Ja det tycker jag @Berralund fick lite ångest över inläggen men ville svara på frågorna. Flytta dom till en tråd barns idrottsmöjligheter i Thailand.@Lung-Nok , du får säga till om vi skall flytta OT inläggen till en egen tråd.
Fin båt, inte för att bli ot men tänkte på gata och blivit affärsgata.![]()
Bild från 2009 i Udon Thani. Den här husbåten låg i ett surhål längs en parallellgata med järnvägen. Idag är båten borta och surhålet utdikat. Gatan har blivit en affärsgata med gallerior och massor av affärer. Finns det någon på forumet som vet något om husbåten så hör gärna av er här...
Surhålet i Udon var med all säkerhet även en myggkläckningsanstalt av rang, så kanhända bra att det fylldes igen.....Fin båt, inte för att bli ot men tänkte på gata och blivit affärsgata.
Svensk ingengjör byggde ut och ordnade ett bra vattensystem i Bangkok med kanaler etc.
Dessa har byggts över och fördämmats.
Han var från Trollhättan, mins inte namnet...
Condon etc har byggts ut och blockat dessa kanaler idag och därför Bangkok har översvämmningarna.
Tycker att det "svarta" templet i Chiang Rai var en större upplevelse än den vita turistfällan som dock är ett måste.Besökte Wat Rong Khun (Vita templet) i Chiang Rai för några år sedan. Visserligen påstås det att det inte är ett "riktigt" tempel utan bara för turister, men inte hade jag väntat mig att få se självaste Freddie Kruger hänga där....
![]()
![]()
I Laos dricker man gärna Beerlao och den mörka varianten har blivit en av mina favoriter....
Las boken om Scandinaver i Siam sa far du veta vem som har byggt upp Bangkoks gator elektricitet system fyllt igen floder med Mera, Och inte var han fran trollhattan inte. Utan det var danskar som gjorde arbetetFin båt, inte för att bli ot men tänkte på gata och blivit affärsgata.
Svensk ingengjör byggde ut och ordnade ett bra vattensystem i Bangkok med kanaler etc.
Dessa har byggts över och fördämmats.
Han var från Trollhättan, mins inte namnet...
Condon etc har byggts ut och blockat dessa kanaler idag och därför Bangkok har översvämmningarna.
Det gor man i Thailand med och beer Lao slar ut allt Thai ol som finns![]()
I Laos dricker man gärna Beerlao och den mörka varianten har blivit en av mina favoriter....
Du har säkert rätt @Gottland.Las boken om Scandinaver i Siam sa far du veta vem som har byggt upp Bangkoks gator elektricitet system fyllt igen floder med Mera, Och inte var han fran trollhattan inte. Utan det var danskar som gjorde arbetet