ISHOCKEY-VM 2019

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Nästa vecka startar VM i Slovakien och jag har stora förhoppningar om att Tre Kronor skall ta ett nytt guld. Med NHL-förstärkningarna som har kommit så har vi alla möjligheter. Ett stort plus är att matcherna kommer att sändas på SVT så jag kommer att kunna se dom om jag inte är upptagen av jobb.

Lycka till Tre Kronor!! :) :thumbsup:

Tre kronors premiärmotståndare ikväll är Tjeckien, och den ska "vi" bara vinna, om killarna vaknat på rätt sida.;)
En kanonback är också klar för VM. John Klingberg:thumbsup: som var med -17, -18 och tog guld.:)

Tre kronors premiärmotståndare ikväll är Tjeckien, och den ska "vi" bara vinna, om killarna vaknat på rätt sida.;)
En kanonback är också klar för VM. John Klingberg:thumbsup: som var med -17, -18 och tog guld.:)
Hej

Det ser onekligen lovande ut, men alla matcher ska spelas och det slutar ju inte alltid som man har trott och hoppats, men möjligheterna finns verkligen, det är bara att hålla tummarna för att det håller hela vägen.

Mvh isan lover

Hej

Det ser onekligen lovande ut, men alla matcher ska spelas och det slutar ju inte alltid som man har trott och hoppats, men möjligheterna finns verkligen, det är bara att hålla tummarna för att det håller hela vägen.

Mvh isan lover
Helt rätt, fast matcherna nu i början betyder egentligen ingenting, möjligtvis lite för självförtroendet.
Det absolut bästa är att försöka få formtoppen till finalspelet, och det har ju Sverige lyckats med i de två senaste VM.
Ska även bli kul och se vad Suomi kan göra med sitt amatörlag.

Något som är nytt, är att det inte kommer bli något straffavgörande i finalen, istället blir det spel 3-3 med sudden.
En annan ändring som kan ha betydelse inför semifinalerna är att lagen rankas som följer..
1: Placering i gruppen
2: Antal poäng
3: Målskillnad
4: Antal gjorda mål
5: Ranking inför VM
Så visst är det en fördel att vinna gruppen, men jag personligen tycker att Sverige ska vinna alla matcher, och speciellt finalen.:D

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Berralund Ordet är fritt 19
Berralund Ordet är fritt 273
Berralund Ordet är fritt 455
A Allmänt thailandforum 1
Berralund Ordet är fritt 25

Liknande trådar

Topp