Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
K

karraten

Gäst
hej!kan man hyra en lägenhet i pattaya jomtien,per månad ock vad kostar det i så fall ? ska vara där nere i 6-7 månader,mvh karraten

Redigerat av Administrator: Fixat rubiken

jag tackar legolas för svaret ,legolas frågan är använder du svenska telia eller nåt thailenskt när du håller på med datan därnere.ha det gott legolas :wai:

"karraten " sa:
vad kostar det?ock bindningstiden för 6eller7 månader

Det har inte varit problem med leverantörerna, bindnings tid 12 mån för fritt modem men det är ju små kostnader, men om du inte betalar klipper de bara kablen. Problemet i så fall är nästa gång du vill ha nät, du får betala det du stack från innan leverans.
Jag rekomenderar att tala med dem och betala modemet så fixar de detta på ett par dagar max

jag tackar för svaren,man vill göra rätt för sig det vinner man i längden på :)

"kjell.t " sa:
Det har inte varit problem med leverantörerna, bindnings tid 12 mån för fritt modem men det är ju små kostnader, men om du inte betalar klipper de bara kablen. Problemet i så fall är nästa gång du vill ha nät, du får betala det du stack från innan leverans.
Jag rekomenderar att tala med dem och betala modemet så fixar de detta på ett par dagar max

Hej !
Både 3BB och TOT har samma regler,som farang kan du teckna ett abb. OM du betalar 12 mån i förskott. Det är den kortaste bindningstiden.Då ingår oftast trådlöst mode,. Har sedan 3 år 3BB, efter att tidigare haft TOT, i en mån. klagade mycket på deras dåliga uppkoppling, dom svarade att du måste mäta mot Bkk, jag sa till dom att jag har köpt Internet, och INTE Thainet. Då gick dom med på att avsluta avtalet, tecknade sedan 3bb, dom ger mig nu 10 Mb / in och jag betalar totalt 631 Tbh/mån.
Funkar förträffligt.

Tjongh!
Varför inte köra me dong, sticka ,så slipper du 12 månaders bindning funkar ok ais me 100 timmar 1 månad 450 bath . DEt finns Wi Fi på de flesta barer å restauranger
:nod: 8)

"pontiac-51 " sa:
Tjongh!
Varför inte köra me dong, sticka ,så slipper du 12 månaders bindning funkar ok ais me 100 timmar 1 månad 450 bath . DEt finns Wi Fi på de flesta barer å restauranger
:nod: 8)

Jag är ingen "Barturist" Jag bor här nere sedan lång tid tillbaka, så då vill jag ha bra internet där jag bor. Min WiFi funkar även för mig och jag har en gammal Tele 2 Sticka som även funkar i Thailand, utan "öppning" Om jag behöver resa någon stans.

Någon som har erfarenhet av Condominiumet Park Lane Jomtien? Dom hade flertalet möblerade 2:or på 36m2 för 10-15000 baht i månaden, funderar på om man skulle hyra en sån passar bra när man vill dra från djungeln en liten sväng och inte för dyr att ha som extra bostad.

"Jonas " sa:
Någon som har erfarenhet av Condominiumet Park Lane Jomtien? Dom hade flertalet möblerade 2:or på 36m2 för 10-15000 baht i månaden, funderar på om man skulle hyra en sån passar bra när man vill dra från djungeln en liten sväng och inte för dyr att ha som extra bostad.
Park Lane anses som bra område och condos där, jag känner en del svenskar som har condo där och de anser det är bra boende Park Lane.
Det ligger relativt långt från stranden, därför bör man ha motorbike för att ta sig till stranden, eller cykel, men de har också någon el bil som transporterar folk till stranden från Park Lane.
Sedan finns det en stor matmarknad i närheten med all frukt och annat där.

Ok tackar låter bra, får se om man får tagit sig ner och kollat där denna gång.

"Jonas " sa:
Ok tackar låter bra, får se om man får tagit sig ner och kollat där denna gång.

Har kollat in Park Lane av nyfikenhet, BEVARE MIG VÄL!! :thumbsdown:Små balkonger, om man kan kalla det balkonger...OCH DET LIGGER FÖR LÅNGT FRÅN STRANDEN!!!!! Gillar man lååånga promenader när man ska till och från bostaden då är det rätt. Problemet är egentligen att det inte passerar någon taxi där, - utmed stranden/jomtien går de dygnet runt (nästan).

Om du vill bo på jomtien så är det väl för att det ligger vid havet ? Varför inte ta dig till Soi 10, Jomtien Beach Condominiun...(Fråga på kontoret precis vid gaten...de kan visa dig olika alternativ...)Gångavstånd på max 5 minuter från de första byggnaderna....2 pooler, bra för dig själv och bra för din familj....

Dessutom har du FAMILY MART precis vid gaten, bekvämt att köpa dricka, glass...öppet dygnet runt...Men, men, men...det måste ju finnas några som gillar Park Lane ochså....

"Hans Svensson " sa:
Har kollat in Park Lane av nyfikenhet, BEVARE MIG VÄL!! :thumbsdown:Små balkonger, om man kan kalla det balkonger...OCH DET LIGGER FÖR LÅNGT FRÅN STRANDEN!!!!! Gillar man lååånga promenader när man ska till och från bostaden då är det rätt. Problemet är egentligen att det inte passerar någon taxi där, - utmed stranden/jomtien går de dygnet runt (nästan).

Om du vill bo på jomtien så är det väl för att det ligger vid havet ? Varför inte ta dig till Soi 10, Jomtien Beach Condominiun...(Fråga på kontoret precis vid gaten...de kan visa dig olika alternativ...)Gångavstånd på max 5 minuter från de första byggnaderna....2 pooler, bra för dig själv och bra för din familj....

Dessutom har du FAMILY MART precis vid gaten, bekvämt att köpa dricka, glass...öppet dygnet runt...Men, men, men...det måste ju finnas några som gillar Park Lane ochså....

Därför dom är så billiga då 10 000 baht i månaden.
I huvudsak var det ju en liten extra bostad att ha och ta bilen att åka ner till när jag är trött på risfält och berg och sålänge husbygget pågår så är ju ekonomin begränsad så därför man funderade på en lgnht här till att börja med tills ekonomin stadgat sig.

Stranden är inte så viktig är inte så ofta vid den, vet ju sist jag bodde där nere var inte många gånger vid stranden.
Stor swimmingpool och en balkong är viktig, kunna sitta på balkongen på kvällen och läsa en bok, men behöver inte vara överdrivet stor bara jag får plats med bord och stol. Men är det långt ifrån taxin var det ju inte så bra (vad nu menas med långt ifrån liten promenad skadar inte), får ställa min cyckel där nere :) Vill ju kunna ta taxi till Pattaya smärtfritt.
Men är ju ett av många alternativ finns ju gott om dom där nere. Skall jag ner och kolla kommer jag göra som sist höra av mig till en agency, beskriva mina önskemål också får han samla ihop lite condos att åka och kolla på en dag, blir bäst så man får se lite alternativ.

"Hans Svensson " sa:

Ja, soi 10..Jomtien beach Condominiun har fina lägenheter till hyfsat pris! Och nära till stranden...och nära till allt! Även till god Svensk mat hos Björn på hotell AVENUE INN, soi welcome 2 minuter längre ner med bahtbussen.

Många Svenskar som bor här i området(om man vill ha sånt sällskap)... ???..och soierna ligger ju tätt..längre upp..med massor av restauranger och andra "nöjesbarer".

Frank Bilder från soi welcome,AVENUE INN.

DSC_0887.jpg

DSC_0888.jpg

DSC_0891.jpg

"Jonas " sa:
Därför dom är så billiga då 10 000 baht i månaden.
I huvudsak var det ju en liten extra bostad att ha och ta bilen att åka ner till när jag är trött på risfält och berg och sålänge husbygget pågår så är ju ekonomin begränsad så därför man funderade på en lgnht här till att börja med tills ekonomin stadgat sig.

Stranden är inte så viktig är inte så ofta vid den, vet ju sist jag bodde där nere var inte många gånger vid stranden.
Stor swimmingpool och en balkong är viktig, kunna sitta på balkongen på kvällen och läsa en bok, men behöver inte vara överdrivet stor bara jag får plats med bord och stol. Men är det långt ifrån taxin var det ju inte så bra (vad nu menas med långt ifrån liten promenad skadar inte), får ställa min cyckel där nere :) Vill ju kunna ta taxi till Pattaya smärtfritt.
Men är ju ett av många alternativ finns ju gott om dom där nere. Skall jag ner och kolla kommer jag göra som sist höra av mig till en agency, beskriva mina önskemål också får han samla ihop lite condos att åka och kolla på en dag, blir bäst så man får se lite alternativ.

Rong nämner en marknad i sitt svar....Mitt emot marknaden ligger Majestic....-en bit bort utmed vägen från Park Lane....Att Majestic ligger vid marknaden är kanon, där finns allt, frukt + mat....Park Lanes lägenheter har INTE NÅGON BALKONG, Jomtien Beach Condiminum så att det går att sitta där, - Majestic hyfsade balkonger, ungefär som svensk standard....
Majestic har en annan fördel - många intressanta människor bor där, en del från Sverige...Vill du ha någon att prata med eller vänner - chansen är god att du kan hitta det där...Priset ligger från 5000-10.000bath månaden för ca 35 kvm (osäker på storleken), detta förutsätter att man tar sig dit och hyr direkt av ägaren, fråga i receptionen. Om du först tar in på Aveny Inn, Soi Welcome är det på promenadavstånd, 30 minuter....Hemsidan...http://h-rez.com/a398986/index.htm?lbl= ... cAodEU0ARA

Mvh Hans Svensson

Jomtien Beach Condiminum, ungefär vid soi 10....7-10,000bath per månad om man hyr "long-time"....1-2 rum på mellan 33-66kvm....Security dygnet runt, reception med bra fastighetsskötare, 2 pooler som underhålls kontinuerligt, ligger så till att man lätt kan ta taxi till och från dygnet runt...Från stranden sett ligger det en Family Mart på vänster sida och på höger ligger kontoret för condot...det står klart och tydligt "jomtien Beach Condominium, office, rent and sale..."
inne på området finns rstauranger av bra kvalitet, massage, frisör och fastighetsmäklare som ochså hyr ut...Bilden är på pooolen vid de första byggnaderna S1-S2.... :)

P2070146.jpg

I anslutning till poolen finns ett mindre gym...-ligger till vänster om duschen på förra bilden...

P2070147.jpg

Underbara bilder Hans!

Tråden har rensats från OT-inlägg som handlade om helt andra saker.

Tillbaka till trådens ämne som är "Hyra en lägenhet i pattaya jomtien"

Ser bra ut enda negativa jag ser på poolbilderna är plaststolarna avskyr dessa plastmöbler. Låg det nere vid strandgatan? Har du någon bild på själva husen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar