Isaan 2017-2018.

Diskussion i 'Isaan forum' startad av Isan Lover, 30 november 2017.

1. Isan Lover

Isan Lover Forumräv Guldmedlem

Hej

Första matchen slutade med en förlust på 6-0, motståndarna hade tre spelare som var 15 år ochgick i årskurs 9, vår äldsta spelare var 12 år och går i årskurs 6, jag påtalade det felaktiga i detta men fick inget gehör, på den skola dom mötte har man elever ifrån årskurs 1 till 9 och alla har rätt stt vara med sa dom.

83889E64-FBB6-4266-93CB-EF1B9E4A9D27.jpeg
    Här är lillpojken och några killar i laget hemma hos oss innan avresan till matchen.

FA413D88-C292-432E-A179-4B1C2F8AB650.jpeg
    Här är dom och motståndarna uppställda innan avspark.

Mvh isan lover

Micke.T, NongSawong, Kycklingen och 4 andra gillar detta.
  2. Isan Lover

Hej

Även nästa match slutade med förlust, men här var det jämnt, det stod 1=1 ett tag, sedan gjorde det andra laget 2=1, sen slog lillpojken en hörna rakt till två medspelare inne i straffområdet men båda två missade bollen och sparkade i luften, detta var 3=4 m ifrån mål, här var det svårare att missa än att sätta den.

Istället för 2-2 här så gjorde motståndarna 3-1 några anfall senare, jag bytte då in våra två sista avbytare som inte hade spelat tidigare bl.a en kille i andra klass bara 8 år gammal, 3-1 blev slutresultatet, lillpojken var väldigt missnöjd, han är inte van vid att förlora, hans Svenska lag vann över 20 matcher förra året och förlorade bara några få.

För tjejernas vollybolllag gick det bättre, dom spelar vidare imorgon.

Mvh isan lover

Micke.T, Krille, Kycklingen och 4 andra gillar detta.
  3. Boa52

Boa52 Medlem

Det är bra att förlora ibland, idag förlorade jag mot en jordkabel jag skulle montera på vår lilla pickup
    trångt som fan och min hanled är inte bra än sen min fotboll för två år sen. Fick borra nya hål och låna min
    frus små händer så satt muttern där. Men varmt och skönt nu i Nong Or

Micke.T, SoengSang och Krille gillar detta.
  4. Anonym

Anonym Gäst

Grabbens lag vinner oftast också, men jag har märkt det finns några riktigt dåliga förlorare i laget som vill hitta syndabockar. Bra att förlora så tränarna får förklara hur man ska ta förluster också.

eirkar, Berralund, Isan Lover och 3 andra gillar detta.
  5. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Jag tror också att jag äter bättre mat har LOS än sverige mer grönsaker. Brukar bli sjuk i halsen ofta i början när jag har.

Isan Lover gillar detta.
  6. Isan Lover

Hej

Även nästa match slutade med förlust, men här var det jämnt, det stod 1=1 ett tag, sedan gjorde det andra laget 2=1, sen slog lillpojken en hörna rakt till två medspelare inne i straffområdet men båda två missade bollen och sparkade i luften, detta var 3=4 m ifrån mål, här var det svårare att missa än att sätta den.

Istället för 2-2 här så gjorde motståndarna 3-1 några anfall senare, jag bytte då in våra två sista avbytare som inte hade spelat tidigare bl.a en kille i andra klass bara 8 år gammal, 3-1 blev slutresultatet, lillpojken var väldigt missnöjd, han är inte van vid att förlora, hans Svenska lag vann över 20 matcher förra året och förlorade bara några få.

För tjejernas vollybolllag gick det bättre, dom spelar vidare imorgon.

Men killarna har även ställt upp i Futsal så det blir några matcher idag också, tror detta passar dom bättre eftersom planen är mindre.

Mvh isan lover

NongSawong och eirkar gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Isan Lover

Hej

Visst är det bra att lära sig att ta även förluster, men det som irriterar pojken mest är nog att medspelarna saknar utbildning via träning med ett lag som vi har i Sverige.

Dom begår många misstag som 8-10 åringar redan har fått lära sig att inte göra i Sverige, man kastar inkast bakåt eller in mot mitten istället för framåt, passar inåt mot eget straffområde istället för ut mot kanterna och framåt, sen söker dom inte kamrater att passa utan kör gärna solo, det fungerar inte så bra.

Vi hade en genomgång innan varje match och bestämde var varje spelare skulle vara, hur vi skulle spela o.s.v, det fungerade ca 10 minuter sen var alla överallt, rör alla sig över hela planen så tar orken slut, det gäller att vara lite smart i värmen och låta bollen göra jobbet.

Men det är ju bara på skoj och barnen hsr roligt tillsammans vilket är huvudsaken.

A524DB68-4DBC-4790-BFD7-58D3AE8251F3.jpeg
    Här är lagen innan avspark i sista matchen

Mvh isan lover

Redigerades senast av en forumvärd: 19 april 2018
    Kycklingen, Micke.T, NongSawong och 3 andra gillar detta.
  9. Isan Lover

Hej

8A24FFC1-5AAB-485E-94A1-D86520CDD048.jpeg
    Här åker barnen till skolmästerskapen idag på morgonen, det blir två bilar fulla.

Mvh isan lover

Kycklingen och eirkar gillar detta.
  10. Isan Lover

Hej

Här är tjejerna i vollyboll laget som gör så bra ifrån sig.

442B42B1-21D3-451F-BBA5-05E8E6FED92C.jpeg
    Vårat lag i orange.

Mvh isan lover

Kycklingen, NongSawong, eirkar och 3 andra gillar detta.
  11. Anonym

Anonym Gäst

Vill inte vara elak, men just det barnen måste lära sig. Alla spelar på olika nivåer och olika bakgrund. Man kan inte bli arg för andra gör fel, då få man hjälpa till som spelare också med förklaringar.

Ett lagspel går ju ut på att få ut det bästa av laget. Att någon tycker de andra inte kan eller fattar sänker hela laget.

Kycklingen, Micke.T, Isan Lover och 2 andra gillar detta.
  12. Isan Lover

Hej

Det skulle det göra om detta framfördes direkt till lagkamraterna, men lillpojken är allt smartare än så och diskuterar dessa frågor med mig enskilt, det han däremot kan göra är att försöka lära ut så mycket som möjligt till dom andra, både muntligt och genom sitt eget sätt att agera på planen.

Men jag har självklart förståelse för pojkens frustration när inte upplagd taktik och spelsätt följs och det blir hönsgård på planen, skulle man underordna sig laget och följa taktiken så skulle ju resultatet bli bättre, men det är inte lätt när en grundläggande utbildning i fotboll saknas.

Thailand har ju inga rikstäckande serier och lag för barn och ungdomar, man spelar oftast bara matcher en gång om året och då vid skolmästerskapen, man tränar lite veckan före detta o.s.v, men det räcker givetvis inte, jag ser flera spelare i vårt skollag här som skulle kunna bli riktigt bra om dom fick träna och spela matcher regelbundet, men något sådant finns tyvärr inte.

Tar man vår skola så spelar barnen själva på raster och efter skolan, men det finns ingen vuxen med som kan lära dom hur dom ska göra för att utvecklas, hur man bör spela och organisera laget, förutom dom tre månader jag är här förstås, men även det är för lite.

Mvh isan lover

Redigerades senast av en forumvärd: 19 april 2018
    eirkar gillar detta.
  13. Isan Lover

Hej

0F6750BF-4A9F-4084-BC06-5EDC84681305.jpeg
    Här är en orm jag och pojken stötte på nyligen, tydligen giftig enligt byborna, men lite olika bud på hur giftig.

Men den var lite för klen för att ätas så den fick slinka in i buskarna och försvinna.

Mvh isan lover

Kycklingen, eirkar, Medelsvensson och 1 annan gillar detta.
  14. Isan Lover

Hej

15233AE0-8D7A-4A2A-BADF-7242614D9662.jpeg
    Här tröstar sig fotbollslaget med glass efter sista matchen, på tisdag spelade vi Futsal (femmanna fotboll) på en betongplatta med mindre mål, här gick det bättre för mina killar men det blev ändå två förluster med 2-1.
    Men det var jämna matcher och killarna var nära att göra fler mål, dom gillade Futsal bättre än elvamanna på stor plan och med stora mål.

Mvh isan lover

Kycklingen, Micke.T, eirkar och 1 annan gillar detta.
  15. Isan Lover

Hej

Tjejerna spelade final och slutade två i skolmästerskapen, bra gjort.

6DB9F5C8-152A-4CB2-BDD5-17C1E541EAC3.jpeg
    Här är hjältarna ifrån vår lilla skola som besegrade lag ifrån skolor 4-5 gånger så stors.

Mvh isan lover

Kycklingen, Micke.T, eirkar och 5 andra gillar detta.
  16. Isan Lover

Hej

CB20866A-9971-4775-8742-BB3E7413802E.jpeg
    Solnedgång utanför byn igår, visst är det fint?

Mvh isan lover

D1387F01-9FD6-4073-A581-37F89AD0BCA7.jpeg

Micke.T, NilsG, Jesper rosen och 5 andra gillar detta.
  17. Isan Lover

Hej

72F34A9B-C7E5-4AA5-8756-36A37B01E394.jpeg
    Fick tag i såna där bananer med kärnor i igår, det var på marknaden vid templet i Ban Soem.

Mvh isan lover

Micke.T, NongSawong, Berralund och 2 andra gillar detta.
  18. Isan Lover

Hej

Nu har vi Sverige besök hos oss så det blev ett besök på Svensk restaurangen i Fao Rai igår, det passade ju bra när det var Alla hjärtans dag, lite inköp av blommor blev det också.

D2B80FB2-7A03-4A0F-9A92-A28007F8CA46.jpeg
    Pojken fick sina chicken Nuggets och pommes som ägarinnan hade lovat.

Mvh isan lover

Tulpan, NongSawong, Berralund och 3 andra gillar detta.
  19. Isan Lover

Hej

Takraw är ju en populär sport i Thailand, man är ju tre spelare i varje lag och spelar med en hård flätad boll över ett nät, man får använda huvud, fötter, axlar o.s.v men inte händerna.

4277C698-A827-4F24-ACB5-4B8775CFF649.jpeg
    Här är vårt lag i skolmästerskapen som gick till semifinal, två av dom duktiga killarna är skolans värsta busar, skolkar, tjuvröker och har redan provat Lao Kao, dom blev tagna av polisen redan för två år sedan.

Dom kör båda två trimmad moppe till skolan fast dom bara är 11 respektive 12 år gamla, gärna på bakhjulet också.

Dom får mest skäll och stryk i skolan när dom är där eftersom dom inte vill lära sig något utan bara idrotta, surfa på mobilen och ställa till jäkelskap, t.ex mobba och råna andra elever o.s.v.

Men när det handlar om idrott är detta förlåter och då blir dom omklappade och smickrade av stolta lärare och elever som gillar deras framgångar på planen och individuella skicklighet.

Mvh isan lover

NongSawong, Berralund, eirkar och 2 andra gillar detta.
  20. Isan Lover

Hej

Här är några bufflar som badade och åt vid en mindre sjö jag passerade på grusvägen till Fao Rai igår, en allt ovanligare syn hos oss, bufflarna blir tyvärr allt färre.

F5E8B494-4BF6-421C-AEB5-330FCD59EDCC.jpeg

B38ACA63-7CB8-4C7C-AF24-9AD2477E1BA4.jpeg

Mvh isan lover

21. Isan Lover

Hej

Här är en bild på en av dom senast födda kultingarna.

FA6491A0-D6BF-4386-9802-05DC054684E6.jpeg
    Här är lillpojken med en av blandgrisarna, som är ljus fläckvis.

Mvh isan lover

Bossej, NongSawong, Berralund och 5 andra gillar detta.
Laddar...

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
  1. Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
    Stäng notis