattigste områder, og hvor den største del af kvinderne, der gifter sig med en dansk mand, kommer fra.

Sine Plambechs forskning dannede grundlag for DR-dokumentaren »Fra Thailand til Thy« (2007) om thailandske kvinder, der gifter sig med danske mænd. Dokumentarserien bar brænde til bålet af fordomme mod thailandske kvinder, der gifter sig med danske mænd.

»Der er virkeligt mange fordomme mod thailandske kvinder; at kvinderne er tvunget, at de gør det for pengene. De kvinder, jeg har mødt – og jeg har arbejdet med det her i snart 15 år – ved godt, hvad de vil, og ser det at blive gift med en dansk mand som en mulighed for at forandre deres liv og forsørge familien hjemme i Thailand. Omvendt ser den danske mand det som en mulighed for at få en sød kone,« forklarer Sine Plambech.

graf_7.png

Jeg kjenner mange Thai-Svensk og Thai Norsk ekteskap ,som er gifte ,og som ekteskapet holder . I Sverige kjenner jeg nermere 50 ektepar Thai -Svensk som jeg har kontakt med noen , Og der er det kun ett ektepar som har skilt seg , som jeg veit om .Men i min omgangkrets av Svensk-Svensk ektepar ,er det fleire som har skilt seg . Jeg hadde en stor diskusjon på en Restaurang her i Bangsaen , med 2 svenske ektepar . Det som vi diskuterte var att Thai -Norsk eller Thai -Svensk ektesap varer ikke så lenge som Svensk - Svensk ekteskap . Og så kom det meir av fantasien hennes ,som var att en Thaidame eldes så fort ,når dei er over 55 år ser dei så gamle ut . På grun av det hara livet hon har levd , Så måtte retta henne .og sa , kjerringen har stott i butikk i nesten 20 år Og er 63 år gamel . Og ser mye yngre ut en deg ,sa jeg . Ho blei fornerma tok mannen med seg og gjekk . Noen dager etterpå traff jeg mannen hennes , Og han beklaga kjerringen sin . Og forteller att ho er så sjalu , For han har lova kona si , att vist hon dor så må han ikke finne seg Thai -dame . Mannen skal ikke ha det godt på sin alderdom som enkemann med Thaidame .Bilde Budda i Falkoping , og kjerringen min med mat korgen i handa .Og her er kjerringen 56 år

13147716_1221229601235622_2424729999428097963_o.jpg

13173091_1221229671235615_4514418476683152897_o.jpg

Jeg kjenner mange Thai-Svensk og Thai Norsk ekteskap ,som er gifte ,og som ekteskapet holder . I Sverige kjenner jeg nermere 50 ektepar Thai -Svensk som jeg har kontakt med noen , Og der er det kun ett ektepar som har skilt seg , som jeg veit om .Men i min omgangkrets av Svensk-Svensk ektepar ,er det fleire som har skilt seg . Jeg hadde en stor diskusjon på en Restaurang her i Bangsaen , med 2 svenske ektepar . Det som vi diskuterte var att Thai -Norsk eller Thai -Svensk ektesap varer ikke så lenge som Svensk - Svensk ekteskap . Og så kom det meir av fantasien hennes ,som var att en Thaidame eldes så fort ,når dei er over 55 år ser dei så gamle ut . På grun av det hara livet hon har levd , Så måtte retta henne .og sa , kjerringen har stott i butikk i nesten 20 år Og er 63 år gamel . Og ser mye yngre ut en deg ,sa jeg . Ho blei fornerma tok mannen med seg og gjekk . Noen dager etterpå traff jeg mannen hennes , Og han beklaga kjerringen sin . Og forteller att ho er så sjalu , For han har lova kona si , att vist hon dor så må han ikke finne seg Thai -dame . Mannen skal ikke ha det godt på sin alderdom som enkemann med Thaidame .Bilde Budda i Falkoping , og kjerringen min med mat korgen i handa .Og her er kjerringen 56 år

Varför har du snöat in på skilsmässor. Har din kärring tröttnat på dig?

Intresseklubben noterar!! Bra info Enar:thumbsup:

Varför har du snöat in på skilsmässor. Har din kärring tröttnat på dig?
Det var diskusjon på ett Norsk forum , Med flere norske damer som påsto att Thai-norsk ekteskap varer ikke lenger en pengene dine . Og Thaidamerna eldas så snart , Når dei er 55 år så ser dei ut som 70 år

Det var diskusjon på ett Norsk forum , Med flere norske damer som påsto att Thai-norsk ekteskap varer ikke lenger en pengene dine . Og Thaidamerna eldas så snart , Når dei er 55 år så ser dei ut som 70 år
Har varit tillsammans med min thai fru i 12 år nu. Visst har vi käftat men det är väl normalt kan inte vara eniga i allt.
Tror ingen skillnad gällande det sv-sv

Har varit tillsammans med min thai fru i 12 år nu. Visst har vi käftat men det är väl normalt kan inte vara eniga i allt.

Det er ca 50 % av SV + SV og NO + NO ekteskap som skiljer seg , Men for noen år siden sto ett stykke i en norsk tidning om att Thai-Norsk var det ca 35 % som skiljer seg , For det er mange nordiske damer som skriver om usanne opplysninger om Norske og utlanske koner .

P1150823.JPG

Det er ca 50 % av SV + SV og NO + NO ekteskap som skiljer seg , Men for noen år siden sto ett stykke i en norsk tidning om att Thai-Norsk var det ca 35 % som skiljer seg , For det er mange nordiske damer som skriver om usanne opplysninger om Norske og utlanske koner .

P1150823.JPG
Jeg veit ikke ,hvem er verst , av Norge eller Sverige , Men jeg har sett att på små plasser i Norge som har 1000 til 5000 inbyggere , der alle kjenner alle . Kommer det ein mann fra bygden med ei utlansk dame der dei er gift eller forlåva , så blir dei mobba av damerna i Bygden . Med ord som , er det postordre fru , kormye betaler du for den . Og latteren av alle som horer på .Og mange plasser er det mangel på manfolk i bygden , så mange damer går ugift ,Der gotar ikke utlanske damer kommer og tar mannen frå dei .

Tillbaka
Topp