Hyra hus

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymius

Gäst
Vet inte om jag är i rätt forum, för här handlar det ju om att köpa och inte hyra, men jag slänger in den här.

Förra gången tittade jag på ett fint hus i Lan Hin Khao utanför Ban Peh. Jag tänkte då hyra huset för B 5000+vatten och el ca B 1000.

Problemet var bara att efter ett tag började de och tjafsa om att de ville ha pengar för att måla om, röja trädgården och bla bla. Nja, jag började ana ugglor i mossen, de ville ha B15000 först och sedan B15000 till.

Till slut backade jag för jag tänkte och vad kommer sedan, finns det dolda saker som jag inte vet, obetalda brunnar, ledningar ja ni förstår kommer kanske obehagliga saker bak efter.

Ni som känner till systemen, vad skall man tänka på? Kan inte köpa hus just nu, finns inte medel till det. Var skall man vända sig till för att få alla papper på borden så att säga. Skall man vända sig till kommunkontor tex för papper över husen eller skall man kontakta advokater kanske.

Mvh Peter :wai:

tack legolas!

I och med att de började snacka om pengar till renovering mm, blev jag skum. Jag tänker som så också att hur förhåller det sig med t ex lån.

Kanske uthyraren har lån för att ha byggt vattenledningar eller annat för huset, lån som kanske inte är betalda. Hur är lagarna där, köper du en bil privat i Sverige och du inte kolllar upp om det finns avbetalning på bilen är det du som tar över avbetalningarna t ex. Hur är det i Thailand?

Vore just fint det, att det en vacker dag dimper ner avbetalningar på saker man inte visste mm...hugaligen. ja, kommer givetvis att noggrant kolla skall bara ta reda på hur man bäst går tillväga, så är det någon mer som har erfarenhet av detta är jag tacksam!

Hej ! jag har läst och förstår din sitoution,så får inte var!! och det komma att fortsätta tyvärr! och jag tycker att du ska kolla tillbaka dina papper om hyresavtal till din hyresgäst, har inte du det då ska du be dem att flytta ut. Och då få du börja om med allt papper som du behöva hos nån atvokat som kan prata engelska.

inte lätt....

mvh molly.

Tack Molly för ditt svar!

Jag hyrde aldrig huset, jag visste att det var något fel.

มอลลี่! ขอขอบคุณสำหรับคำตอบของคุณ ผมไม่ได้เช่าบ้าน, ผมรู้ว่ามันมีบางอย่างผิดปกติ
อย่างจริงใจ ปีเตอร์

förlåt!! har svarat till fel person och fel frågan:: ska försöka leta ett svar till dig så fort som möjlig....

mvh molly.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
4 K
A
A
Svar