Jag ska skaffa mig en till tatuering på thai. Kanske Linn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag ska skaffa mig en till tatuering. Jag har bestämt mig för någonting på thai.
Kanske mitt namn Linn. För att vara på den säkra sidan. Står det Linn här under?

ลิน

MEN skulle kanske istället vilja skriva in någon thaitext. Vet ni någon bön eller sägelse i Thailand? Jag vill ha någonting fint. Kanske något som hyllar mina föräldrar eller bara livet.

Ni får gärna skriva ner den här då!

hur man uttalar och vad det betyder.

vad är "namo tasa......" bönen för ngt? Kunde hela den förut men nu kommer jag inte ihåg den längre. den började nåt i den stilen namo tasa o sato i slutet :D

hoppas ni kan hjälpa mig!!

Re: Tatuering

""Linn" " sa:
Jag ska skaffa mig en till tatuering. Jag har bestämt mig för någonting på thai.
Kanske mitt namn Linn. För att vara på den säkra sidan. Står det Linn här under?

ลิน

MEN skulle kanske istället vilja skriva in någon thaitext. Vet ni någon bön eller sägelse i Thailand? Jag vill ha någonting fint. Kanske något som hyllar mina föräldrar eller bara livet.

Ni får gärna skriva ner den här då!

hur man uttalar och vad det betyder.

vad är "namo tasa......" bönen för ngt? Kunde hela den förut men nu kommer jag inte ihåg den längre. den började nåt i den stilen namo tasa o sato i slutet :D

hoppas ni kan hjälpa mig!!

Fredagshälsningar till dig Linn!
Hur har det gått med din tatuering? Ska du tatuera in ditt eget namn? Annars är Bosse ett ganska fint namn. :D Det rimmar inte på moderat heller. Ja det står Linn. Jag tycker att du fått oförtjänt lite svar på din fina fråga. Om du vill tatuera något vackert så kan du alltid prova med สุขสันต์วันปีใหม่

สุขสันต์วันปีใหม่

Hej Bosse!
Ja det tycker jag oxå faktiskt! Hjälp en kvinna i nöd för fasiken! :D Det är ju ett väldigt viktigt beslut att fatta och man vill ju att den ska vara noggrant utvald.

Vad betyder texten ovanför då? Och hur uttalar man det?
Måste ha nåt som jag kan säga och stå för :D

Det enda som stoppar mig just nu är pengar och hmm.. ja välja text.

ha det så bra! / Linn - lite mer åt vänster än åt höger

:D :D Javisst står det Linn! Med " sala i " blir det kort i.

Vad tycker du om ordet " respekt".เคารพ

Häsningar Nisse

Hej Linn,
Hälsningen du fick från Bosse betyder "Gott nytt år", ordagrannt "lycka på det nya året" och troligtvis åsyftade han Songkhran.
Hälsningen uttalas [sók-san(r) wan pii màj]
När det gäller "namo sato... " så är det böneord som buddistmunkarna säger i sina ceremonier. Det är på språket pali (besläktat med sanskrit) som är buddismens ceremoniella språk.
Slutligen beträffande tatueringen av ditt namn tycker jag att det förslag du själv gav är det bästa: ลิน
Lycka till J-L

tjoho

Nisse
Ja respekt är bra. Inte riktigt vad jag söker. Är kräsen hihi

Kanske mitt gamla efternamn vore nåt! Nån som har lust att försöka skriva det i thai?
Khruakanok uttalas nåt i stil med Krökanok.

John-Lennart Andersson
Tack så mkt för svaret på frågan. Njaa... Gott nytt år är väl inte precis nåt jag vill tatuera in på min kropp. :)
Jag har skrivit mitt namn alldeles själv oxå *stolt* :P

Dennis Öker
Tack så mkt! Om jag tatuerar mitt namn kan jag använda den som mall isf =) fast jag ska ha en lite mindre än så dock men det är lätt fixat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
19
Visningar
8 K
Anonym
A
X
Svar