Isaan 2017-2020.

Isan Lover

Forumveteran
Jag undrar om jag ens hade badat i det bruna vattnet som barn. Hade säkert hoppat i men som vuxen hade jag nog inte ens doppat fötterna :)

Härliga bilder!
Hej

Det ser värre ut än det är, får vattnet vara ifred blir det helt glasklart, det är bara lera ifrån botten som rörs upp och missfärgar vattnet när man plaskar och rör om i det.

Mvh isan lover

PanPan

Forumveteran
Äldste sonen badade i sånt vatten sist i byn, dagen efter slog det ut vätskefyllda blåsor på kroppen.
Han får inte bada i det igen för mamma.

Isan Lover

Forumveteran
Äldste sonen badade i sånt vatten sist i byn, dagen efter slog det ut vätskefyllda blåsor på kroppen.
Han får inte bada i det igen för mamma.
Hej

Låter konstigt och det måste vara väldigt ovanligt.

Själv har jag ju badat i sånt här vatten enda sedan 80-talet och vår son sen han föddes och några blåsor eller utslag har vi aldrig fått trots bad i otaliga dammar av olika storlek och djup.

Men jag har hört talas om att man inte ska bada tillsammans med vattenbufflar för då ska det finnas större risk för parasiter och blodiglar, annars är det ju mest ormar och giftiga fiskar man får se upp lite för, men inte ens det är så väldigt stor chans att bli biten eller stungen av i vattnet.

Mvh isan lover

Senast ändrad:

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Idag fick vi svaren ifrån hälsoundersökningen vi gjorde på Udon Thani Cancer Hospital, mitt PSA värde var fortsatt lågt, 2018 hade kan 0.46 och nu 2019 var det 0.50, vilket är mycket lågt.

I övrigt var alla mina värden mycket under eller i vart fall klart under gränsvärdena, så det fanns inget att oroa sig för, men frugan hade för första gången lite för högt urinsyra värde i blodet, hon får följa upp det med ytterligare ett prov i Sverige.

Mvh isan lover

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Byn har drabbats av regn, åska och storm, det har gått av många gummiträd och plåttak har flugit bort, en som drabbades var Japanen och hans fru som skickade bilder på avbrutna gummiträd ifrån sin farm, även andra bybor har skickat bilder på avbrutna träd och skadade byggnader.

Men frugans gummifarm har klarat sig, hon pratar med Pan just nu och vi har inte förlorat några träd, men vår närmaste granne på andra sidan vägen förlorade några träd, dom närmaste 14 dagarna är det i princip mellan 20 och 80% chans till regn varenda dag, men det är inte varnat för några nya stormar.

Men blir det mycket regn närmaste tiden är det dags att plantera ris, även våra dammar lär väl fyllas upp till brädden.

Mvh isan lover

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Lite mer om stormen i byn, frugans lillebror berättade att byn fortfarande saknar ström, en del stora grenar på en av morbrödernas marker har gått av och ramlat ned över vårt staket runt tomten där vi har huset, lillebror har varit där och tagit bort det värsta med motorsåg men det finns mer att göra där.

Lillebror hus blev skadat, takplåtar blåste bort, det är lite kaos i hela byn just nu säger lillebror, stormen drog rakt igenom byn och var ovanligt hård enligt byborna.

Mvh isan lover

Isan Lover

Forumveteran
Ny här på forumet men tack för en kanontråd , underbart trevlig läsning

Mvh
Hej

Tack själv, roligt att höra.

Det är ju mest vardagen på landet som skildras här, en del människor är förmodligen helt ointresserade av detta medans andra gillar att ta del av dettta, det lär bli en fortsättning till vintern.

Mvh isan lover

PanPan

Forumveteran
Hej

Tack själv, roligt att höra.

Det är ju mest vardagen på landet som skildras här, en del människor är förmodligen helt ointresserade av detta medans andra gillar att ta del av dettta, det lär bli en fortsättning till vintern.

Mvh isan lover
Och kroppsarbete med glöm inte det!

PanPan

Forumveteran
Har du spätt på med en kvarting till.
Oooh my budda, kom han också.
Litte som att dra rasistkortet hela tiden SD kommer på tal.
Fyllekortet då jag skriver nåt men nej, jag är sån bara, gillar kroppsarbete ;) skall skrivas hela tiden helst om kroppsarbete, det är ju nåt sådana kommunister som du gillar.
Ingen kvarting för nu skall vi åka och äta, skall nog klara mig ner för drack ju inte en själv.

20190525_141503.jpg

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Oooh my budda, kom han också.
Litte som att dra rasistkortet hela tiden SD kommer på tal.
Fyllekortet då jag skriver nåt men nej, jag är sån bara, gillar kroppsarbete ;) skall skrivas hela tiden helst om kroppsarbete, det är ju nåt sådana kommunister som du gillar.
Ingen kvarting för nu skall vi åka och äta, skall nog klara mig ner för drack ju inte en själv.

Visa bilaga 78876
@PanPan Du måste bli smartare, fyllekortet är inte bättre än rasistkortet:p;)just nu åberopar jag fyllekortet, har ju druckit SangSom :D;)men inte styv i korken för det;)

Liknande trådar

Topp