Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
prova med dessa länkar, jag använder själv TRUE och är nöjd, har även riktig IP-telefon med svenskt nummer, går via en växel på ett företag som jag konsultar åt i svedala
Om ditt hus ligger avlägset till kanske TT&T eller ToT inte kan leverera så finns det alternativ med paranbol (ipstar) men det
blir lite dyrare lev av TToT har haft det förr funkar bra.
Uppe i obygden längst i nordöst finns det de, som med STOR parabol tar emot signal från mobilmasten,
har bra funktion OM det inte är störande skog eller berg emellan dem och mobilmasten.
Det kan gå OK med skog emellan också, MEN då är det känsligt för vädret.
Det finns väl mobilt internet i din provins också?
Den andra är en Internetshop, så jag antar de betalar mer.
Den första är privatperson och har betydligt MER än 4 mb (24?). Kommer inte ihåg vad han sa för kostnad, men det kostade hyffsat för fastpris.
Uppe i obygden längst i nordöst finns det de, som med STOR parabol tar emot signal från mobilmasten,
har bra funktion OM det inte är störande skog eller berg emellan dem och mobilmasten.
Det kan gå OK med skog emellan också, MEN då är det känsligt för vädret.
Det finns väl mobilt internet i din provins också?
Den andra är en Internetshop, så jag antar de betalar mer.
Den första är privatperson och har betydligt MER än 4 mb (24?). Kommer inte ihåg vad han sa för kostnad, men det kostade hyffsat för fastpris.
Det finns det också,
men parabolerna, som jag skrev om i förra, är riktade bara några grader uppåt, och det skulle de väl knappast vara om de var till en satelit, eftersom Thailand ju ligger ganska nära ekvatorn?
Dessutom sa syrran till han med Internetshopen att de fick signalen från mobilmasten och där var parabolen riktad i den riktningen också, och det var norrut d v s BORT från ekvatorn.
Kollade lite senast jag var uppe i Sakhon Nakon (I julas), och det enda alternativet för oss var parabol.
Personlingen tycker jag det är för dyrt jämfört med vad man får via ADSL.
I alla fall..
Det skulle kosta drygt 3000 BHT i engångskostnad plus 1300 BHT per månad för 0,5M Bit eller 2600 BHT per månad för 1 MBit.
ADSL om man kan få det kostar 500 BHT per månad för 6 MBit, samma engångskostnad.
Kollade lite senast jag var uppe i Sakhon Nakon (I julas), och det enda alternativet för oss var parabol.
I alla fall..
Det skulle kosta drygt 3000 BHT i engångskostnad plus 1300 BHT per månad för 0,5M Bit eller 2600 BHT per månad för 1 MBit.
ADSL om man kan få det kostar 500 BHT per månad för 6 MBit, samma engångskostnad.
I alla fall..
Privatpersonen, som jag pratade om, håller till i grannprovinsen, och han betalade parabolen själv.
Kommer inte ihåg vad han sa han betalade per månad, men det var i storleksordningen 1200 Baht, MEN det var för mycket högre hastighet. Kommer inte ihåg vilken hastighet, men betydligt MER än de 4 mb, som brukar duga åt mina behov.
Privatpersonen, som jag pratade om, håller till i grannprovinsen, och han betalade parabolen själv.
Kommer inte ihåg vad han sa han betalade per månad, men det var i storleksordningen 1200 Baht, MEN det var för mycket högre hastighet. Kommer inte ihåg vilken hastighet, men betydligt MER än de 4 mb, som brukar duga åt mina behov.
Det vore intressant att få reda på vilket bolag som tillhandahåller satellit kopplat internet på mer än 4 mb för endast 1200 BHT..
Tyvärr är det ingen av de stora bolagen som tillnärmelsevis kan matcha detta.
T.ex T.O.T har ingen högre hastighet än 2 mb och det kostar då 8900 BHT per månad.
CS_Loxinfo har inget högre än 1 mb som kostar 8500 BHT per månad.
Så Lunkan (eller kanske personen i grannprovinsen), upp till bevis.
Ett sådant pris med en sådan prestanda vill vi ha allihopa.....
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.