Inte roligt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hammarstol

Hej!
Jag har också hört hemliga budskap i vissa låtar. Just nu spelar dom Cameron Carito & Khaled med låten "Henna" som framförs på persiska.

Det är helt tydligt att dom sjunher "Rullgardinet i hammarstol" vid ett par tillfällen. Man måste förlåta dom för det heter ju "rullgardinen" och inte "rullgardinet". Hammarstol låter väl inte så bekvämt? Kan det vara ett straff? Kanske har "rullgardinet" betydelsen av när man förlorar medvetandet?

Här kan du få tag på videon:
Källkod:
http://www.bia2.net/video/video/cameron_he-na(www.Bia2.com).wmv

Döm själva. Budskapet börjar efter 1 minut och 20 sekunder. Jag är nästan säker på att det finns thailändska budskap inbakade också.

A

Anonym

Gäst
Inte nog

Inte nog med detta !

Min kompis som kan lite thailändska säger att kören i bakgrunden sjunger รักสีดำ ... det här blir värre och värre

A

Anonym

Gäst
Hemliga budskap på thailändska!!

Lite samma sak fast tvärtom.

Vad har Tata Young emot Charlie? I hennes låt Dhoom eller vad den nu heter.
Hackar på stackars Charlie hela tiden i refrängen.
Vad är det för sätt??

Dumma Charlie, dumma Charlie.

A

Anonym

Gäst

""Guava" " sa:
Lite samma sak fast tvärtom.

Vad har Tata Young emot Charlie? I hennes låt Dhoom eller vad den nu heter.
Hackar på stackars Charlie hela tiden i refrängen.
Vad är det för sätt??

Dumma Charlie, dumma Charlie.

Det var det värsta! Jag vet inte vad Charlie har gjort henne eftersom han fått en hel sång dedikerad ...

Om du är över 18 kan du se musikvideon på denna länken:
http://video.google.com/videoplay?docid ... hoom+Dhoom

A

Anonym

Gäst
Ett hemligt buskap (kan du lista ut hur du kan läs..

Hemliga buskap finns överallt. Jag har sett att på startsidan står det "Syftet med ThaiSnack.se. Om man klistrar in texten i Chryptographever så får man reda på vad som är det verkliga syftet: Nämligen "DOG IS BLUE"

Idén bakom denna webbplats Syftet med webbplatsen är att öka insikten om thailand, dess språk, kultur och invånare samt att öka förståelsen mellan västerlänningar och thailändare. Våra samhällen (även i thailand) är fulla av fördomar och vi vill hjälpa till att minimera dessa genom att låta människor komma till tals. Våra medlemmar kan diskutera allvarliga saker som engagerar eller "bara prata strunt" om dom så vill. Gemensamt för våra medlemmar är dock att det finns någon form av intresse för eller anknytning till Thailand. Ämnet Thailand engagerar folk, det vet vi. Det är "högt i tak", dvs alla åsikter är välkomna så länge dom inte strider mot svensk lagstiftning eller mot forumreglerna. Vi skall naturligtvis undvika att förtala eller på andra sätt såra eller skada någon annan. Kom in och läs bland inläggen i vårt forum. Genom att bli medlem kan du själv skriva på forumet. Du försäkrar dig även om att få information om vad som "händer" och viktiga nyheter här på ChiaMai.com Vi hoppas att du vill dela med dig av dina erfarenheter och åsikter. Vi har även in ett Svensk-Thailändskt lexikon på ThaiSnack.se

Prova själv på k-hello.org/cryptographever/index.htm får du se. Lycka till!

A

Anonym

Gäst

Hmm, nog för att jag kan förstå hund, men blå?
Märkligt syfte.

Jag tog bort syftet och lexikonet, då blev syftet Hit Target.

Bullseye!!

A

Anonym

Gäst
Ok nu kanske jag drar igång en tråd var stendöd, men jag upplever även att min sambo och hennes kompisar ibland driver gäck med mig.

En dag när hon och hennes kompis satt och pratade så hörde jag klart och tydligt henne säga joppheidi och hennes kompis svara joppheida. Jag körde bil just då så jag hade inte tid att be dem förklara och vid ett trevligt samtal, dom pratade på thai, så säger en av hennes vänner helt lugnt fy fan mitt i samtalet :) Det kan bli väldigt förvirrande när de har ord som låter lite som svenska.

Vi har även en kompis från Burma som pratar svenska, thai, burmesiska, engelska och jag vet inte allt, men iallafall så tog hon sig på magen och säger bajsa. Det visade sig att hungrig heter bajsa på burmesiska.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

B
Svar
2
Visningar
2 K
boonkaan
B

Topp