Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Eftersom förberedelserna för VM redan är i full gång är det väl lika bra att vi hockey-freaks startar upp en ny kul tråd om vårt folkkära landslag Tre Kronors framfart i VM. Hur tror ni att det går? Rösta vetja!!

A

Anonymius

Gäst
Eftersom förberedelserna för VM redan är i full gång är det väl lika bra att vi hockey-freaks startar upp en ny kul tråd om vårt folkkära landslag Tre Kronors framfart i VM. Hur tror ni att det går? Rösta vetja!!

Satsar på ett brons, Finland, Ryssland och Kanada blir nog svåra att rubba, men man vet aldrig de har ju en förmåga att kunna bli bra när det väl gäller och man kan aldrig räkna bort Tre Kronor.

Finland kan bli farliga till Guldet men hoppas på Ryssland om Tre Kronor inte tar sig till finalspel, Ryssland är alltid mitt andralag, spelar härlig hockey!

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Satsar på ett brons, Finland, Ryssland och Kanada blir nog svåra att rubba, men man vet aldrig de har ju en förmåga att kunna bli bra när det väl gäller och man kan aldrig räkna bort Tre Kronor.

Finland kan bli farliga till Guldet men hoppas på Ryssland om Tre Kronor inte tar sig till finalspel, Ryssland är alltid mitt andralag, spelar härlig hockey!
Jag tippade brons som du. Men jag tror inte lika mycket på Finland. Hur bra det går för övriga lag beror nog på hur många NHL-förstärkningar man lyckas få in. Inte många hoppas jag. :rolleyes: :cool:

Ledarn

Forumräv
Självklart röstar jag GULD !!
Det är så jämt bland topplagen så det är så små misstag som kan avgöra..
Ett dåligt byte eller en utvisning i fel läge kan ju avgöra en match i såna här turneringar..

SoengSang

Medlem
Bara guld räknas, att komma 2:a är att vara förste förlorare!
Men de bör ta sig till semifinal, sen kan vad som helst hända, guld eller 4:e plats.
Att komma utanför semifinal är ett fiasko för Tre Kronor, än vilket lag de ställer upp med i VM.

SoengSang

Medlem
Gissar att det blir några skitmatcher av Tre Kronor också i grundspelet, tar ett tag och spela ihop ett lag.

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Sverige har den starkaste backbesättning sedan World cup i höstas, lite saknas på forwardsidan, men William Nylander har nyligen tackat ja, stort plus men det behövs någon till i den kalibern. Jag tror också på Guld.,, kan HV, så kan väl Tre Kronor.;):)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Sverige har den starkaste backbesättning sedan World cup i höstas, lite saknas på forwardsidan, men William Nylander har nyligen tackat ja, stort plus men det behövs någon till i den kalibern. Jag tror också på Guld.,, kan HV, så kan väl Tre Kronor.;):)
Oj vad jag hoppas att du har rätt. Allt sämre än semi är en katastrof. Det blir till att bekänna färg direkt mot Ryssland som alltid är livsfarliga.

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Oj vad jag hoppas att du har rätt. Allt sämre än semi är en katastrof. Det blir till att bekänna färg direkt mot Ryssland som alltid är livsfarliga.
Instämmer, allt annat än semi är åt hel,,,te, men vi ska komma ihåg att det är en lång serie, där de första matcherna egentligen inte betyder något, bara en sak som gäller ta sig vidare för att få den bästa kvarten, samt spela ihop laget, men det vet ju numera alla lag så det blir tufft, men jag tror absolut Sverige i final,,, Mot? Den tar jag sen;).
Hoppas denna tråden blir lika trevlig som "vår" SHL-tråd:wai:

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Instämmer, allt annat än semi är åt hel,,,te, men vi ska komma ihåg att det är en lång serie, där de första matcherna egentligen inte betyder något, bara en sak som gäller ta sig vidare för att få den bästa kvarten, samt spela ihop laget, men det vet ju numera alla lag så det blir tufft, men jag tror absolut Sverige i final,,, Mot? Den tar jag sen;).
Hoppas denna tråden blir lika trevlig som "vår" SHL-tråd:wai:
Den skall absolut bli minst lika trevlig, det ser vi bara till att den blir. :nod:

A

Anonym

Gäst
Tvivlar på att det räcker mer än till kvartsfinal i år ... men jag brukar ju tippa fel ... vi kanske blir tvåa i gruppen och får möta Tjeckien som blir trea i sin grupp (eller Schweiz) och så good bye ...

Tror Finland är lite revanschsugna efter debaclet i Canada Cup och U21 VM. Tror nog Kanada kan ta hem det (man vet ju inte hur bra lag de kan få ihop).

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Jag tror Grönborg och Co, är rejält revanchsugna efter "fiaskot" i World Cup, det gäller bara få laget att dra åt samma håll, och det tror jag lagkapten Joel L kan, en riktig krigare, tillika en go gubbe;)

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Känns lite sådär att sätta sig framför Tv,n nu när våren har kommit på allvar. Dessutom brukar det bli lite avslagit nu i början på gruppspelet,,, men Swe-Rys, fan det är ju ett måste;):). Jag gissar 5-3 till 3 Kr:thumbsup:

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Känns lite sådär att sätta sig framför Tv,n nu när våren har kommit på allvar. Dessutom brukar det bli lite avslagit nu i början på gruppspelet,,, men Swe-Rys, fan det är ju ett måste;):). Jag gissar 5-3 till 3 Kr:thumbsup:
När det gäller hockey känns det aldrig sådär. Man får öppna en dörr eller ett fönster så att man kan höra fågelkvittret. Det funkar att grilla i pauserna. :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Minesto Ishockey JVM 2020-2021 Ordet är fritt 11
Berralund ISHOCKEY-VM 2019 Ordet är fritt 159
Berralund Ishockey VM 2018 Ordet är fritt 273
A Ishockey Allmänt thailandforum 1
Berralund Ishockey-VM 2012 (Omröstning) Ordet är fritt 25
Isan Lover Reporters Without Borders rapport om Thailand 2017. Thailändska Nyheter 33
Isan Lover Amnesty Internationals rapport för Thailand 2017. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Isaan 2017-2020. Isaan forum 1236
A Loy Krathong Pattaya 2017 Pattaya forum 1
Berralund Malmö FF Svenska mästare år 2017 Ordet är fritt 23
A SHL 2017/18 Ordet är fritt 990
P Regnperioden 2017 (bildtråd) Thailändska Nyheter 14
Kycklingen Elitserien 2017 speedway Ordet är fritt 31
Kycklingen Deklarera 2017 Ordet är fritt 46
A SHL-SLUTSPELET 2017 Ordet är fritt 1226
Grannen Olsson Tips på goda rödvin på låda (Bag-in-box) 2017 Ordet är fritt 9
Kycklingen Song kran 2017 Allmänt thailandforum 31
Kycklingen Tuppens år 2017 Allmänt thailandforum 8
B 100th day of mourning period on 20th January 2017 Pattaya Pattaya forum 0
Kycklingen God jul 2016 och gott nytt år 2017 (Samlingstråd för jul & nyårshälsningar) Allmänt thailandforum 29
C Krabi Mars/April 2017 Krabi forum 6
A Lurar brandskyddsföreningen sjöbefäl så dom inte kommer få arbeta efter 2017.01.01 Ordet är fritt 18

Liknande trådar

Topp