Isaan 2017-2024.

 
Hej

Nu har vi fått reda på vad som låg bakom att frugans kusin hängde sig, det var som för så många andra en ekonomisk press som låg bakom, han hade varit deppig och orolig för ekonomin ett bra tag, till slut såg han tydligen ingen utväg.

Han gick in i ett annat rum samtidigt som fru och barna var hemma och där hängde han sig, måste ha varit en fruktansvärd upplevelse för fru och barn, hoppas barnen med tiden kommer över det här, nu är kusinen kremerad och hans urna förd till byns tempel.

Mvh isan lover
 
Hej

Släkten försöker tjäna lite extra genom att sälja frukt (bak nåå) nu under pandemin eftersom det råder brist på byggjobb.

FB_IMG_1625740872368.jpg


FB_IMG_1625740856135.jpg


Hoppas dom tjänar något på det här.

Mvh isan lover
 
Hej

Är nu på plats i Udon Thani, stannar här ytterligare två dagar, sen bär det av till byn, tänkte fortsätta skriva en liten reserapport i denna tråd, bifoga lite bilder och berätta om vad jag pysslar med och råkar ut för.

Det blev ett besök på Central Point (gamla nattmarknaden) första kvällen här, vi åt en grillad Phla Nin, klibbris, som tam och frukter som durian, mango, ananas och lamut, till detta några Chang.

Det kändes skönt att åter sitta under bar himmel och äta ute, kolla in folklivet och koppla av, på vårt hotell har man numera en skylt där det står att man får 3000 baht i böter om man tar in durian på rummet, märkligt det som både smakar och luktar så gott.

Gårdagen tillbringade jag och pojken vid poolen tillsammans med en ung finländare, han var glad att hitta någon falang att prata med, hade varit i Udon Thani 11 gånger men aldrig träffat någon falang som han hade fått kontakt med, vi drack Chang vid poolen, badade och umgicks, trevlig kille på 32 år.
Han var där med sin flickvän, dom vistades normalt på Phuket där han jobbade i byggbranschen, men nu skulle han ta med flickvännen till Finland för första gången.

Imorgon ska jag på en stor hälsokontroll, det känns som om det är en bra idé när man börjar komma upp i åren, har flera kompisar som har drabbats av ex.vis prostata cancer, bäst att kolla upp sig lite.

Mvh isan lover
Dersom du mener at Durian lukter godt så må du ha fått Corona. Ha-ha.
 
Jag trodde du bor i Sverige
Hej

Själv ser vi det sedan länge som vi har två "hemma", ett i Sverige och ett i Thailand.

Efter 35 års vistelser på 3-6 månader om året i Thailand, det blir många års vistelse sammanlagt, många års arbete där, pojken i skolan där, hus och jordbruk, släkt och vänner är det väl inte så konstigt att man ser det som hemma också.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
4 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp