Vaxet older version
Aktiv medlem
Som ni antagligen alla varit med om, ja så händer det en del lite annorlunda saker i vårt kära Thailand.
Allt fungerar liksom på sitt vis, och ja det fungerar även om jag personligen ofta undrar hur det går till.
Om man ska ha hjälp med något, även avlönat arbete så är det ju bara så att ibland är inte trädgårdsmästaren en mästare i trädgården, nej men han känner en .
Så antingen kokar men över eller så får man lungt och sansat lära trädgårdsmästaren det basala, ja typ varje gång han kommer, OBS, bara ibland dock, och när det funkar från början gråter man av glädje inuti men vet att det kan ändra sig fort.
Ska man göra bankbesök, köpa saker, fråga efter vägen, ja det kan gå fort att få hjälp och svar. Men det kan gå sååå.. sakta också.
Och kvalli-sorten på svar och service kan ibland ifrågasättas en del, eller hur?
Det måste finnas miljarders kilometer av kulvertar under Thailand där man förvarar alla papper. Även när data åldern kommer in så behåller man papper för säkerhets skull. Jorå.
Men allt har ju sin charm om man bara andas 1,2,3,4,5,6,7,8,9, fan,fan, skit, fan, men bara tänka det, Ja och sedan ler man som alla andra.
Så jag tänkte så att det är alltid kul att läsa, ja dela med Er av Era solskenshistorier.
Här kommer en från denna veckan.:
Är sällan ute då jag skriver nästan dygnet runt, och detta är hemma. Hade därför inte upptäckt att min 5G var avstängd då jag bara kört på wifi.
Upptäckte detta då jag skulle betala mina glasögon och bankappen sa NEJ!! Pinsamt, men banken är ju i samma hus, så till banken. Efter 30 minuter i kö så får jag veta att det beror på att AIS stängt ner för obetald räkning.
Det stod i deras dator, Ja därför att de nobbat en månatlig överföring då någon stjärna i banken för säkerhets skull, kollade så att samtliga mina liggande underskrifter för automatiska överföringar såg lika ut, och där sprack det. Efter år av månatliga betalningar så sket det sig, men de höll det hemligt för mig in i det sista.
Jaha tänker man, nu sitter jag här så fixa det då, men nej. Måste gå till AIS och få ett nytt papper, tog 15 minuter innan jag var tillbaka, och NI !!?
Har ni någonsin blivet nervösa när ni skall skriva Er namnteckning, antagligen inte, men jag svettades efter mer än 10 försök och en huvudskakande bankman framför mig. Ja och blickar som sa Idiot Farang, även medföljande fru harklade sig och det vet jag vad det betyder Kwai.....
Har signerat 10 000 tals fakturor i mitt yrke tidigare, så man tycker man borde kunna, men nää.
Nåväl, efter nästan 20 signeringar blev jag lite förbannad, men bara inuti, och nu kom chefen. Trevlig kvinna tar mig in i sitt kontor och undrar vad som pågår.
Drar hela harrangen och hon frågar om jag har bankappen, javisst har jag det. På 14 sekunder fixar hon så att inge automatisk överföring någonsin igen måste ha ett signerat papper. Nä det kan man själv göra i appen.
Jaha, själv har jag fram till nu, varje gång någon ny månatlig kostnad ska betalas automatiskt, fått lägga en halvdag minst på att ränna runt. Ja vad säger man ?
Jag säger att det kanske brister hos mig och mina app-kunskaper. Men trotts mitt numera stora överseende med saker så tycker jag ändå lite att det hade varit bra om fler än chefen på banken hade fått veta. Ja så känns det för mig , men jag kanske förväntar mig lite mycket, Mapenrai antar jag, Tack .
TiT, This is Thailand.
Allt fungerar liksom på sitt vis, och ja det fungerar även om jag personligen ofta undrar hur det går till.
Om man ska ha hjälp med något, även avlönat arbete så är det ju bara så att ibland är inte trädgårdsmästaren en mästare i trädgården, nej men han känner en .
Så antingen kokar men över eller så får man lungt och sansat lära trädgårdsmästaren det basala, ja typ varje gång han kommer, OBS, bara ibland dock, och när det funkar från början gråter man av glädje inuti men vet att det kan ändra sig fort.
Ska man göra bankbesök, köpa saker, fråga efter vägen, ja det kan gå fort att få hjälp och svar. Men det kan gå sååå.. sakta också.
Och kvalli-sorten på svar och service kan ibland ifrågasättas en del, eller hur?
Det måste finnas miljarders kilometer av kulvertar under Thailand där man förvarar alla papper. Även när data åldern kommer in så behåller man papper för säkerhets skull. Jorå.
Men allt har ju sin charm om man bara andas 1,2,3,4,5,6,7,8,9, fan,fan, skit, fan, men bara tänka det, Ja och sedan ler man som alla andra.
Så jag tänkte så att det är alltid kul att läsa, ja dela med Er av Era solskenshistorier.
Här kommer en från denna veckan.:
Är sällan ute då jag skriver nästan dygnet runt, och detta är hemma. Hade därför inte upptäckt att min 5G var avstängd då jag bara kört på wifi.
Upptäckte detta då jag skulle betala mina glasögon och bankappen sa NEJ!! Pinsamt, men banken är ju i samma hus, så till banken. Efter 30 minuter i kö så får jag veta att det beror på att AIS stängt ner för obetald räkning.
Det stod i deras dator, Ja därför att de nobbat en månatlig överföring då någon stjärna i banken för säkerhets skull, kollade så att samtliga mina liggande underskrifter för automatiska överföringar såg lika ut, och där sprack det. Efter år av månatliga betalningar så sket det sig, men de höll det hemligt för mig in i det sista.
Jaha tänker man, nu sitter jag här så fixa det då, men nej. Måste gå till AIS och få ett nytt papper, tog 15 minuter innan jag var tillbaka, och NI !!?
Har ni någonsin blivet nervösa när ni skall skriva Er namnteckning, antagligen inte, men jag svettades efter mer än 10 försök och en huvudskakande bankman framför mig. Ja och blickar som sa Idiot Farang, även medföljande fru harklade sig och det vet jag vad det betyder Kwai.....
Har signerat 10 000 tals fakturor i mitt yrke tidigare, så man tycker man borde kunna, men nää.
Nåväl, efter nästan 20 signeringar blev jag lite förbannad, men bara inuti, och nu kom chefen. Trevlig kvinna tar mig in i sitt kontor och undrar vad som pågår.
Drar hela harrangen och hon frågar om jag har bankappen, javisst har jag det. På 14 sekunder fixar hon så att inge automatisk överföring någonsin igen måste ha ett signerat papper. Nä det kan man själv göra i appen.
Jaha, själv har jag fram till nu, varje gång någon ny månatlig kostnad ska betalas automatiskt, fått lägga en halvdag minst på att ränna runt. Ja vad säger man ?
Jag säger att det kanske brister hos mig och mina app-kunskaper. Men trotts mitt numera stora överseende med saker så tycker jag ändå lite att det hade varit bra om fler än chefen på banken hade fått veta. Ja så känns det för mig , men jag kanske förväntar mig lite mycket, Mapenrai antar jag, Tack .
TiT, This is Thailand.
Senast ändrad: