Inga pr*stituerade på Walking Street enligt polisen.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Polisen har inspekterat Walking Street i Pattaya och konstaterade då att inga pr*stituerade finns där, undrar hur många som håller med om detta?

PATTAYA

Phew! No pr*stitutes in Pattaya’s Walking Street – Police
Published June 7, 2019
By The Thaiger

PHOTO: Pattaya Update News

A contingent of 20+ officials, police, soldiers and tourist police have done a walk-thru inspection of Pattaya’s red light district, Walking Street. They were glad to report that there was no pr*stitution being conducted in the area.

Pattaya Update News reports that the taskforce joined with Department of Provincial Administration to inspect the infamous area for any evidence of sex-for-sale or underage sex workers.

Pol Col Pongphan Wongmaneethet, the deputy Chonburi police chief told media that if tourists or the public see any evidence of pr*stitution they can call 191. He also advised tourists that there was a Tourist Police office at the end of the street where officers can be informed directly.

The taskforce strode down the street inspecting many properties and collecting photographic evidence.

According to the unannounced visit by local officials, Pattaya’s reputation as a World Class Family Destination is still intact.

https://thethaiger.com/news/pattaya/phew-no-pr*stitutes-in-pattayas-walking-street-police

Mvh isan lover

Krister

Forumveteran
Ett kul fenomen som hände när jag var på Pattaya beach en natt för ett tag sen. Helt plötsligt rusade alla över gatan och strandpromenaden blev helt tom på folk. Ja fråga vad som hände...
Tydligen finns det regler som förbjuder pr*stituerade att locka kunder på promenaden och när en snut kommer sjappar alla. Två sekunder senare va det som vanligt igen 555

Hej

Polisen har inspekterat Walking Street i Pattaya och konstaterade då att inga pr*stituerade finns där, undrar hur många som håller med om detta?

PATTAYA

Phew! No pr*stitutes in Pattaya’s Walking Street – Police
Published June 7, 2019
By The Thaiger

PHOTO: Pattaya Update News

A contingent of 20+ officials, police, soldiers and tourist police have done a walk-thru inspection of Pattaya’s red light district, Walking Street. They were glad to report that there was no pr*stitution being conducted in the area.

Pattaya Update News reports that the taskforce joined with Department of Provincial Administration to inspect the infamous area for any evidence of sex-for-sale or underage sex workers.

Pol Col Pongphan Wongmaneethet, the deputy Chonburi police chief told media that if tourists or the public see any evidence of pr*stitution they can call 191. He also advised tourists that there was a Tourist Police office at the end of the street where officers can be informed directly.

The taskforce strode down the street inspecting many properties and collecting photographic evidence.

According to the unannounced visit by local officials, Pattaya’s reputation as a World Class Family Destination is still intact.

https://thethaiger.com/news/pattaya/phew-no-pr*stitutes-in-pattayas-walking-street-police

Mvh isan lover
Undrar hur nöjda alla underordnade är som tvingas ställa upp på bild och påstående :)

/ SatanG

Hej

Visst är Thailand fantastiskt, vilket land skulle kunna skicka ut över 20 poliser på en del av en gata som är känd för att vara ett av landets och världens mest kända ställe för just den typ av affärer och komma fram till att det som alla ser runtomkring sig inte finns.

Mvh isan lover

PanPan

Forumveteran
Har inte vart på walkingstreet och sett på par år men sist jag gick igenom där var det väl mest kineser som gick och tog kort, många gogo ställen har blivit utbytta mot musikbarer.
Är väl mest på soi Beukaw, soi 6-8 sånt håller till nu eller?
Finns en hel del bra ställen som kör livemusik som vi gick på när vi gick till walkingstreet och festade iallafall.
Men med alla charterkineser som går i tåg upp och ner där på kvällen så har det säkert minskat, farangerna är väl mer på dom tidigare nämda gator.
Är väl bara araber och indier som går på barer på walkingstreet?

Joker

Forumveteran
Har inte vart på walkingstreet och sett på par år men sist jag gick igenom där var det väl mest kineser som gick och tog kort, många gogo ställen har blivit utbytta mot musikbarer.
Är väl mest på soi Beukaw, soi 6-8 sånt håller till nu eller?
Finns en hel del bra ställen som kör livemusik som vi gick på när vi gick till walkingstreet och festade iallafall.
Men med alla charterkineser som går i tåg upp och ner där på kvällen så har det säkert minskat, farangerna är väl mer på dom tidigare nämda gator.
Är väl bara araber och indier som går på barer på walkingstreet?
:rolleyes: Ke

PanPan

Forumveteran
Vad??
Var det nåt fel??
Det var ju vad jag såg när jag gick på walking street, vad som sker inne på gogo barer etc har jag ingen aning om, not my kind of place.
Men på gatan så är det fullt av kineser som går upp och ner, även chartertåg med en ledare med flagga som dom skall följa ;)

Och jag jämför med hur det var när jag flyttade till Pattaya för 8 år sen, tycker det ändrats en del där sen dess.
Då var det inte så mycket ställen med live musik.

Senast ändrad:

Joker

Forumveteran
Vad??
Var det nåt fel??
Det var ju vad jag såg när jag gick på walking street, vad som sker inne på gogo barer etc har jag ingen aning om, not my kind of place.
Men på gatan så är det fullt av kineser som går upp och ner, även chartertåg med en ledare med flagga som dom skall följa ;)

Och jag jämför med hur det var när jag flyttade till Pattaya för 8 år sen, tycker det ändrats en del där sen dess.
Då var det inte så mycket ställen med live musik.
Massor med GO GO barer på walking när jag gick där sist , och det var i april 2019 ,samt övervägande västerlänningar , men kannnog skilja på dagar vad det är för folk , men ölbarer samt Go Gos , det fanns det gott om

nmax

Nedtystad
Massor med GO GO barer på walking när jag gick där sist , och det var i april 2019 ,samt övervägande västerlänningar , men kannnog skilja på dagar vad det är för folk , men ölbarer samt Go Gos , det fanns det gott om
Samma när jag va där för ett par v sen, gogos blandat med musik barer.
Tycker dock att gogos är bättre på sidogatorna och på LK. Helt klart värt 80 baht för en Soda för att sitta å kolla en stund och njuta av ac:n, man kan se mycket roligt där inne, en del falanger bär sig jäkligt lustigt åt. Sån e jag, går in å kollar en stund å sticker till några av tjejerna en slant när jag går men går alltid därifrån ensam eller med tjejen. Se men inte röra duger gott sen äter jag hemma.

PanPan

Forumveteran
Skrev väl inte att det inte fanns?
Hur är det med läsförståelsen, jag skrev att många har blivit utbytta, det betyder inte att inga finns.
Men det har väl ökat mer på soi beukaw och soi LK.
Men jag har inte vart på walking street kvällstid sen nyåret 2016-2017 tror jag det var.
Men det jag såg då var mer Kinesiska turister män och kvinnor som gick och fotade på gatan.

Världens äldsta yrken, det finns mera i Stockholm fast på nätet. Titta på Ungern, det finns 3st per turist. Thailand är som vilket land som helst fast mera friare och inga fåniga tabubelagda fasoner.

PanPan

Forumveteran
Världens äldsta yrken, det finns mera i Stockholm fast på nätet. Titta på Ungern, det finns 3st per turist. Thailand är som vilket land som helst fast mera friare och inga fåniga tabubelagda fasoner.
I Thailand är det olagligt och polisen har faktiskt gjort flera raider i Pattaya och arresterat och faranger har hängts ut på foto i media med rumpan bar, så inte helt riskfritt i Thailand.

Topp