Ingves talar nu om en trolig kommande finanskris

 
A

Anonym

Gäst
Nu kommer Finanskrisen inom kort spår Ingves i godmorgon Sverige , jag säger i stället adjö Sverige , vad skall de nu göra . sänka räntan för att rädda bolånen :mad:
 
Nu kommer Finanskrisen inom kort spår Ingves i godmorgon Sverige , jag säger i stället adjö Sverige , vad skall de nu göra . sänka räntan för att rädda bolånen :mad:
Intressant detta.
Typ alla som hävdar att nästa lågkonjunktur kommer snart baserar det på att det varit högkonjunktur så länge, men eg finns ju inga riktiga tecken på en avmattning, tvärtom så går det ju som tåget i ex Usa och i Europa är det fortfarande bra fart om än inte lika starkt som i Usa.
Jag tillhör dom som trott på att det snart kraschar men börjar mer och mer hålla med dom som säger att lågkunjunkturen kommer dröja några år till.
Om det är nåt som brukar stämma historiskt så är det att det som alla säger ska hända inte händer.
Men jag litar inte på min tro om detta så är fortsatt försiktig mina investeringar, bara snabba trade som gäller nu.
 
Intressant detta.
Typ alla som hävdar att nästa lågkonjunktur kommer snart baserar det på att det varit högkonjunktur så länge, men eg finns ju inga riktiga tecken på en avmattning, tvärtom så går det ju som tåget i ex Usa och i Europa är det fortfarande bra fart om än inte lika starkt som i Usa.
Jag tillhör dom som trott på att det snart kraschar men börjar mer och mer hålla med dom som säger att lågkunjunkturen kommer dröja några år till.
Om det är nåt som brukar stämma historiskt så är det att det som alla säger ska hända inte händer.
Men jag litar inte på min tro om detta så är fortsatt försiktig mina investeringar, bara snabba trade som gäller nu.
Jag investerar inte något nu.
Ju ok i BC.
Har cash om det skulle trilla ner något gott.
Tycker alla marknader dyra
Men har börjat att snegla på Putins marknad
Det är mycket som är intressant där och billigt.
 
Intressant detta.
Typ alla som hävdar att nästa lågkonjunktur kommer snart baserar det på att det varit högkonjunktur så länge, men eg finns ju inga riktiga tecken på en avmattning, tvärtom så går det ju som tåget i ex Usa och i Europa är det fortfarande bra fart om än inte lika starkt som i Usa.
Jag tillhör dom som trott på att det snart kraschar men börjar mer och mer hålla med dom som säger att lågkunjunkturen kommer dröja några år till.
Om det är nåt som brukar stämma historiskt så är det att det som alla säger ska hända inte händer.
Men jag litar inte på min tro om detta så är fortsatt försiktig mina investeringar, bara snabba trade som gäller nu.
Tror att man skall vara försiktig , min bäste vän tänker nu köpa en lägenhet inne i C Stockholm , pris 2,2 milj. han räknar med att han sedan efter ett år kan få en vinst på en mille , då minus 22% , så han köper cash i ren spekulation , Om du en Finanskris med en totalhavererad bostadsmarknad kommer inom kort så lär han inte göra någon vinst ;)
 
Tror att man skall vara försiktig , min bäste vän tänker nu köpa en lägenhet inne i C Stockholm , pris 2,2 milj. han räknar med att han sedan efter ett år kan få en vinst på en mille , då minus 22% , så han köper cash i ren spekulation , Om du en Finanskris med en totalhavererad bostadsmarknad kommer inom kort så lär han inte göra någon vinst ;)
Köpa bostad nu i investerings syfte med så kort tidshorisont som ett år kan bli dyrt..
 
Tror att man skall vara försiktig , min bäste vän tänker nu köpa en lägenhet inne i C Stockholm , pris 2,2 milj. han räknar med att han sedan efter ett år kan få en vinst på en mille , då minus 22% , så han köper cash i ren spekulation , Om du en Finanskris med en totalhavererad bostadsmarknad kommer inom kort så lär han inte göra någon vinst ;)
Jag önskar din vän lycka till
 
Jag investerar inte något nu.
Ju ok i BC.
Har cash om det skulle trilla ner något gott.
Tycker alla marknader dyra
Men har börjat att snegla på Putins marknad
Det är mycket som är intressant där och billigt.
Ja i Putin land finns aktier med p/e 1 och 6% i direktavkastning, börjat flukta dit också men den politiska risken är stor
 
Jag tror han gör ett stoort misstag , iofs så har han råd att loosa dessa två millar , eller en mille ;), han har så det räcker, men tyvärr lyssnar han inte på de som begriper bättre , finns ju duktigt folk på detta område
 
Ja i Putin land finns aktier med p/e 1 och 6% i direktavkastning, börjat flukta dit också men den politiska risken är stor
Jag vet därför är jag lite försiktig.
Jag brukar annars följa min näsa och gör snabba ryck.
Men nu vill jag ha lite mer kjött på benen.
 
Tror att man skall vara försiktig , min bäste vän tänker nu köpa en lägenhet inne i C Stockholm , pris 2,2 milj. han räknar med att han sedan efter ett år kan få en vinst på en mille , då minus 22% , så han köper cash i ren spekulation , Om du en Finanskris med en totalhavererad bostadsmarknad kommer inom kort så lär han inte göra någon vinst ;)
2,2 mille får han inte många kvadratmeter för i centrala Sthlm.
Och 50% vinst på 1 år kan han ju bara glömma.
Bättre att ge stålarna till mig
 
2,2 mille får han inte många kvadratmeter för i centrala Sthlm.
Och 50% vinst på 1 år kan han ju bara glömma.
Bättre att ge stålarna till mig
Nu har han och jag ju en gemensam kamrat som rådgivare , denna kille sitter som investeringsrådgivare på handelsbankens huvudkontor för större affärer samt investeringar , kanske har han bättre koll på läget ,, han skulle kolla upp detta med honom innan han gör affär i slutet på månaden , läget kan ha ändrat sig .. och jo, ST Eriksplan har han ett förstahandskontrakt på en tvåa , 45 kvadrat med trinettkök , det skall nu ombildas till BRF , köpeskillingen blir runt 2,2 mille , marknadsvärdet "idag" lär vara runt 3,5 , frågan är hur länge det står sig i en finanskris, kanske skall jag be honom att lyssna på Dig i stället för vår kamrat ;)
 
Nu har han och jag ju en gemensam kamrat som rådgivare , denna kille sitter som investeringsrådgivare på handelsbankens huvudkontor för större affärer samt investeringar , kanske har han bättre koll på läget ,, han skulle kolla upp detta med honom innan han gör affär i slutet på månaden , läget kan ha ändrat sig .. och jo, ST Eriksplan har han ett förstahandskontrakt på en tvåa , 45 kvadrat med trinettkök , det skall nu ombildas till BRF , köpeskillingen blir runt 2,2 mille , marknadsvärdet "idag" lär vara runt 3,5 , frågan är hur länge det står sig i en finanskris, kanske skall jag be honom att lyssna på Dig i stället för vår kamrat ;)

Men nu ändrade du ju parametrarna litegrann. Den andra bilden du målade upp var inte riktigt det intrycket som gavs från början.
Så med nya infon är det ju bara att slå till.

Ich SHBs hk, det var inte illa. Då måste han ju vara jättejättejätteduktig.....
 
Jag tror han gör ett stoort misstag , iofs så har han råd att loosa dessa två millar , eller en mille ;), han har så det räcker, men tyvärr lyssnar han inte på de som begriper bättre , finns ju duktigt folk på detta område
Hur skulle han kunna torska 2 millar på detta? Du påstår ju att självaste hk-experten säger att lgh är värd 3,5 millar och insatsen 2,2.
Nåt går inte ihop här.
 
Hur skulle han kunna torska 2 millar på detta? Du påstår ju att självaste hk-experten säger att lgh är värd 3,5 millar och insatsen 2,2.
Nåt går inte ihop här.
Jag tror att blir det en finanskris ganska snart ,och så lär ju inte priserna stå stilla utan falla drastiskt , jag har därför sagt åt honom att kolla noga efter dagsläget , detta var för en tid sedan, nu anser de som kan denna typ av affärer att suget efter ettor och tvåor till ungdomar i innerstaden är så stort att det alltid kommer att finnas köpare i den prisnivån , men jag själv skulle inte satsa mina slantar på det .. men jag är ju ganska okunnig i detta , det är det sista rådet han fått för några dagar sen, en lägenhet av denna storlek säljs idag för mellan 3,6 till 4,2 enligt honom för ett par timmar sen när vi snackade om just detta och jag tog upp frågan om hur det går och hur marknaden ser ut ,, jaja , men hur länge ser den så bra ut ??
 
Hur skulle han kunna torska 2 millar på detta? Du påstår ju att självaste hk-experten säger att lgh är värd 3,5 millar och insatsen 2,2.
Nåt går inte ihop här.
Bor själv i krokarna och såna barrar går lätt för 4-4,5 millar.

Om "de som vet bättre" avråder honom tar jag gärna affären.

Som sagt, nån hund ligger nog i diket här nånstans.
 
Jag tror att blir det en finanskris ganska snart ,och så lär ju inte priserna stå stilla utan falla drastiskt , jag har därför sagt åt honom att kolla noga efter dagsläget , detta var för en tid sedan, nu anser de som kan denna typ av affärer att suget efter ettor och tvåor till ungdomar i innerstaden är så stort att det alltid kommer att finnas köpare i den prisnivån , men jag själv skulle inte satsa mina slantar på det .. men jag är ju ganska okunnig i detta , det är det sista rådet han fått för några dagar sen
Får han köpa till halva priset i innerstan är det ju givet.
Små lgh i sthlms innerstad kommer aldrig dyka, speciellt inte 50%.
 
Bor själv i krokarna och såna barrar går lätt för 4-4,5 millar.

Om "de som vet bättre" avråder honom tar jag gärna affären.

Som sagt, nån hund ligger nog i diket här nånstans.
Nej det finns ingen hund alls , Min bästa och enda riktiga vän , vet precis vad det handlar om , han har ett första hands sen 7 år tillbaka , men bor inte i den och inte uthyrd , han köper när det blir BRF i slutet av denna månad , då för ca 2.1 -2,2 millar . han säger sig veta vad du säger ,dvs att de säljs för upp till 4,6 mille ,, men jag är tveksam till dessa priser om det kraschar , då kanske han inte ens får tillbaka sina 2,2 millar som han då tänker köpa för ,, kanske får man bara en mille , vad vet jag då loosar han ju två upp till vad han tror sig kunna få , så tänkte jag;) , men jag gör inga bostadsaffärer ,så vad fn vet jag , vill bara hans bästa , en kanonkompis sen 35 år tillbaka .. såna finns det inte många
 
Får han köpa till halva priset i innerstan är det ju givet.
Små lgh i sthlms innerstad kommer aldrig dyka, speciellt inte 50%.
Nä , det är vad han säger , men jag är lite fundersam, visst , med tiden får han nog tillbaka , men att ligga på en lägenhet i kanske fyra fem år , och kanske styrelsen inte godkänner uthyrning ,, då blir det ju dyrt i slutändan
 
 
 
Tillbaka
Topp