internet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hej.någon som vet något om det finns trådlöst modem till datorn,som fungeraröver hela th. att få tag på.bor delvis i mugdahan.mvh einar gävle

jepp i alla möjliga former och priser, de lägsta jag sett nu är 1600 baht och uppemot 4000baht för modemet.
sen kan du skaffa freedom sim för 300baht och surfa var du vill i thailand och jag har testat överallt ifrån krabi till changmai och ända till udon thani utan problem.de kanske finns andra billigare simkort numer men de är ändå så billigt iförhållande till oss så jag prioriterar uppkoppling framför priset.

Eller har de kommit nått bättre simkort efter nyår??
Mvh Roger och Jeab :wai:

Jepp, sen är det bara att ladda upp den via nätet eller på en telecom affär och de finns de ju gott om. Mina 300baht han jag inte använda upp på en 30dagars period så de anser jag är helt okej för att sitta och smurfa då och då på stranden,bussen,hotellet och inte känna sig låst.
Glömde att säga att de är one2call som har den och den ser liknade ut som denna och då är de bara att välja hur mycket du vill ha som startkapital och duration:

Visa bilaga 1389

Låter ju jättebra! Får man då också en surfsticka/dongel med i ett startpaket?

verkar kalas......är det hygglig hastighet....om skype fungerar?
einar

detta kanske vore ngt för oss....

min son läser ju på högskolan o behöver nog jobba lite även fast vi är bortresa o samma gäller väl dottern som oxå läser, fast på gymnasiet o
jag själv har ju svårt att slita mig ifrån nätet alltför mkt...

marianne :nod:

Modemet måste du köpa själv och de kostar allt mellan 2000 baht och uppåt som man kan du stoppa in simkortet i och när du är i sverige kan man använda de på liknande sätt. Stoppa bara in ett kontantkort för internet i den.
Mitt modem ser ut så här
:wai:

Visa bilaga 1392

jag har sladdlöst modem med cat 4000 bath och 3 mån fritt efter 800 varje månad funkar bra och jag bor i phontong bara 120 km från dig

Är den som har koll på vilket det bästa mobila kontantkortet i sverige är?
Just nu kör jag tillfälligt med Comviq kontantkort, men herrrrreeegud vad segt det går..

Pris och hastighet samt täckning avgör ju. /gaston

Gazton!

Jag använder 3:s mobila kontantkort(299/30dagar)när jag är hemma i le suede, det tycker jag é jysst iaf, hastigheten är inte å klaga på, när jag köpte den så fick man bara 3GB i fart, men det gick att hämta hem från 3:s hemsida 7.2GB, alltså en uppgradering...

M.v.h. BerraMuk

"muktwee " sa:
Gazton!

Jag använder 3:s mobila kontantkort(299/30dagar)när jag är hemma i le suede, det tycker jag é jysst iaf, hastigheten är inte å klaga på, när jag köpte den så fick man bara 3GB i fart, men det gick att hämta hem från 3:s hemsida 7.2GB, alltså en uppgradering...

M.v.h. BerraMuk

Tack då ska jag testa det när detta kontant kortet har gått ut /Gazton

Hej! Datafreaks & tekniknördar...

En fråga! Jag vet inte om jag har fel, men tycker att det blir mer virus och tracking cokies, under mina månader här i thailand har jag bara haft en allvarlig attack mot min dator. I sverige verkar det bli mindre av den varan, bättre servar där??

Använder mig av PC Tools, Spyware doctor, den har utan större problem tagit hand om allt, i mitt tycke så är programmet suveränt.

Jo-be"a virus"

"Jo-Be " sa:
Hej! Datafreaks & tekniknördar...

En fråga! Jag vet inte om jag har fel, men tycker att det blir mer virus och tracking cokies, under mina månader här i thailand har jag bara haft en allvarlig attack mot min dator. I sverige verkar det bli mindre av den varan, bättre servar där??

Använder mig av PC Tools, Spyware doctor, den har utan större problem tagit hand om allt, i mitt tycke så är programmet suveränt.

Jo-be"a virus"
Om du låter bli sidorna med de storbystade damerna när du är i sverige , så ska du se att du slipper både virus och trackingar ;) ;) Jo-be "naughty"

"Gazton " sa:
Om du låter bli sidorna med de storbystade damerna när du är i sverige , så ska du se att du slipper både virus och trackingar ;) ;) Jo-be "naughty"
Gazton!
Jag önskar innerligt att inte bli utsatt för storbröstade damer :eek: ;D, något mer avtändande som onormalt upppumpad framsida som denna dam visar, finns inte... ;D :D ;D(hur i helskotta gör hon för att ställa sig upp och gå iväg, hon borde ramla framåt av ren tyngdkraft) ???

Jo-Be"chocked"

Kan det va nått.jpg

"legolas " sa:
Visserligen är jag så förtjust i bröst, så om jag vart en l*dyboy, så hade jag tagit namnet "Patsy". men det får finnas gränser. Vadå ligga och pilla.... vi snackar ju grävmaskin här ju....
8) 8) 8)
legolas!

Den sizen finns inte i lager ;D :D ;D maskin alltså!!

Jo-Be"Busted"

3g-nät i Sverige är 3 snabbast men telia har bäst nät. Sveriges 3g nät är bra rent generellt. Telia är ledande i 3g/4g. Telia har även något som kallas för EDGE vilket är en snabbare variant av GSM och lite långsamare än 3g.

Är det någon som vet hur 3g nätet är i Thailand rent generellt? Mobila bredband lär ju köra på GSM-nätet i de flesta fallen?

Ytterligare lite info om bredbandet i T
Det finns i dagsläget endast två lösningar beroende på var i Thailand du befinner dig. Den vanligaste och mest utbredda lösningen är CDMA från det statliga telekombolaget CAT. CDMA fungerar i stort sett över nästan hela Thailand, med undantag från vissa glesbefolkade områden. CDMA-lösningen kan endast köpas från CAT och kräver även speciella modem som kommer från CAT.
Den andra lösningen är 3G, men dessvärre är utbyggnaden på grund av politiska skäl väldigt begränsad i Thailand. 3G finns i dag endast i vissa områden runt Bangkok, Chiang Mai, Hua Hin, Pattaya och Phuket.

Rolf

Har gjort en liten upptäckt i Explorer 8 finns det en liten knapp precis efter adressfältet som ser ut som ett trasigt A4 papper, den är till för att justera till rätt visning av webbsidan. Den heter Kompatibilitetsvy, och klickar jag på den när jag är inne i CM så går det fan så mycket fortare att skifta sidor och uppdatera med tex F5. Testa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
2 K
Mille1000
M
W
Svar