Hyra lägenhet

A

Anonym

Gäst
Omllllbbb

Om man vill hyra en lägenhet i Thailand 2-3 månader, var ska man titta? Är det condos man ska kika efter eller finns det nån sajt där folk hyr ut lägenheter?

Jag åker ett par ggr per år till Rayong och då min tjejs hus är strax utanför och hon jobbar på dagarna så hyr jag alltid Condo lägenhet. Att själv hitta en prisvärd rekommenderas inte då en massa västerländska företag vill hyra ut till höga kostnader. Min tjej lägger ut på en sajt att hennes farang pojkvän vill hyra och får massor med svar. Nu åker jag ner igen hela dec och betalar 8000 bath för en nybyggd lägenhet. Pool o gym finns . . Fanns från 5000 o uppåt. Enligt henne vill thai hellre hyra ut till faranger då de vet att thailändarna tar med halva släkten när de hyr.

om man som farang vill hyra bostad i Thailand, gärna för väldigt lång tid, hur gör man då när man inte kan thai eller har tillgång till thailändska tidningar?

Maila gärna: real_laban@hotmail.com

Jo du kan ju alltid googla.. skriv på engelska stadens namn och rent condo.. du kommer att få en massa förslag. Som sagt det finns skadinavier som via företag livnär sig på att hyra ut och de kanske är dyrare så försök att hitta en thailändare istället. De privata vill ofta ha deposition när du hyr men du får tillbaka den efter de dragit av för el, vatten och om du förstört inredningen. Men man skriver hyrespapper innan. Låter kanske enkelt då tjejen fixar allt åt mig.. som tur är. De föredrar att hyra ut längre perioder..

Liknande trådar

K
Svar
542
Visningar
48 K
anonymous
A
A
Svar
1
Visningar