Jag ska tatuera in namnet Martina på thailändska ..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan .
Jag ska alldeles strax resa till Thailand ,
men jag hittar inte mitt namn på thailändska som jag så gärna skulle vilja tatuera in . :-[
Är det någon som vill hjälpa mig med det ? :D
Hälsningar Martina !

Hej Martina!!

Har du tur så hinner John-Lennart se dig fråga och så hjälper han dig säkert. Annars får du gå in på chaimai när du är på ett internetcafë i thailand och då har han säkert hunnit fixa det.
Tänk på att du inte tatuerar dig förrän strax före du ska hem för man ska inte bada när man är nytatuerad och se till att smörja in dig med solskyddsfaktor så att tatueringen inte bleks.
jag tatuerade mig i somras på koh samui och jag skrev mitt namn på axeln. jag är helnöjd och det är rätt så kul när man är ute någonstans och rätt som det är så hör man sitt namn och då förstar man att någon läst ens namn.

ha re gött i thailand
själv åker jag om ca 11 timmar.
vart ska du i thailand?

marianne :wai:

hej igen Martina!

jag raderade ditt inlägg i

Letar du efter ditt namn transkriberat till thai

och det var bara för att vi i den tråden endast har klara namn och inga frågor.

marianne

Hej,
Jag har ett par förslag att skriva Martina
1. มะที่นะ Det kommer att uttalas [matiina] med kort [a] och vanligt svenskt [t]-ljud. [ma-thii-na]

2. มาร์ดที่นะ Det kommer att uttalas med lite längre [a]-ljud och dubbelt [t]-ljud ungefär så här [maat-thii-na]

[th] i min transkribering är alltid svenskt t-ljud och inte som i engelska i motsats till [t] som motsvarar en thailändsk bokstav som uttalas oaspirerat som tulee i finska eller "t" i stol på svenska. Det svenska ljudet [rt] finns inte på thai.
Jag skulle nästan föredra nr. 1. Du kan ju fråga den som tatuerar hur han uttalar och gå efter vad du tycker låter bäsr.
Hej då och lycka till på resan.
John-Lennart

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
955
A
A