Jag har tröttnat på svenska äldre män som åker ner till thailand enbart för att hitta en kvinna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Sae-Tang

Gäst
God morgon Sverige!!
Jag är thai som bor i Dalarna. Jag har tröttnat på svenska äldre män som åker ner till thailand enbart för att hitta en kvinna för att sedan "erbjöd" henne en flyg biljet till sverige. Dessa männen åter ofta till thailand för att "erbjöd" en ny kvinna. I dom flesta fall som jag har sett mannen 60 år kvinnan 22-35 år. Hur kommer det sig??
Jag jobbar bl a som tolk så jag har sett en del. Sorgligt!!!

Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall uppleva. :wai:

W

Wanpen

Gäst
Oj, de var inte bra, om man inte är äldre män, men tycker om
den sööööööt thai tjejen, men duuuuuuuu måste var 90-95 år
som inte har fått tag i någon falang, men du är i
Sverige, fattar inte något, sorry för dig, (tycker inte synd om dig)
leta på

W

Wanpen

Gäst
De måste ju vara upp till tjejen-killen, om hjärtat
klappar för varann, åldern ?????????, tycker jag
inte spelar någon roll

S

sirlancelot

Gäst
Håller med Wanpen....förstår inte äldre män i 60-års åldern som raggar upp unga Thai-tjejer som är 18-22 år, tror inte att derans hjärtan klappar så mycket för kärleken!!! Varför inte ta en kvinna i 30-40 års åldern istället?? Dom borde ha mer gemensamt! Själv är jag 38 och har en helt underbar fästmö som är 26.....

P

Phirawan

Gäst
Hej!
Jag vet inte varför man trycker synd om en ung kvinna som har en äldre man. Det är deras val. Hon har sin familj som hon måste försörja nog.m.m.
Människor har olika livsstil och åsikter..Jag håller med Wanpen..om åldern.. det sa kanske inte klick priecis..men sånt är livet.
..personlig respekt jag dem.. och er kommando... :wai:
/mvh phirawan

S

superlady

Gäst
Går inte att förneka att det blivit lite av en svensk nationalsport.... :nod:

A

Anonym

Gäst
Det är väl bra att vi är duktiga på någonting när resten av Sverige är i ett katastrofläge ;D

Men som de andra tagit upp så är det INTE konstigt att det är så pga av en viss anledning.: Pengar och möjligheten till frihet.

Hur många unga män har råd eller möjligheten till att göra en sån tripp för att hitta "kärleken" ?? Majoriteten i Sverige tvingas jobba 11månader varje år för att sen kunna ev åka ned i 4veckor med sina surt förvärvade pengar.Och om då en ung man träffar en partner så vill denne återse partnern väldigt ofta och hur många unga män har råd med det????

Därför föredrar många thaitjejer äldre män enligt min erfarenhet eftersom de äldre männen kan ge dom trygghet för sin familj vilket många bortskämda svenskar inte ens kommer att förstå vad det innebär eftersom svenskar har det mesta gratis i detta land och får bidrag till höger och vänster för barn/bostad/bil/akassa/pension etc och tvingas inte att kämpa för sin överlevnad i lika stor grad.

Och förutom tryggheten så har de äldre männen möjligheten till att vara tillsammans med sin partner pga pension eller god ekonomi vilket majoriteten av det unga männen INTE har.

Det handlar om värderingar och det värderar livet på ett annat sätt än svenskar.Sae -tang. att du jobbat som tolk och är själv en thaitjej och INTE förstår det förvånar mig väldigt mycket. :wai:

W

Wanpen

Gäst
Det handlar om värderingar och det värderar livet på ett annat sätt än svenskar.Sae -tang. att du jobbat som tolk och är själv en thaitjej och INTE förstår det förvånar mig väldigt mycket

??? ??? ???, förstår inte

P

Phirawan

Gäst
hej ..helgonet!

Du har skrivet priecis som mina thailäska vänner vill säga!

tack för det

P

Phirawan

Gäst
"Wanpen " sa:
Det handlar om värderingar och det värderar livet på ett annat sätt än svenskar.Sae -tang. att du jobbat som tolk och är själv en thaitjej och INTE förstår det förvånar mig väldigt mycket

??? ??? ???, förstår inte
??? ??? att hon förstår ej thaitjej. Clear!

A

Anonym

Gäst
Hej !!! Jag är 72 år och har just träffat en underbar Thaitjej som är 19 år..Vi har det jättebra ihop..Puss.. :-*

W

Wanpen

Gäst
Helgonet och Phirawan
Bra skrivet, jag tror att tanten kan
ha lite problem :nod:

W

Wanpen

Gäst
Grattis Chang-Noi
hoppas du är lycklig bara, för de är jag,
men jag är inte så gammal :D :D

Glimten

Forumveteran
Jag kan bara hålla med er, det är som sagt upp till mannen och tjejen att avgöra och som det sas så måste tjejen på något sätt försörja familjen, och tittar man i turistområdena så är det ju inte ovanligt framåt kvällen att en ung tjej "raggar" upp en en man som är 60+ på någon bar. Dom måste ju som sagt överleva dom också, sen att mannen tar hit tjejen kan ju varken du Sae-Tang eller vi göra något åt då vi inte har något med det att göra

Lars

Nykomling
Om du tröttnat på det så föreslår jag att du åker till nå´t annat land....typ i Europa eller USA - där är dom åldersfixerade nog så att kanske du blir nöjd.... ;D

A

Anonym

Gäst
Tackar Wanpen och Phirawan :wai:
Och att faktiskt säga att det är mannen som "hämtar" hem en thaitjej är att idiot förklara tjejen och att klassificera in henne som en leksak.
Hon har en egen vilja och åsikt vilken ingen annan kan kritisera oavsett, I slutändan är det trots allt hon som väljer om hon vill överge bekantskaps kretsen i hemlandet för kärleken i kalla Sverige.

Nu så är jag relativt ung (36) år och sk rik och har möjligheten till att resa precis när och hur jag vill men skulle mitt nuvarande förhållande ta slut om ca 25 år är min fundering.Kommer då mitt synsätt att vilja ha en snäll,lugn,pigg och vacker tjej som gör vardagen värdefull att försvinna?
Jag tror inte det och kommer att satsa på en tjej som berikar mitt liv oavsett om det är en 25åring eller 60åring.
Men den faktiska sanningen är att 60åringar i majoritet, är inte lika pigg som en 25 åring pga naturliga orsaker.

Vad jag vill säga konkret är:Oavsett om du är man/kvinna eller bisexuell. En bra partner är en partner som förbättrar en i livet och gör dig bättre som människa oavsett ålder.
Om bägge mår bra oavsett om det är en gammal man/kvinna och ung kvinna/man är väl ändå det otroligt positivt för samhället idag som är så fixerat av ålder/utseende/prestation och krav.
:wai:

T

tomas_bomhus

Gäst
Jag har tröttnat på allt gnäll om thai tjejer.
DOM VET INTE VAD KÄRLEK ÄR, dom vet vad pengar är.
Dom skiter i om gubben är 99 år och inte får upp k....
Men så länge man förstår det tycker jag inte att det är nått fel.
Jag är 29 år och kommer säker ha en ung thai tjej när jag är 50 år.
Då vet jag garanterat att hon inte är med mej för kärlekens skull, vilket ingen av dom är i vart fall.
Men jag får mitt och hon får sitt, då är ju båda glada.
Och det tror jag dom äldre gubbarna redan vet!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Syster TUK TUK Svenska TV kanaler i Thailand Allmänt thailandforum 40
Isan Lover Sajt om valar och delfiner m.m som observeras i svenska vatten. Ordet är fritt 4
Isan Lover Blåvitt Svenska Cup mästare. Ordet är fritt 0
OsoPolar Rädslan bland svenska pensionärer i Thailand Expat i Thailand 52
Isan Lover Larb Neua recept på svenska. Matprat (Thailändska köket) 55
Berralund Svenska kronan är rekordlåg 2 Ordet är fritt 404
Isan Lover Svenska sexköpare inspelade i smyg. Thailändska Nyheter 97
A Lägger frågan här , Barn som pga av Moderns medborgarskap blivit Svenska medborgare Uppehållstillstånd och visum mm 19
Grannen Olsson Hjälp oss översätta forumet till perfekt svenska Teknikrelaterat 17
A Svenska dödsfall i Thailand Allmänt thailandforum 65
lynott Var hittar ni ovanliga svenska produkter i thailand Allmänt thailandforum 22
Pepsi Svenska kyrkan politiskt styrd? Ordet är fritt 97
Matt82 App till mobil/surfplatta för att lära sig Svenska? Språkhörnan 1
Berralund Malmö FF Svenska mästare år 2017 Ordet är fritt 23
A Färre Svenska barn Ordet är fritt 74
Ziplock Självstudier i svenska för thai? Språkhörnan 2
Tulpan svenska kändisar som har en svensk pappa och thailändsk mamma? Allmänt thailandforum 11
Pepsi Lära thai prata svenska Språkhörnan 55
Pepsi Svenska dialekter Ordet är fritt 144
Lara Croft Svenska turister fast i Turkmenistan Thailändska Nyheter 16
A Förnya sitt Svenska körkort som utlandsSvensk Allmänt thailandforum 169
Grannen Olsson Ska man bygga ett thaikök till sitt svenska hus? Allmänt thailandforum 33
Krille Svenska språket VS Thai Allmänt thailandforum 1
A Svenska män har flest thaifruar i förhållande till befolkningen i hela världen Allmänt thailandforum 102
P Tog ut pengar på ATM från mitt svenska konto Allmänt thailandforum 33
suriya Förslag till transkribering på svenska Språkhörnan 5
Lara Croft Svenska ambassaden: Respektera landssorgen Thailändska Nyheter 1
A Svenska kronan stärks nu hela tiden långsamt mot Thaibathen Allmänt thailandforum 29
A Skrämmande program om "Svenska läkare" Ordet är fritt 72
A Förnya sitt Svenska körkort som utskriven Svensk. Allmänt thailandforum 0
E Svenska dödsfall i Thailand ökar stadigt Allmänt thailandforum 83
K Svenska Vägguttag i Thailand Allmänt thailandforum 24
Lara Croft Svenska bridgespelare gripna i Thailand Thailändska Nyheter 1
suriya Samoeng - svenska Jordgubbar i Thailand Thailändskt reseforum 20
A Var i Pattis köper ni Era Svenska produkter inom matlagning eller ev , andra Svenska dagligvaror Pattaya forum 81
B Lärobok för thai att lära sig svenska? Språkhörnan 16
Kycklingen Hur väl har eran partner tagit till sig svenska traditioner Allmänt thailandforum 7
Grannen Olsson Tips för en thailändare som är intresserad av att lära sig svenska Språkhörnan 28
Grannen Olsson Svenska musikartister som uppträder i Thailand Allmänt thailandforum 3
B Kanske goda nyheter? (Indonesien avskaffar visatvång för bl a svenska medborgare) Asienforum 6
A EU vänliga Svenska folket Ordet är fritt 12
A Svenska körkortet har passerat bäst före datum Allmänt thailandforum 30
suriya Transkribera på svenska Språkhörnan 7
Grannen Olsson ภาษิตไทย Thailändska ordspråk översatta till svenska Språkhörnan 6
A den svenska sommaren är en myt.den finns inte. Ordet är fritt 20
A Se de svenska internet play kanalerna från Thailand Teknikrelaterat 5
N Barn och det svenska bidragssystemet Ordet är fritt 81
mackes Religon och medlemskap i Svenska kyrkan Ordet är fritt 44
mackes Svenska kronor till Thai baht Allmänt thailandforum 63
in-ka SV: Stavningshjälp - svenska språket Ordet är fritt 13

Liknande trådar

Topp